Stranded

Villa

“Apa benda pulak ni? Kenapa tiba-tiba berhenti…?” Nari menekan pedal brek apabila melihat kereta Hyundai Elantra di hadapannya berhenti.

“Asal ni? Takkan jem kot.” Minki menjenguk ke hadapan tetapi tiada apa yang kelihatan. Pelik sebab jalan menuju ke pinggir hutan itu tak pernah pun jem. “Korang stay dalam kereta jap aku pergi tengok.” Minki mencapai payung yang terletak di kakinya sebelum melangkah keluar.

“Bro, what happened?” Tanya Minki kepada pemandu kereta Elantra yang juga keluar dari keretanya.

“Ada pokok besar tumbang kat depan. Tak boleh lalu jalan ni kita kena patah balik.” Balas seorang lagi pemandu 4x4 yang berada di hadapan mereka. Minki menjenguk dan melihat beberapa kereta di hadapan sedang membuat pusingan ‘U’.

“Ada kereta terhempap ke?” Tanya pemandu Elantra tadi. Pemandu 4x4 itu menggeleng. “Nasib baik takde. Okay bro, gerak lu.”

Minki kembali ke kereta dan menuju ke arah pemandu. “Sayang, awak duduk sebelah la. Biar saya drive pulak.”

“Kenapa?”

“Ada pokok tumbang. Bahaya la. Kita balik ikut jalan yang satu lagi tu.”

“Okay.” Nari malas nak membantah. Dia tahu jalan yang Minki maksudkan itu adalah jalan dalam hutan yang gelap dan bahaya. Dia beralih ke tempat duduk sebelah.

“A..ada jalan lain ke?” Tanya Yongguk di tempat duduk belakang.

“Ada. Tapi jauh la. Dalam dua jam baru sampai villa.” Yongguk memerhatikan jam pada dashboard kereta. Maksudnya hampir tengah malam nanti baru mereka sampai.

“Teruknya hujan malam ni. Line handphone langsung takde.” Nari memeriksa handphone dia dan Minki. Yongguk mengeluh kecil. Nampaknya tiada harapan untuk dia dapat menghubungi sesiapa pada saat ini.

“Don’t worry. Saya akan bawa selaju yang boleh.” Balas Minki sebelum Audi A4 merah itu kembali meluncur di atas jalan.

*

Sejam kemudian, Minki tidak bergurau apabila dia mengatakan jalan yang mereka lalui itu sememangnya gelap dan bahaya. Tambahan pula hujan masih lebat di luar. Dia pun hanya berani membawa selaju 80 km/j sebab guna gear rendah.

“Minki, nampaknya kita terlupa sesuatu.” Nari tiba-tiba bersuara.

“Apa dia?”

“Saya bukan nak takutkan awak tapi cuba tengok meter minyak tu.” Minki memerhatikan meter yang tertera pada dashboard. Meter itu sudah tiba di E dan sesaat kemudian isyarat minyak mula berkelip-kelip.

“Ahhhh laa.” Sememangnya mereka menjangkakan minyak akan cukup kalau melalui jalan pokok tumbang tadi tetapi mereka terlupa yang jalan ini sangat jauh sebenarnya.

“Camne ni sayang? Mana ada petrol pump dalam hutan banat ni?”

“I’ve no idea. Kalau kereta mati kita kenalah tunggu sampai orang lalu.” Minki memerhatikan cermin belakang tetapi tiada satu kenderaan yang mengikuti mereka dan tiada juga yang datang dari arah bertentangan.

5 minit kemudian, mereka benar-benar tersadai di pinggir hutan itu.

“Aduh.” Kepala Yongguk terasa pening semula. Demamnya nampaknya menjenguk balik. “Sorry bro, susahkan kau.” Minki menjenguk ke arah Yongguk yang dah tersandar pada seat.

“Eh takdelah. Korang yang dah banyak tolong aku.” 

Nari menggerakkan handphone nya ke kiri dan ke kanan, dengan harapan ada line yang tiba-tiba muncul. Malangnya tiada.

Satu cahaya terang tiba-tiba muncul dari kejauhan. Nari cepat-cepat menyuruh Minki keluar.

“BERHENTI!!!!” Minki menggawang-gawang tangannya. Nasib baik dia pakai kemeja putih jadi pemandu trak itu terus memberhentikan traknya.

“Minki?”

“JONGHYUN!”

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
rillakuma9
Hi. My first comeback story after a long hiatus. Are you PD101 stan? Well I can say I stan most of them so I came out with an idea to make a thriller story. Enjoy!

Comments

You must be logged in to comment
lilylunalove
#1
Chapter 9: Uish nasib la Nari baik hati kalau tak kesian Yongguk yang inoshen tu takde organ dalaman hahahahahahahaha. Tak sangka pulak yang Minki pun boleh bersepakat sekali dengan tunang gila dia.
ilyinaa #2
I love this strory
lilylunalove
#3
Oh yeahhh I stan PD101 too! XD