DARE 8

I Dare You To Like Me!
Please Subscribe to read the full chapter

We shared something

And you can’t make it nothing.

 

 

 

 

             Aku membaca alamat yang telah diberi oleh Jungkook sekali lagi. This house is huge! But there’s something dull, the surrounding is a bit dreary. Tiba-tiba aku terasa ada angin lembut menyapa tubuh aku membuatkan aku menggigil sedikit. Hanya lampu di luar rumah sahaja yang menyala, itupun dihadapan pagar. Cahaya lampu dari dalam rumah pula agak sedikit malap.

“Biar betul ni rumah dia?”

Aku berdiri di hadapan pintu pagar berwarna hitam yang sangat tinggi dan juga besar. Tertera nama ‘Jeon’s villa’. Betullah kud ni rumah dia. Aku menekan loceng untuk memberitahu kehadiran aku.

“Jungkook, it’s me, Yoonhi.” Aku memberitahu melalui camera kecil yang berada bersebelahan dengan loceng rumah. Tak lama kemudian, pintu pagar itu terbuka secara automatik. Aku berjalan masuk menuju ke pintu rumah yang bertutup. Aku menolak tombol pintu, dengan perlahan aku melangkah masuk. Aku masih lagi berada di pintu, badan aku berada di luar dan separuh lagi berada di dalam rumah. Aku mengintai dalaman rumah ini.

 

   Sunyi.

 

“Betul ke tak ni rumah dia? Aku salah rumah kud.” Ujar aku sendiri. Aku ingin melangkah keluar semula tetapi tidak jadi apabila ada kelibat seseorang muncul dari arah kanan. Lelaki itu adalah Jungkook. Aku perhatikan susuk tubuhnya, dia memakai t-shirt lengan pendek berwarna putih dan seluar track-suit kelabu. Rambutnya sedikit tidak terurus seperti selalu ketika kami bertemu di kelas manakala wajahnya kelihatan agak pucat. Sepasang mata coklatnya menunjukkan dia sedang dalam kesakitan, kesunyian dan ia seakan bercahaya saat kedua mata kami bertemu.

 

             He was fine this morning but why he is like this now?

 

“Hey, Jungk-!” Aku segera berjalan mendapatkan dia namun dia terlebih dahulu mendakap aku. “What took you so long…” Tanya Jungkook perlahan hampir sahaja tidak dapat aku dengar. Jungkook meletakkan dagunya diatas bahu kanan aku. Plus, He is cold, like he was drowned into a lake during cold winter.

“Hey, are you okay?” Aku kekal statik, tidak tahu untuk membuat apa. Aku menepuk perlahan belakang badannya. “What’s wrong, hmmm?” Aku menyoal dia lembut. Ada suatu bahagian di dalam hati aku tiba-tiba retak dan aku seakan dapat merasakan apa yang sedang lelaki ini rasai. Jungkook hanya mendiamkan dirinya tetapi aku dapat rasa dia mengenggam erat kain baju aku. “You late.” Ujar dia lagi dengan suara yang halus. 

“Your body is cold, when did you caught a fever?” Setelah beberapa saat, aku meleraikan pelukan itu. Aku meletakkan tapak tangan aku diatas dahinya, hmm.. agak panas. Sah, demam.

Mata aku kemudian mencari tangannya yang melecur. “Let me see your hand.” Aku dapat lihat tangan kanannya yang kemerahan dan ada satu belon yang agak besar di kulitnya. Aku dapat agak kenapa tangan dia boleh melecur. Luka dia harus dirawat dengan segera. “Aku rasa kau kena pergi klinik ni, jom aku temankan.” Aku membelek tangan Jungkook. “Tempat lain ada tak?”

Jungkook menggeleng, lemah. Aku tak pasti maksud gelengan dia tu tak nak pergi klinik ataupun tiada lagi anggota badannya yang lain yang cedera. He is lifeless, this kinda hurt me a bit.

“Can I just stay home… I’m tired.” Balas dia dengan suara yang sedikit serak apabila dia bercakap dengan banyak. Aku menggelengkan kepala aku perlahan.

“Kita pergi klinik okay? Kau demam ni…” Aku memujuk dia. Jungkook hanya memandang aku dengan sepasang matanya yang sayu. “And luka tu, nanti melarat.” Aku bagaikan memujuk seorang anak kecil ketika ini. Jungkook langsung tidak senyum, apa yang aku lihat sekarang adalah dirinya yang bukan pernah aku lihat sebelum ini. He is a mess, this is not the Jungkook that I knew.

 

             I wanted to hug and comfort him.

 

 

 

 

             Pulang sahaja dari Klinik, Jungkook terus masuk ke dalam bilik tidurnya. Aku menghantar dia pergi dengan anak mata. Di dalam rumah yang besar ini, tiada langsung kelibat manusia melainkan aku dan dia. Dari tadi, dia senyap sahaja, langsung tidak berkata apa-apa. Dan sepanjang perjalanan pulang dari klinik, Jungkook sempat melelapkan matanya sebentar meninggalkan aku memandu seorang diri memandu keretanya.

Aku mengetuk pintu biliknya yang tidak tertutup rapat.

“Jungkook…” Aku memanggil namanya sambil menguak pintu biliknya perlahan. Jungkook sudah terbaring diatas katilnya, aku tahu dia belum tidur. Cool fever yang aku pegang dari tadi aku buka plastiknya. Rambutnya aku selak sedikit agar tidak menutupi dahinya sebelum aku meletakkan cool fever itu. Jungkook membuka matanya dan langsung memandang aku.

“Hey, doktor pesan makan ubat dulu sebelum kau tidur. I’ll make you something to eat first.” Pesan aku. Jungkook mengangguk kecil dan memberikan aku sebuah senyuman. Aku membalas senyumannya yang lemah itu.

“Don’t go to sleep yet, okay…” Pesan aku buat kali terakhir sebelum keluar dari biliknya. Aku sempat ,menjeling sekilas tangannya yang berbalut itu. Mujur juga kesan melecur dia tidak teruk. Dalam seminggu boleh baik, cuma parut dia je yang lambat sikit nak hilang nanti. A

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
sayhershe
Thank you for subscribing I Dare You To Like ME! Don't forget to drop some comments below ;)

Comments

You must be logged in to comment
lyanaesyaz #1
Chapter 10: tq for update authornim
lyanaesyaz #2
Chapter 9: sweet lahh authornim..bf material..update soon
lyanaesyaz #3
Chapter 8: if in this world have someone just like him..its lucky girl who get him..oh my broken english :'(
lyanaesyaz #4
Chapter 8: wahh..so sweet..authornim daebak..
jimiekhyun
#5
Chapter 3: i can't stop smiling and sengih sengih gosh!!! campak aku seketul lelaki sebegini pewlishhhhhhhhh
lyanaesyaz #6
Chapter 7: omo..jungkook what are u doing..i cant wait to read the next chapter..
lyanaesyaz #7
Chapter 6: nice chapter..authornim fighting
lyanaesyaz #8
Chapter 5: heol..i want that guy to be my boyfriend too
taeyeonqueen89 #9
JungKook <3