7/7

That's Not a Dream
Please Subscribe to read the full chapter

Aku merenung bola keranjang di sebelah kakiku. Otakku ligat mengingati ayat daehyun, si tak guna tu. Kalau di pikirkan baik, betul juga dia. Aku memang penakut. Walaupun aku hari-hari jumpa dia, bergurau dengan dia tapi aku takut nak berterus terang. Kalau aku cakap kat dia, hubungan yang dah lama terjalin rosak tak? Aku tau sangat minyoung cuma fikir yang aku tak lebih dari seorang kawan. Kenapa jiwa aki ni!!!! 

Ricky datang menghampiri dan melabuhkan punggung di sebelahku dengan choki-chokinya. Dia melihat aku dah macam nak tembus mata tu."kau buat apa kat sini? Tak nampak ke aku tengah bad mood ni. Pergi main tempat lain," aku menolak ricky. Dia menggeleng tidak mahu. Alahai budak manja ni. Boleh gila aku dibuatnya. 

"Nak choki-choki!" Choki-choki berperisa coklat dan susu di hulur padaku. Aku memandang tepat padanya. Tapi pandangan aku umpama tak ada makna. Aku mengeluh panjang. Badan ku baringkan di atas kerusi panjang. Atap 'court basketball' aku renung. Bayangan minyoung kembali melilau di hadapanku sambil tersenyum menggoda dan menyuruh ku dekat dengannya. Siot! Ni jelmaan le angauan gila aku. Mata ku tutup dengan lenganku sendiri supaya banyangan itu hilang.

"Kau suka Minyoung kan?" Ujar Ricky. Aku memandang ke wajahnya. Kata-katanya macam ada satu renjatan elektrik yang tengah berjalan ke seluruh badanku. "Aku dah lama tahu pasal tu. Kau jangan terkejut sangat," dia menekan-nekan choki-chokinya sehingga tiada lagi sisi coklat dan susu di situ.

"Sejak bila?" Aku bertanya. Dia tersenyum. "Sejak kau ambik keputusan untuk buli dia. Aku tahu kau bukan jenis yang cepat rapat dengan perempuan. Cuma park minyoung! Aku dah lama kenal kau joe. Cuma kau je yang tak kenal diri kau tu. Kau sanggup sorokkan perasaan tu dan kunci. Sekarang kau cemburu dia rapat dengan lelaki lain. Kan?" Alu menunduk. 

"Aku tak tahu!! Aku cuma tak nak melangkah garisan kawan. Tak tah

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
tripletsmonsta #1
Chapter 10: "Sila jatuh cinta dengan aku" lol ayat dia klise sgt
pikahbajet #2
Chapter 9: oohh......youngjae couple ngan ara .cehhh.....
pikahbajet #3
Chapter 8: omo.....sweetnyeee daehyun nihh....update soon...
pikahbajet #4
Chapter 7: ljoe nihh dan lagi dok buat lawak.....update soon...
Eunseo-ah #5
Update! Update! Update! Update! Update juseyo~~
mika_lou #6
Update soon.. jalan cerita die menarik...author jangan malas2 ≧﹏≦...
Fighting...♥