DARE 9

I Dare You To Like Me!
Please Subscribe to read the full chapter

           

  This genuine warmth, please stay forever.

 

 

Jungkook’s P.O.V

 

              Aku perhatikan wajah Yoonhi yang sedang nyenyak tidur. Aku terjaga dari tidur aku dengan sendiri. Pukul 2 pagi. Dia tidur dengan bersandar? Hmmm.. I should correct her sleeping position. Aku bangun dan mengangkat badan Yoonhi dengan berhati-hati, takut jika dia terjaga dari tidur. Aku baringkan dia dan aku menarik comforter aku, lalu menarik menyelimuti badannya. Aku menyelak helaian rambut yang menutupi wajahnya. Pipinya aku usap seketika. Kemudian aku memanjat naik ke atas katil dan mengambil tempat asal aku tadi.

“You know, I wish we weren’t tied because of this game.” Bisik aku. “If only I can tell you the truth….” Aku menilik setiap bahagian wajahnya dari kedua matanya yang dihiasi dengan bulu mata halus, hidungnya yang sedikit mancung dan kecil sehinggalah ke bibirnya yang sering dihiasi dengan senyuman manisnya.

“Please stay for a longer time.” Aku mengucup dahinya lembut sebelum aku baring semula menghadapnya dan memeluk dirinya yang kecil sedikit dari aku.

 

              She fits me so well.

 

 

 

 

Choi Yoonhi's P.O.V

 

          Aku merengkotkan badan aku kerana kesejukan. “Dahyun-ah… Boleh tak slowkan kipas tu? Sejuklah…” Bebel aku dengan mata yang masih lagi tertutup. Dahyun tidak membalas tetapi dia menaikkan comforter yang menutupi badan aku ke paras dada. Aku masih lagi rasa sejuk namun aku dapat rasa ada sumber kehangatan disebelah aku. My Bebear..... 

“Bebear-ah… You are warm.”. Aku mengusap Bebear dan tersengih sendiri. Aku menenggelamkan wajah aku ke dalam badan Bebear, menghidu sepuasnya bau wangi Bebear.

Tapi, mana bulu tebal dia, kenapa berkain pulak ni? sejak bila Bebear aku pakai baju ni? Aku membuka kedua mata aku dan baju warna putih menghiasi mata aku.

 

              What the….

 

Aku mendongak ke atas dan Jeon Jungkook sedang memandang aku dengan senyuman sinisnya.

“Dah puas sentuh aku?”

 

             Aku rasa aku tak tahu nak rasa apa sekarang.

 

Aku cepat-cepat bangun namun selepas itu dia menarik aku untuk baring disebelahnya semula. Dia mengunci aku dengan meletakkan kedua tangannya di pinggang aku.

“Where do you think you are going, Choi Yoonhi?”

 

             Crap!

 

Dia memanggil nama penuh aku dengan berbisik dan sumpah, suara dia yang serak itu kedengaran y. Muka aku makin merah. Jungkook merapatkan badan aku dengan badannya. Posisi kami sekarang ini seakan ‘back hug’ tetapi dalam keadaan berbaring.

“Juu-Jung-Jungkook-ah….” Aku memanggil namanya dengan gagap.

“Hmmm?” Balas dia dengan berbisik.

 

              Oh God, save me…

 

“Can-Can you-Can you let me go…” Pinta aku dengan gagap lagi. Aku dapat rasa senyuman sinis lelaki itu semakin lebar walaupun tanpa aku lihat.

“What if I don’t want?” Balas dia pula. Muka aku semakin pucat dan aku kehilangan idea untuk berfikir kerana aku sedang sibuk menolak ‘Jungkook’. “What are you gonna do, babe?” Aku cuba untuk melepaskan diri aku tetapi tiada guna, lelaki ini terlalu kuat. Wait, bukan dia sepatutnya masih lagi demam ke sekarang?

“I thought you are sick…” Gumam aku perlahan.

“I am, but can you just stay like this for a minute? You are warm, better than all of my pillows.” Ujar dia lalu menguap sedikit. Aku cuba untuk mengaitkan apa yang dia telah katakan tadi. Adakah aku kini sama taraf dengan bantal?

“You are talking nonsense…” Komen aku, pasrah.

“Btw, I’m hungry.”

“Huh?” Aku tidak berapa tangkap apa yang dia katakan. “If I let you go, can you make me a breakfast?” Jungkook membuat tawaran. Aku mengangguk laju.

“Sure!” Lelaki itu ketawa kecil melihat reaksi aku.

“Aigooo, how cute.” Jungkook mengucup pipi aku pantas sebelum melepaskan aku. He kissed me? Lelaki itu sudah pun bangun dari katil dan dia kelihatan lebih segar berbanding semalam. Pakaian dia juga sudah bertukar.

“What time is it now?” Aku bertanya sambil mengemas katilnya. “Almost 9:30 a.m.” Balas Jungkook. Mulut aku ternganga. Heol, lama betul aku tidur malam tadi, dah lama rasanya aku tak tidur lama macam tu.

Aku menyusun bantal dan membetulkan cadar katil. Setelah siap, Jungkook memberikan aku sehelai tuala dan juga sebatang berus gigi.

“If you want to take a shower, here. I don’t have any female clothes so you can just take this.” Dia memberikan aku sehelai T-shirt berwarna hitam dan juga seluar pendek berwarna hitam.

“This is the smallest one so, maybe you can fit.”

“Eh, it’s okay.. I can wear my clothes again…” Aku menolak tetapi Jungkook tetap memberikan bajunya kepada aku dan menolak aku masuk ke dalam bilik air yang berada di dalam bilik tidurnya.

 

 

 

 

         Aku menghabiskan masa aku di dalam bilik air dengan cuba untuk menenangkan diri aku. Jeon Jungkook, semalam aku hampir sahaja tidak mengenalinya. Aku masih ingat lagi dirinya yang rapuh, jauh berbeza dengan sekarang. Hari ini, dia kembali seperti dirinya yang selalu cuma terlebih manis. Aku memegang pipi aku yang telah dia kucup. Is that even a kiss? That didn’t count right? It meant nothing to him.

Sepuluh minit masa yang aku ambil di dalam bilik air. Setelah mengeringkan badan aku, aku membuat keputusan untuk menyarung baju yang Jungkook beri. Seperti yang aku jangka, baju ini terlalu besar untuk aku tetapi tidak mengapa kerana aku rasa selesa, seluar pendek pemberiannya hampir tidak kelihatan kerana tertutup dengan bajunya. Aku mengeringk

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
sayhershe
Thank you for subscribing I Dare You To Like ME! Don't forget to drop some comments below ;)

Comments

You must be logged in to comment
lyanaesyaz #1
Chapter 10: tq for update authornim
lyanaesyaz #2
Chapter 9: sweet lahh authornim..bf material..update soon
lyanaesyaz #3
Chapter 8: if in this world have someone just like him..its lucky girl who get him..oh my broken english :'(
lyanaesyaz #4
Chapter 8: wahh..so sweet..authornim daebak..
jimiekhyun
#5
Chapter 3: i can't stop smiling and sengih sengih gosh!!! campak aku seketul lelaki sebegini pewlishhhhhhhhh
lyanaesyaz #6
Chapter 7: omo..jungkook what are u doing..i cant wait to read the next chapter..
lyanaesyaz #7
Chapter 6: nice chapter..authornim fighting
lyanaesyaz #8
Chapter 5: heol..i want that guy to be my boyfriend too
taeyeonqueen89 #9
JungKook <3