006

In Love with The Maid.
Please Subscribe to read the full chapter

" Hishhh !! "

Sehun menutup kuat pintu biliknya sebelum dia berjalan ke ruang tamu dan menghempaskan badannya ke atas sofa. Tali leher berwarna kelabu yang dipadankan bersama kemeja hitam , direnggangkan ikatannya. Dahinya mengeluarkan peluh. Panas dalam badannya telah meningkat hingga ke otak menyebabkan bibirnya digigit geram.

 

" Mana dia ni ? ! " tanya lelaki itu sendirian sambil jari jemarinya menekan - nekan pada skrin telefon bimbit miliknya. Tik tik dapat didengari apabila kuku Sehun bertemu dengan permukaan skrin telefon bimbit itu. Calar pun calar lah ! Ada aku kesah !

 

" The number you have calling is no answering. Please , lea--- "

 

" FUXK ! Mana si budak cina ni ? ! Dia tak tahu ke dah lambat ? Dahlah orang call tak angkat. Menyusahkan betul lah !! "

 

Dengus geram lelaki itu. Tanpa berfikir panjang , beg hitam yang berisi dokumen penting , tangannya capai dan terus keluar dari apartmentnya. Kalau aku tahu macam ni , memang dah lama aku tinggalkan dia ! 

 

Mulut Sehun berkumat - kamit mengata tentang Luhan sambil kakinya melangkah ke arah lif untuk turun ke parking lot. Hatinya panas , terlalu panas. Sehun tidak dapat membantu lagi dirinya apabila jam berjenama Rolex , edisi terbaru ditangan menunjukkan masa yang tak sepatutnya. Ini bukan perkara main - main. Sehun telah lambat. Terlalu lambat. Business meeting pada kali ini ialah dijalankan dibawah nama syarikatnya , apa klien - klien akan kata jika dia terlambat ? Perjumpaan pula ditempatkan dilokasi yang agak jauh. Kenapalah aku setuju buat perjumpaan ni dekat Busan ?!!! 

 

Tapi , itu tidak membimbangkan dirinya sangat kerana Chanyeol telah sampai disana untuk membuat persiapan sebelum perjumpaan itu nanti.

 

Tidak cukup dengan itu , Sehun telah membayangkan perjalanan yang akan ditempuhnya. Kawasan yang akan Sehun pergi merupakan jalan utama dimana banyak kereta akan menggunakan jalan tersebut dan kemungkinan besar kesesakan jalan akan berlaku kerana begitu banyak kereta dan juga ..... lori.

 

Ding !

 

Pintu lif itu membelah dan lelaki tinggi itu pun keluar dengan kepala yang serabut. Meeting belum lagi dimulakan tetapi otaknya telah kusut. Sehun memasukki perut kereta miliknya dan menghidupkan enjin. Tangannya pantas menghidupkan air cond. Dia perlukan udara sejuk untuk menyejukkan api didalam badannya yang masih lagi menyala. Tidak tahu bila akan reda.

 

Dirinya kini dalam dilema. Apa yang patut lelaki ini buat ? Tinggal atau tunggu ?

 

Jari jemari Sehun menggenggam stereng keretanya. Siap bersedia untuk bertolak. Masa semakin pantas berlalu namun dia masih lagi diperkarangan parking.

 

" Kalau aku tunggu Luhan , gerenti aku akan lambat. " jari telunjuk kanan dan kiri Sehun mula berdrum pada stereng kereta.

 

" Tapi , kalau aku tinggalkan dia ..... "

 

" I nak jumpa mama. Dah lama I tak jumpa dia. Bila berborak dengan mama you , teringat I dekat dia. "<

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
1004ngel #1
Chapter 8: Bakal kena marah lgi la nampaknya
Apa nak jadi la dengan dia tu
1004ngel #2
Chapter 7: fanfic kamu sangat menarik
tapi sngt pendek chapternya
saya tahu kamu sibuk
kalau boleh buat panjang
lagi bagus
kingbeta
#3
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
1004ngel #4
Chapter 5: Teruk betul bos dia tu..
haih..
1004ngel #5
Chapter 3: chapter ni best
saya suka sangat
1004ngel #6
Chapter 1: Haha!
Cemerkap betul la dia ni
Lawak doh..
mpreggoland
#7
Chapter 6: aduh mampus ko Luhan! mcm mn la ko bleh lalai bila janji ngan mamat bengis tu *facepalmed*
nice update! ^^
kelly09 #8
Jjang!!
Zufairy #9
Chapter 4: Is it me or is this story is similar to maids(novel)