5/5

That's Not a Dream
Please Subscribe to read the full chapter

Daehyun melepaskan tangannku dan melabuhkan punggung di atas bangku. Laut di hadapan ditenung lama. Alu mengambil keputusan untuk duduk di sebelahnya. Hampir 15 minit kami merenung laut. Udaranyanya sangat tenang, dan bunyian ombak menjadi terapi untuk melepaskan tekanan selepas ujian add math tadi. Lama kami membisu, daehyun membuka perbualan.

"Aku suka laut." Aku merenungnya. Dia mengukir senyuman. "Ni satu-satu cara aku jadi diri aku sendiri. Dekat sekolah, aku dianggap terlalu sempurna di mata pelajar yang lain. Lebih-lebih lagi cikgu. Aku tertekan! Aku nak hidup macam orang lain. Lagipun aku buat semua benda macam belajar, sukan sebab aku minat. Tapi aku tak sangka minat aku buat orang lain memuja aku dan melihat aku sebagai ikon untuk mereka. Aku tak suka semua tu. Cara diorang buatkan semua perkara yang aku buat ada limit. Aku nak merasa ponteng kelas sekali, kena denda, bergurau dengan semua orang dan bercinta." Air liur ku telan mendengar perkataan bercinta yang keluar dari mulut daehyun.

Mukanya ku tatap. Pandangannya amat lembut ketika itu. Aku tak sangka kehidupan  dia jauh lebih teruk dari aku yang tak pandai-pandai ni. Tapi kata-katanya buat aku hilang arah. Serta merta perasaan benci itu hilang sendiri? Adakah hati aku dah kembali kepadanya? 

"Daehyun.. terima kasih sangat -sangat awak nak berkongsi luahan hati awak pada saya. Tapi saya rasa awak tersilap orang. Saya bukan baik yang awak sangka. Awak tak takut ke saya rakam Luahan awak tadi lepas tu sebarkan dekat satu sekolah," kataku mengharapkan dia geram . 

Daehyun memandang aku dan mendekatkan sikitbdengan wajahku. Mata kami bertembu. Aku boleh merasai nafas hangatnya ke mukaku."Kalau aku cium bibir kau tu lepas tu rakam kat sekolah lagi comel. Impian aku untuk bercinta langsai juga." Aku bangun menjauhkan diri dan menutup mulutku serapat yang mungkin. Tak sangka ayat tu keluar dari mulutnya. Tak sangka!!

"Pe

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
tripletsmonsta #1
Chapter 10: "Sila jatuh cinta dengan aku" lol ayat dia klise sgt
pikahbajet #2
Chapter 9: oohh......youngjae couple ngan ara .cehhh.....
pikahbajet #3
Chapter 8: omo.....sweetnyeee daehyun nihh....update soon...
pikahbajet #4
Chapter 7: ljoe nihh dan lagi dok buat lawak.....update soon...
Eunseo-ah #5
Update! Update! Update! Update! Update juseyo~~
mika_lou #6
Update soon.. jalan cerita die menarik...author jangan malas2 ≧﹏≦...
Fighting...♥