Chapter 61

Because I'm A Girl
Please Subscribe to read the full chapter

Chapter 61

Sebaik sahaja tiba di atas bilik di mana Nara dan Sehun kongsi. Kris memegang kedua belah bahu Nara sehingga Nara terduduk di atas katilnya sendiri. 'Hyung , waegerae?' soal Nara sambil berdiri semula. Kris mengeluh dan memaksa Nara duduk semula. 'kenapa kau nak aku duduk?' 'Just.Sit' kata Kris memberikan Nara pandangan mautnya. Nara hanya mencebik lalu duduk seperti yang diarahkan Kris. 'tunggu sini' kata Kris lalu berlari anak keluar daripada bilik itu.

Tidak lama selepas itu dia kembali dan mendapati Nara sedang baring di atas katil atau lebih dikenali sebagai terlena di atas katilnya. Kris menghela nafas yang berat lalu duduk di sisi katil meletakkan ubat dan segelas air itu di atas meja lampu bersebelahan dengan katil seraya pandangannya teralih ke arah Nara yang sedang terlena.

'betul ke kau nak pergi esok?' soal Kris namun dia hanya mampu bersuara dalam hati. Tangannya tidak segan-segan menyelak rambut Nara yang hampir menutup matanya. Ketika itu Nara terjaga dan serta-merta terduduk. 'Aigoo jeosonghamnida hyung' kata Nara sambil tundukkan kepalanya. 'berhenti panggil aku hyung' 'e--neh??' soal Nara sambil memandang Kris dengan pandangan terkejut. Namun melihat wajah tanpa ekpresi daripada Kris menyebabkan dia menundukkan semula kepalanya.

'aku dah tahu...' 'neh?' soal Nara memandang wajah Kris semula namun sebelum sempat dia menundukkan kepalanya dagunya diangkat oleh Kris. 'Aku dah tahu , semuanya...dari awal lagi' Kris bersuara. 'T--tahu apa?' soal Nara dia sudah mahu pengsan akibat badannya yang terasa panas mungkin disebabkan demam atau sebab yang lain? 'kenapa diorang jadi macam gay bila ada dekat kau , kenapa diorang jadi lain bila ada dekat dengan kau , kenapa kau tak nak mandi dengan kitaorang...sebab---' belum habis Kris bersuara , Nara bersuara terlebih dahulu 'sebab aku perempuan' kepalanya di tundukkan. 'tak perlu nak jelaskan sebab Chanyeol dah bagitahu segalanya...' kata Kris lalu melepaskan tangannya.

'Aku minta maaf......' kata Nara sambil tundukkan kepalanya memandang ke arah tangannya. 'yeah memang kau patut minta maaf' kata Kris lalu mencapai ubat yang dia bawa tadi dan hulurkan kepada Nara. 'sebagai denda makan ubat ni dulu' 'eh?' 'makanlah' Nara menyambut ubat itu dan menelan dengan segera dan mengambil air yang Kris hulurkan kepadanya.

'aku kena berkemas untuk esok' kata Nara sambil bangun daripada katilnya ketika kaki kanannya memijak lantai kaki kirinya tersangkut pada selimut dan automatik dia terbaring di atas paha Kris dengan kakinya terlipat. 'Ah..ah..s--sak--eo jeosonghamnida Kris-hy....Kris' kata Nara sambil segera bangun. Kris hanya tergelak kecil dia tidak boleh menahan tawanya daripada melihat aksi Nara sebentar tadi.

'Aksi yang merbahaya eo?' Kris sengaja hendak mengusik Nara. Nara hanya mencebik dan menuju ke almari pakaiannya. 'tapi betul ke kau kena pergi esok?' soal Kris. 'kejap....bukan kau sepatutnya ada dekat Eropah sampai hari esok ke?' soal Nara mengendahkan soalan Kris. 'aku tanya kau , jawab lah soalan aku dulu' kata Kris sebenarnya mengelak daripada menjawab soalan itu. 'hm esok memang aku kena pergi .. sama ada korang semua dah tahu ke belum aku tetap kena pergi...dan aku rasa lebih baik aku pergi esok...esok adalah hari yang paling sesuai..sebelum yang lain balik...' jelas Nara sambil duduk di atas lantai berhadapan dengan almari pakaiannya . kris hanya memandang belakang Nara. 

'sebenarnya kau tak perlu keluar esok pun takpe....' 'takpelah..satu hari nanti aku kena tinggalkan sekolah ni juga sebab ini bukan tempat aku untuk belajar...' . kedengaran kris berdengus perlahan dan berdiri daripada atas katil . dia berjalan dan berhenti di hadapan tangga lalu bersuara '.........sekurang-kurangnya esok...jumpa lah diorang dulu sebelum balik...' kata Kris lalu turun daripada situ dan langsung sahaja keluar daripada bilik.

Ketika dia keluar Sehun , Baekhyun dan Jongin sedang dalam perjalanan menuju ke bilik Nara. 'OMONA HYUNG?!!!!' Soal mereka bertiga dengan serentak. Namun Kris hanya memandang mereka dan berjalan melepasi tiga orang yang terkejut sehingga terlopong mulut masing-masing. 'Apa semua ni??' soal Jongin lalu memandang Baekhyun dan Sehun sudah masuk ke dalam bilik Nara. 

'omo omo omo! kwaenchana? Hyunil ah kwaenchana??' soal mereka bertiga berpusu-pusu hendak bercakap dengan Nara. 'Ahhh kwaenchanaaa...jangan risau aku okay...' kata Nara yang terkejut pada mulanya namun dia tahu tiga orang itu cuma terlalu risaukannya. 'Kris hyung ke yang selamatkan kau?' soal Baekhyun . 'siapa yang culik kau masuk dalam tu?' 'macam mana dengan rahsia kau??' 'Yah! satu-satu lah! pening kepala aku tahu tak?' kata Nara dahinya berkerut menandakan dia sedang pening dengan soalan yang dilemparkannya terlalu banyak.

'okay okay yang penting sekarang kau dah okay...itu pun dah cukup' kata Sehun membuatkan Baekhyun dan Jongin menganggukkan kepalanya. 'tapi.....macam mana Kris hyung boleh ada dekat sini??' soal Jongin. 'aku tak tahu...aku tak tahu macam mana dia tahu...' 'dia tahu yang kau perempuan?!!!!' soal mereka bertiga dengan ekspresi wajah paling takut. Nara menganggukkan kepalanya.

'OMOOOOOO' Ketiga-tiga mereka melopong lalu Baekhyun menjadi orang pertama yang memeriksa Nara. 'kwaenchana?? hyung tak tumbuk kau kan??' soal Baekhyun. 'kwaenchana! jeongmal kwaenchana' kata Nara seraya tergelak kecil dengan reaksi melampau tiga orang itu. 'bersyukurlah dia tak marah langsung tengok kau!' 'itu lah...aku tunggu je kena belasah tapi takde juga' kata Nara. 'dia takde lah sekejam sampai sanggup nak belasah perempuan' suara garau itu menyebabkan keempat-empat mereka memandang ke arah bawah.

Nara tersenyum lebar dan segera bangun daripada tempat duduknya serta menuruni anak tangga dengan berhati-hati. dia tidak boleh mengawal dirinya daripada langsung memeluk lelaki yang menjadi orang pertama yang tahu tentang identitinya. 'Yeolie!!!' katanya. Chanyeol hampir saja sesak nafas dengan perbuatan Nara itu. Sehun , Baekhyun dan Jongin berpandangan . 'kalau...kau tak nak aku mati dulu...baik lepas..' kata Chanyeol. 'omo! mianhae yeolie ah~ mianhae....kau pun ada sekali?!' soal Nara. 'Hyung yang sponsor tiket' kata Chanyeol. 'eo?..'

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
vjinerds
currently working at chapter 61 ^^ cerita sudah hampir ke ending dan muncullah season two cerita ini! heheheheheh

Comments

You must be logged in to comment
Overdose_Kpopers
#1
Hi saya kembali untuk baca balik fanfic ni //muka high//
Chiko_Miari #2
Chapter 66: Wahhh..bestnya!!nasib baik scroll sampai habis klau x xjumpalah ff nie..kikiki
kpopfangirl10
#3
it's a great story and i really love this ^^
misz_dina #4
Chapter 66: Dhlah panjang.syok bace...daebak! :)
misz_dina #5
Chapter 66: Bestlah citer nim...
Park_Rafa88
#6
Hai author-nim!! Akhirnya saya dapat komen ff pertama yang sya baca!! >< Tak sangka cerita ni dapat menarik saya membayangkan macam mana kalau Choi Cp ditukar dengan Nara and EXO!! Good job!! Hope EXO yangg lain pun dapat jumpa partner masing-masing baru daebak!! Btw karakter dan jalan cerita yg bagus serta pengubah suaian yang berjaya!!
kiminni #7
Chapter 66: daebak...pjg pulak citer nya...best sgt..jarang saya jumpa ff mcm nie pjgnya..buat lg taw.. :)
Overdose_Kpopers
#8
Chapter 20: Daebak! (y) saya suka baca fanfic yg gini lagi lagi klau chapter die panjang...susah nk jumpa fanfic yg chapter panjang..nasib awk buat panjang panjang kalo tak air liur saya meleleh sbb kene tunggu lama..haha chanyeol dh tau O.O...daebak..teruskan berusaha
Heart_love
#9
Chapter 11: Daebak!!!best
exosaranghaeyo #10
Chapter 59: Best gile fanfic ni daebak