Chapter 1

I'm so sorry but I love you

"Kyaaaaaa!!!" jerit Minah dari atas katil terus ke ampaian tuala lalu masuk ke bilik mandi. Minah sudah terlewat ke sekolah. Sekolah akan menutup pintu pagar utama selepas pukul 8 pagi. Minah keluar dengan kering kontang. Dia terus mengambil 'uniform' sekolah Salesio High School dari almari pakaiannya.

 

Fikiran Minah juga berserabut kerana dia asyik fikir bagaiman dia kena denda lewat ke sekolah. "Grrrrr !! ~" Minah takut jika dia memang didenda nanti. Apabila dia turun ke bawah, ruang tamu, dapur masih gelap. "Eh? Mana semua orang? Suis lampu tak dibuka? Ni dah pagi ni." kata Minah seorang diri sambil bercekak pinggang.

 

Puan Bang, yang baru bangun dari tidur keluar dari bilik lalu turun ke bawah untuk mengambil air. Alangkah terkejutnya ada seorang gadis berdiri di tengah ruang tamu. Minah dan Puan Bang menjerit sekuat hati. "Omma!!" kata Minah 

 

Puan Bang ternganga melihat anaknya memakai 'uniform' sekolah pada awal pagi. "Kenapa dengan budak ni? Otak dah melencong ke mana pakai baju ni pagi-pagi?" bisik hati Puan Bang.

 

"Omma! Kenapa omma masih pakai baju tidur? Omma pergi lah tukar baju cepat! Minah dah lambat ke sekolah ni!" kata Minah.

 

Tuan Bang yang turun ke bawah kerana terdengar bunyi bising itu tadi. Dia ketawa melihat Minah yang gelisah kerana takut lewat ke sekolah. "Sweetie, look at the clock. What time is it now." kata Tuan Bang.

 

Minah hanya menuruti kata appanya. "Pukul 6!? T..t..tapi j..j..ja..m dalam bilik pukul 7.50." kata Minah dengan suara perlahan.

 

"Haha. Sudah sudah. Omma pergi siap dulu ya." kata Puan Bang lalu pergi meninggalkan Minah. Tuan Bang mengikut isterinya dari belakang.

 

Sementara menunggu ommanya bersiap, Minah duduk di taman mini di sebelah rumahnya sambil melayan laman sosial 'Twitter' dan 'Facebook'. 

 

Tepat pada 7.15 pagi, Puan Bang dan Minah bertolak ke sekolah Salesio High School. Sepanjang perjalanan, mereka hanya duduk membisu. Minah sedang melayan dengan Galaxy Notenya. Sedang asyik main, dia mendapat satu mesej dari seseorang.

 

"Minah-ssi! Hari ini aku dapat pergi dengan kau ke Shopping Mall! Aaaaa!! Aku berjaya pujuk papa aku tadi... So, kita enjoy petang ini! Okay. Bye bye. See ya at school later.. ^^"

 

Minah berasa gembira sampai di langit kerana bestfriendnya, Jung Eunji dapat pergi bersama ke Shopping Mall nanti. Sehinggalah dia tidak mengetahui dia melompat dalam kereta dannn DUSHHH! Kepalanya terhantuk kuat pada bumbung kereta dan menyebabkan pemandu dan Puan Bang terkejut.

 

"Aduiii. Sakitnyaa. Eh. Hehe. Mianhaeyo." kata Minah sambil mengomel sendirian.

 

Setelah sampai di sekolah, dia terserempak dengan 'Ninja Kawasaki' milik Kingka di tempat khas letak motosikal. Dia hanya memperdulikan lalu masuk ke kelas. Tiada seorang pun berada di dalam kelas. 

 

Of course lah, masih awal. Dia meletak begnya di kerusi lalu keluar dari kelas. 

 

Byun Baekhyun, kingka di sekolah memerhati gerak geri Minah. Dia mengikut Minah ke mana sahaja. Apabila sampai di taman, Baekhyun sudah gagal mengikuti jejak Minah.

 

Dia meronta-ronta di taman itu sehinggalah dia ternampak Minah memegang bunga Daisy sambil bercakap sendirian. Baekhyun segera menyorok di dalam semak dan membuka telinganya luas-luas supaya dia dapat mendengar kata-kata Minah.

 

"Kalau Daisy nak tahu, Minah tak pernah ada teman hidup. Minah tak pernah rasa cinta. Minah nak sangat tetapi hmmm. Tiada siapa nak. Bukan tiada siapa, semua bukan ciri-ciri yang Minah nak. Minah nak lelaki yang boleh menjaga Minah, bantu Minah dalam kesusahan, menyayangi Minah seperti menyayangi keluarga. Minah harap dapat lelaki macam tu."

 

Baekhyun terpana dengan kata-kata Minah. Semua ciri-ciri itu sama dengan ciri-ciri idaman yang dia mahu selama ini! "Mengapa aku rasa ingin menjadi teman hidupnya? Adakah aku menyukai dia!? Oh no no and no!" Kata Baekhyun dalam hati sambil menggelengkan kepalanya. 

 

"Tetapi, aku ingin mendekatinya. Ya! Dekati dia. Berkawan dahulu. Byun Baekhyun. You can do it. Fighting ! ~ Yeah!" Kata Baekhyun.  

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet