DARE 6

I Dare You To Like Me!
Please Subscribe to read the full chapter

            Can't I just tell you that I like you?

 

 

             Tamat sahaja kelas English for Occupational Purposes, masing-masing gopoh mengemas barang. Maklumlah, waktu lunch pun, semua macam zombie kebulur. Tengah pakat-pakat nak keluar pintu tu, entah macam mana aku boleh tersadung sesuatu dan hampir jatuh. Mujur sempat berpaut pada lengan Wendy yang berada dihadapan aku. Bila aku toleh ke belakang, nak kata ada kerusi ke meja kat situ memang tak ada lah. Hmmm….

“Are you okay, dude?” Tanya Wendy setelah aku menstabilkan badan aku semula. Aku hanya mengangguk pendek - masih lagi hairan dengan apa yang berlaku. “Yeah…” Disebelah kanan aku ada lah sebarisan kerusi tetapi kalau nak ikutkan jarak tu, jauh kud. Lebih kurang setengah meter dari tempat aku nak jatuh tadi.

“Are you okay? Lain kali jalan tengok depan dengan bawah sekali. Nasib tak jatuh tadi, Yoonhi. Kalau tak, rosak muka.” Tegur satu suara sambil melintasi aku dan Wendy. Aku kenal suara tu, milik Kim Jisoo.

“Hati-hati tau, Yoonhi.” Ujar Lisa pula sambil diekori dengan Rose’ dan Jennie yang berkata “Bye..”. Mereka berempat hanya mempamerkan senyuman kepada aku dan Wendy. Aku tiba-tiba rasa tak sedap hati pula apabila ditegur oleh ‘The Toxic’ - Itu lah gelaran yang group aku beri kepada mereka. Sejujurnya, antara kami berlima, aku lah orang yang tidak pernah mereka tegur dan begitu juga sebaliknya. Aku hanya tahu yang mereka berempat merupakan selebriti di fakulti kami. Memilik rupa paras yang menawan, berbakat dalam nyanyian dan tarian, high fashion sense, semua mereka ada. Tak lupa juga latar belakang mereka yang terdiri daripada golongan korporat dan bangsawan.

Cuma satu sahaja yang aku tidak berapa gemar dengan mereka, perangai dan sikap mereka yang suka sangat judge orang dan make fun of other people. That so sick. Serius, aku rasa tak sedap hati. Satu sahaja yang aku tahu, jangan nak cari pasal dengan orang-orang macam ni kalau kau nak hidup dengan aman. Aku hanya mendiamkan diri sahaja dan mempamerkan senyuman palsu aku kepada mereka sehinggalah mereka berempat hilang dari pandangan.

“That’s new. You guys exchanged smiles.” Kening kiri Wendy terangkat sedikit. Aku hanya menaikkan bebola mata aku keatas. “It was a fake smile. Why would people like them smile to me?”

“I’ve talked to them before, they are not that bad.” Wendy meletakkan tangan kanannya diatas bahu aku.

“Well, they like you, not me.” Jawab aku.

“Now you are acting like them…” Gumam Wendy sambil ketawa kecil. Aku dan dia keluar dari kelas lalu mendapatkan Tzuyu, Irene dan Dahyun. Aku masih lagi memikirkan sesuatu. 2 Minggu lalu sewaktu aku terlanggar pintu, ada Rose’. Dan harini aku sewaktu hampir terjatuh, ada juga dia. And what’s up with the care? I don’t think they are that friendly. We never talked to each other and hell.

 

              Maybe they are not that bad.

 

 

              Kami berlima tiba di cafe’ dan seperti biasa, ada juga soalan yang sama yang terpacul keluar daripada bibir kami. Contohnya…

“Nak makan ikan ke ayam?”

“Menu apa je duh harini?”

“Nak duduk kat mana?”

“Air apa eh sedap?”

“Siapa ada duit syiling?”

 

Yup. Itulah antara soalan yang sama dan ditanya setiap hari. Memang dah takde soalan lain nak tanya. Balik-balik soalan tu jugak.

Aku seperti biasa mnegecop tempat untuk kami berlima kerana aku lah antara orang yang paling pantas membeli makanan. Tempat yang sama - berada dihujung sekali dan yang paling kanan berdekatan dengan kipas. Selepas itu tiba pula Wendy dengan air green teanya. Tak lama kemudian muncul Tzuyu beserta lauk ayam goreng. Dan Akhir sekali Dahyun serta Irene berjalan beriringan dengan tray masing-masing.

“Itadakimasuuuu…!” Ujar kami berlima. Bila makan, adalah beberapa benda yang wajib dilakukan, iaitu ber’gossip’. Ada sahaja cerita untuk kami bualkan setiap hari. Benda-benda merapu pun ada sama. Tengah syok borak, muncul pula the boys yang mengambil tempat semeja dengan kami.

“Owhh… Ceni ah member, makan tak tunggu…” Yugyeom berkata sambil meletak bag diatas meja.

“Laju je korang ni bila makan..” Tambah Jimin pula.

“Siapa suruh korang lambat?” Laju sahaja Dahyun menjawab.

“Salahkan Kai.” Kami berlima automatic terus memandang Kai.

“Ehh.. Apa pulak aku?” Lelaki itu membela dirinya.

“Bisinglah… Apa kata korang pergi beli je makanan, lepastu makan dengan senyap.” Cadang aku kepada mereka bertiga.

“Haaa… Good idea!” Balas Park Jimin. Kami berlima hanya memberikan pandangan ‘duh’ kepada mereka bertiga. Aku meneguk air mineral yang aku bawa dari rumah. Sambil meneguk air, mata aku meliar mencari kelibat Jeon Jungkook tetapi tiada.

 

             Maybe dia ada hal kud…

 

“What you lookin' at?”

“Yah!” Aku berteriak kecil melihat Jungkook yang tiba-tiba muncul disebelah kanan aku. Tanpa aku sedar, aku telah menyiku dadanya tanpa sengaja dan lelaki itu mendengus perlahan. Muka aku berubah pucat apabila dia mengaduh kesakitan. Jungkook memegang dada kirinya bagi menahan sakit.

“Yah… I’m sorry, I didn’t mean it!” Aku rasa bersalah dan tidak tahu untuk meredakan kesakitan itu. “What to do… Sakit lagi ke?” Aku mengetap bibir bawah aku tanda gelisah. Jungkook hanya menganggu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
sayhershe
Thank you for subscribing I Dare You To Like ME! Don't forget to drop some comments below ;)

Comments

You must be logged in to comment
lyanaesyaz #1
Chapter 10: tq for update authornim
lyanaesyaz #2
Chapter 9: sweet lahh authornim..bf material..update soon
lyanaesyaz #3
Chapter 8: if in this world have someone just like him..its lucky girl who get him..oh my broken english :'(
lyanaesyaz #4
Chapter 8: wahh..so sweet..authornim daebak..
jimiekhyun
#5
Chapter 3: i can't stop smiling and sengih sengih gosh!!! campak aku seketul lelaki sebegini pewlishhhhhhhhh
lyanaesyaz #6
Chapter 7: omo..jungkook what are u doing..i cant wait to read the next chapter..
lyanaesyaz #7
Chapter 6: nice chapter..authornim fighting
lyanaesyaz #8
Chapter 5: heol..i want that guy to be my boyfriend too
taeyeonqueen89 #9
JungKook <3