Road to Busan

Villa

Yongguk berlari sekuat hati. Lembaga hitam yang mengejarnya tadi masih ada di belakangnya.

“Aku bagi kau amaran!!! Jangan datang sini lagi!!!” Suara yang mengecutkan perut itu membuatkan Yongguk tersilap langkah. Badannya tercampak ke hadapan sebelum dia berguling-guling di atas tanah yang keras.

“ARGH!” Yongguk menjerit kesakitan apabila kepalanya terhantuk pada suatu busut yang keras. Dunianya terasa berpusing seketika. Dalam hatinya dia berdoa agar ini bukan pengakhiran hidupnya. Serta-merta wajah mak ayahnya bermain di minda.

Anehnya, lembaga hitam tadi tidak lagi mengejar malah hilang dari pandangan. Yongguk cuba untuk bangun. Walaupun pandangannya berpinar, namun jelas tersergam di hadapannya sebuah villa putih yang indah.

“JANGAN DATANG SINIIIIII!” Suara itu menjerit di sebelah telinga Yongguk sebelum pandangannya terus gelap gelita…

*

HAHAHAHAHAHA~!

Kereta Toyota SUV milik Taehyun membelah jalan raya yang terbentang luas.

“Kau ni Yongguk, mimpi yang bukan-bukan. Tu la sebelum tidur tak basuh kaki.” Sungwoon yang duduk di sebelah pemandu masih belum berhenti ketawa.

“Ish, korang tak kena korang tak rasa lah. Serius rasa nak terkencing dalam seluar je semalam.” Daehwi terus buat muka derp setelah mendengar kata-kata Yongguk di sebelahnya. “Kau ni tak senonoh la hyung.”

“Dah dah tak payah nak fikir sangat mimpi tu. Sekarang kita fokus dengan percutian kita je okay?” Taehyun menguatkan speaker radio yang sedang memainkan lagu Super Junior – Happiness. Woojin yang pantang dengar lagu, terus menari mengikut rentak lagu tersebut.

Taehyun, Sungwoon, Yongguk, Woojin dan Daehwi merupakan lima sekawan yang menyewa sebuah apartmen di pinggir bandar Seoul. Hampir setahun mereka duduk sebumbung, belum pernah mereka meluangkan masa bersama-sama. Maklumlah, Taehyun dan Sungwoon busy dengan kerja manakala yang lain-lain busy dengan kolej masing-masing. Memandangkan Taehyun dapat gaji bonus pertengahan tahun, dia dengan rela nak belanja tambang minyak untuk mereka bercuti di tepi pantai bersama-sama.

Dan destinasi yang dipilih semestinya di daerah yang terkenal dengan laut yang indah, Busan.

“Woojin, kau dah contact belum dengan owner villa yang kita nak sewa tu?” Tanya Sungwoon.

“Dah hyung. Dia cakap pukul 2 nanti check-in.” Balas Woojin sambil membetulkan kedudukan bahunya yang lenguh menampung kepala Daehwi yang tertidur sejak setengah jam tadi.

“Cool.” Sungwoon menunjukkan ‘two fingers thumbs up’. Woojin walaupun seorang pendiam namun dia sememangnya boleh dipercayai. Sungwoon memeriksa Waze yang terpasang sejak tadi. Lagi 30 minit mereka akan sampai. Hati Sungwoon semakin tak sabar nak menikmati percutian itu sepuas-puasnya.

“Villa? Kau ada sebut villa ke tadi hyung?” Tiba-tiba Yongguk bersuara setelah menarik earphone dari telinganya. Dia rasa dia tak salah dengar.

“Ye, villa. Kan kita dah pakat nak tidur semalam kat sini. Kenalah sewa villa.” Balas Sungwoon.

“Ta..tapi… bukan kita nak sewa hotel ke?” Tiba-tiba Yongguk teringat mimpinya tentang sebuah villa.

“Emm sebenarnya hotel semua penuh sebab sekarang kan musim cuti. Kebetulan pulak ada villa murah untuk disewa. Aku book je la.” Balas Woojin sambil disokong oleh Taehyun. “Haah, betul tu. Okaylah tu sekurang-kurangnya ada tempat nak tidur.”

Yongguk melepaskan satu keluhan perlahan. Tiba-tiba tubuhnya seram sejuk. Dia membuang pandangannya keluar tingkap kereta. Baru dia perasan jalan yang mereka lalui semakin lama semakin jauh masuk ke dalam hutan… hatinya mulai berdegup kencang.

 

Janganlah mimpi aku jadi realiti kat sini…

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
rillakuma9
Hi. My first comeback story after a long hiatus. Are you PD101 stan? Well I can say I stan most of them so I came out with an idea to make a thriller story. Enjoy!

Comments

You must be logged in to comment
lilylunalove
#1
Chapter 9: Uish nasib la Nari baik hati kalau tak kesian Yongguk yang inoshen tu takde organ dalaman hahahahahahahaha. Tak sangka pulak yang Minki pun boleh bersepakat sekali dengan tunang gila dia.
ilyinaa #2
I love this strory
lilylunalove
#3
Oh yeahhh I stan PD101 too! XD