Chapter 59

Because I'm A Girl
Please Subscribe to read the full chapter

Chapter 59

Selesai membuat jamuan makan-makan di antara pelajar yang tidak terpilih dan cikgu yang terpaksa menemani mereka. mereka semua diarahkan pulang ke bilik masing-masing.

'tak adil lah Sehun dengan Hyunil , diorang kan room mate' kata Baekhyun dahinya berkerut-kerut , ketika itu mereka dalam perjalanan pulang ke asrama.

'apa yang tak adilnya??' soal Nara.

'aku seorang , Jongin seorang'

'A'ah kan! tak adil doh'

'bendanya kan tak terjangka' celah Sehun.

'apa kata macam ni lah'

'macam ini apa??'

'kita berempat tidur dekat ruang tamu sepanjang ketiadaan room mate korang berdua?' cadang Nara. 'bingo! fine kita berempat tidur dekat ruang tamu okay?'

lalu keempat-empat mereka itu tersenyum dengan lebarnya. Baekhyun dan Nara diarahkan pergi mengambil 4 beg tidur di atas loteng. 'Hyunil ah...jangan jauh-jauh dari aku eo?' Baekhyun bersuara seraya memeluk lengan Nara dengan erat. 'eo...kau pun janganlah genggam kuat sangat lengan aku tu' kata Nara yang betul-betul rasa sakit akibat genggaman kuat daripada Baekhyun itu. mereka berjalan dengan perlahan kerana lampu loteng sudah tidak boleh digunakan lagi.

Sementara Sehun dan Jongin sibuk mencari DVD yang sesuai untuk dijadikan movie friday night padahal kenyataannya hari itu bukan hari jumaat tetapi hari rabu.

'aku ada dengar lah kan....' Jongin bersuara , dia mempunyai sesuatu niat yang Sehun tidak pernah hendak ambil tahu. ketika itu mereka berdua sedang mencari lagi cerita yang sesuai untuk mereka berempat tonton.

'dengar apa?' soal Sehun. 'ada loteng asrama dekat sekolah ni kan...berhantu...' Sehun hanya membisu. 'bukan apa sejak kita junior lagi cerita ni memang dah heboh cuma cikgu je tak nak cakap...'

'kau boleh terus cerita macam mana hantunya muncul dan takutkan semua orang??? pff sibuk je nak provok aku..ingat aku takut lah' kata Sehun sambil menjeling Jongin yang hanya tersengih-sengih lalu bersuara 'okay fineeee....'

'ceritanya macam ni...tahun lepas tak silap aku...last year kita semua pergi pertandingan tu kan?? tapi ada beberapa pelajar junior yang tinggal dengan seorang cikgu. cikgu tu plan nak tidur dekat bilik rehat dekat bangunan yang baru nak siap tu..lepas tu dia suruh lah junior-junior tadi tu ambil beg tidur dekat loteng...kau tahu masa diorang masuk loteng tu.....----' belum sempat Jongin menyudahkan ceritanya dengan klimaks. 

kedengaran jeritan terkuat daripada atas dan mereka tahu siapa pemilik suara lantang itu. 'Baekhyun hyung!' mereka berdua tidak berani hendak naik hanya menunggu di hujung tangga.

kedengaran Baekhyun menjerit lagi namun kali ini Nara juga turut menjerit. 'Ah! Jinjja! Sehun-ah kita kena naik juga!' kata Jongin lalu mereka berdua memaut tangan masing-masing dengan erat lalu hendak naik ke atas baru sahaja kaki hendak memijak tangga pertama Baekhyun dan Nara sudah berlarian dengan beg tidur di tangan mereka. Namun mereka berlari bukan setakat di situ sahaja malah sampai keluar asrama sekali.

Sehun dan Jongin berpandangan lalu pandang ke arah atas yang gelap-gelita. Lalu dua-dua menjerit minta tolong dan turut berlari keluar menemui Baekhyun dan Nara yang terduduk di hadapan bangunan asrama mereka. Keempat-empat mereka tercungap-cungap dan sedaya upaya mengambil nafas yang sudah hampir kosong.

'A--apa...apa jadi weh??' soal Sehun yang menjadi orang pertama mengambil nafas yang cukup untuk tidak tercungap-cungap. 

'K--kit...kitao--orang...nam..' 'apa hyung????' 'kitaorang nampak lipas! besar gila! dia terbang dekat bahu aku then pergi hidung Hyunil eeeee' jelas Baekhyun sekali dengan senafas dia benar-benar geli apabila menyebut nama lipas. 'hidung??? eeee' kata Jongin memandang hidung Nara. Nara hanya membuat muka benar-benar geli dan berlari anak ke air pancut berdekatan dan membasuh hidungnya dengan air tersebut.

setelah beberapa ketika keadaan mereka stabil. masing-masing terbaring kepenatan di tengah-tengah ruang tamu mereka. rancangan mereka untuk menonton dibatalkan. 'Hyunil-ah...betul ke lipas tu takkan terbang pergi bawah?' soal Baekhyun dengan nada suara yang seperti hendak tidur sahaja. 'betul lah...kan gelap dia takkan nampak jalan nak pergi bawah ni' kata Hyunil cuba menenangkan Baekhyun.

Dia pernah diberitahu bahawa hampir semua penghuni asrama EXO takutkan pepijat apa lagi seperti lipas. Dia tergelak kecil melihat betapa comelnya wajah Baekhyun ketika meronta-ronta memintanya menjauhkannya daripada lipas itu.

dia terimbas betapa gelinya muka sehun dan jongin apabila mengetahui hidungnya pernah 'dihingap' lipas. namun sekali lagi dia terimbas isi surat amaran yang dia dapat tadi. dia sepertinya hendak menangis dan dia tahu dia perlukan seseorang untuk mengadu dan meminta bantuan. 

setelah mendapati Baekhyun , Jongin dan Sehun sudah tidur dengan nyenyaknya sehingga mengeluarkan dengkuran halus. dia mencapai telefonnya yang berada di atas meja lampu dan menuju keluar daripada bangunan itu. dia pergi ke belakang di mana tempat mereka pernah lepak dan memakai topeng muka buatan Kris dahulu. Senyumannya terukir semula namun segalanya musnah apabila dia ada realiti yang perlu dihadapi.

Dia mendail number seseorang.........telefon ditekupkan di telinga sehingga koneksi tersambung.

'oppa....?' 

'yeoboseyo?? oppa??? hyunil oppa???'

'Anyeong~~???' namun tidak ada sesiapa bersuara. Nara mengeluh dan memutuskan talian. dia berdengus dan mengimbas semula surat amaran atau dikenali sebagai surat ugutan itu. fikirannya melayang dan tidak boleh berhenti memikirkan apa nasibnya selepas ini. lalu dia teringatkan senyuman bervirus seseorang. 

'yeoboseyo?' mendengar suara garau di hujung talian. Nara tersenyum namun air matanya mengalir laju. 

'Nara ah?? kau kan??' 

Nara mengesat air matanya dan cuba bercakap 'E--eo...aku ni...'

'dengar dari suara ....kau nangis ke???' 

'A--aniyo!' 'jinjja??' 'hmm  aku tak nangis....' 'habis tu? kenapa call??'

'korang dah sampai???' 'dah baru je....hmm ni mesti ada yang tak kena kan? kenapa ni???' 

Nara membisu buat seketika lalu bersuara dia perlu meluahkannya. 'Chanyeol-ah...' 'hmm....' 'tadi....aku ada dapat surat...' 'omo?! jinjja?? surat cinta ke??? dari siapa??' 

'Ani...y

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
vjinerds
currently working at chapter 61 ^^ cerita sudah hampir ke ending dan muncullah season two cerita ini! heheheheheh

Comments

You must be logged in to comment
Overdose_Kpopers
#1
Hi saya kembali untuk baca balik fanfic ni //muka high//
Chiko_Miari #2
Chapter 66: Wahhh..bestnya!!nasib baik scroll sampai habis klau x xjumpalah ff nie..kikiki
kpopfangirl10
#3
it's a great story and i really love this ^^
misz_dina #4
Chapter 66: Dhlah panjang.syok bace...daebak! :)
misz_dina #5
Chapter 66: Bestlah citer nim...
Park_Rafa88
#6
Hai author-nim!! Akhirnya saya dapat komen ff pertama yang sya baca!! >< Tak sangka cerita ni dapat menarik saya membayangkan macam mana kalau Choi Cp ditukar dengan Nara and EXO!! Good job!! Hope EXO yangg lain pun dapat jumpa partner masing-masing baru daebak!! Btw karakter dan jalan cerita yg bagus serta pengubah suaian yang berjaya!!
kiminni #7
Chapter 66: daebak...pjg pulak citer nya...best sgt..jarang saya jumpa ff mcm nie pjgnya..buat lg taw.. :)
Overdose_Kpopers
#8
Chapter 20: Daebak! (y) saya suka baca fanfic yg gini lagi lagi klau chapter die panjang...susah nk jumpa fanfic yg chapter panjang..nasib awk buat panjang panjang kalo tak air liur saya meleleh sbb kene tunggu lama..haha chanyeol dh tau O.O...daebak..teruskan berusaha
Heart_love
#9
Chapter 11: Daebak!!!best
exosaranghaeyo #10
Chapter 59: Best gile fanfic ni daebak