Aftermath

Villa

Apabila jam hampir menunjukkan jam satu pagi, barulah mereka tiba di perkarangan villa. Mereka memerhatikan keadaan sekeliling tetapi kereta Taehyun tak kelihatan di mana-mana (yelah dah lari kan). Yongguk cepat-cepat melangkah masuk ke dalam rumah yang gelap gelemat itu.

Minki menekan suis lampu. Blackout ke? Dia yang mengetahui selok-belok villa itu terus menuju ke kotak suis. Separuh perjalanan, tiba-tiba lampu terbuka sendiri. Nampaknya bekalan elektrik disambung semula ke kawasan itu.

Nari memerhatikan lilin yang terletak di ruang tamu. Dia memegang lilin tersebut, sudah sejuk. Nampaknya mereka dah lama keluar dari villa tersebut.

Yongguk ternampak handphone nya di atas meja. Dia mencapai handphone itu dan terus menghubungi Taehyun. Tetapi panggilannya tidak berjawab. Dia cuba menghubungi rakan-rakannya yang lain.

“Camne? Diorang ada kat mana?” Tanya Minki yang muncul dari dapur.

“Takde. Takde siapa jawab.” Dia mengambil handphone Sungwoon yang tertinggal di celah-celah sofa. Tiada bateri. Yongguk mengeluh.

“Diorang keluar cari awak kot. Apa kata awak berehat dulu. Nanti kalau pengsan lagi susah pula.” Kata Nari sambil membuang lilin yang telah digunakan itu.

Yongguk terduduk di atas sofa. Badannya masih tak larat tapi dalam hati dia masih risau tentang keselamatan rakan-rakannya.

Tak lama kemudian, Yongguk akhirnya masuk ke dalam bilik untuk berbaring memandangkan dia tak larat lagi untuk berkata-kata. Nari dan Minki juga mengambil keputusan untuk tidur di ruang tamu, sementara menunggu Jonghyun untuk membawa mereka ke kereta semula pada keesokan pagi.

*

Pagi yang berkabus setelah hujan turun lebat malam tadi membuatkan suasana di sekitar villa itu seperti di alam fantasi. Yongguk terjaga dari tidurnya yang panjang. Baru pukul 6? Dia segera bangun dari katil.

Minki dan Nari nampaknya masih lena diulit mimpi. Yongguk melangkah ke beranda sebelum mengeluarkan phone nya dari poket. Dia cuba untuk menghubungi rakan-rakannya sekali lagi.

Oneul bam juingongeun naya na naya na~

Yongguk cepat-cepat mengangkat telefon. Tetapi, berita yang diterima bukanlah berita itu yang hendak di dengar pagi-pagi begitu…

*

 

“Korang! Cuti kali ni kita pergi berkelah nak?”

“Cool gak idea tu hyung!”

“Kita buat BBQ nak? Aku suka BBQ.”

“Sama~~~”

 

Yongguk merenung gambar selfie yang diambil dalam kereta sebelum mereka berangkat ke Busan. Hatinya sebak tiba-tiba.

“Semuanya…salah aku… Kalau tak mesti diorang tak kemalangan…” Kata Yongguk. Dia menggelengkan kepalanya.

“Oi, nangis ke?” Yongguk terus mengangkat kepala.

“SUNGWOON HYUNG!” Dia terus bangun dan memeluk erat Sungwoon di hadapannya.

“Kau okay tak? Aku ingat kau dah kena makan.” Tanya Sungwoon sambil menepuk-nepuk belakang Yongguk.

“Okay hyung. Woojin… Daehwi…” Yongguk terus memeluk Woojin dan Daehwi yang baru muncul. Daehwi yang bukan main gembira melompat-lompat apabila melihat Yongguk di depan mata.

“Taehyun hyung dah sedar. Nasib baik dia takde kecederaan serius.” Kata Woojin. Memandangkan jalan licin malam semalam, kereta yang dipandu Taehyun hilang kawalan lalu terlanggar pokok. Nasib baik tiada yang cedera parah, cuma Taehyun yang terhantuk pada stereng hilang kesedaran.

“Syukurlah, korang semua selamat.” Suara gemersik Nari tiba-tiba muncul dari belakang. “Maaflah, sebab tindakan saya, semua orang jadi risau.”

“Takpe cik Nari. Terima kasih sebab jaga Yongguk.” Balas Sungwoon. “Sama-sama. Okaylah, saya pergi dulu, nak isi minyak dalam kereta. Nanti korang tinggalkan je kunci dekat villa, nanti saya ambil.” Kata Nari sebelum berlalu pergi. Mendengar perkataan villa, bulu roma Sungwoon, Woojin dan Daehwi meremang semula. Teringat peristiwa malam tadi.

“Korang. Asal ni? Cemas je muka?” Tanya Yongguk setelah melihat reaksi masing-masing.

“Tak..takde apa-apa. Malam semalam kau tidur kat villa ke?” Tanya Daehwi.

“Haah la. Sedap je aku tidur semalam. Villa tu sejuk.” Balas Yongguk. Mereka bertiga sekadar tersenyum tawar.

“Jom lah, kita pergi jenguk Taehyun hyung.” Kata Sungwoon.

Percutian yang simple bertukar menjadi tragedi yang tak disangka-sangka. Apa yang pasti, mereka berlima pasti serik untuk bercuti ke situ lagi.

Terutamanya… di villa itu…

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
rillakuma9
Hi. My first comeback story after a long hiatus. Are you PD101 stan? Well I can say I stan most of them so I came out with an idea to make a thriller story. Enjoy!

Comments

You must be logged in to comment
lilylunalove
#1
Chapter 9: Uish nasib la Nari baik hati kalau tak kesian Yongguk yang inoshen tu takde organ dalaman hahahahahahahaha. Tak sangka pulak yang Minki pun boleh bersepakat sekali dengan tunang gila dia.
ilyinaa #2
I love this strory
lilylunalove
#3
Oh yeahhh I stan PD101 too! XD