Chapter 14.

Black Queen: I Can't Love You!
Please Subscribe to read the full chapter

Hari berganti hari. Tiada apa yang berubah. Halla masih lagi buntu akan nombor yang sering keluar pada pergelangan tangannya. Ada kalanya nombor itu mengeluarkan suatu cahaya berwarna aliceblue. Kadang-kadang dia tidak tahu harus bagaimana lagi. Dan, teka-teki apakah semua ini? Serabut otaknya memikirkannya. Secawan kopi di teguk. Halla mengeluh berat. Pandangannya di buang ke luar jendela. Melihat badar raya Seoul yang tak pernah berehat. Pandangannya jatuh ke cawan yang berada di tangannya. Kemudian, dia menatap gambarnya bersama abangnya di sebuah bilik latihan. Sungguh dia merindui lelaki itu. Seraya meletakkan cawan itu di atas meja, dia mengatur langkah untuk keluar. Bilik Jaehyun menjadi buruannya. 

"Jaehyun!" pintu di buka tanpa mengetuknya terlebih dahulu. 

"Woi! Keluar! Aku nak pakai seluar nie!" Bantal di baling ke arah Halla. Dia segera lari keluar. Pipinya hangat. Mukanya sudah bertukar menjadi merah. 

Selesai memakai baju, Jaehyun keluar. Mahu mencari adik angkatnya. Geram juga dia dengan Halla. Tangannya sememangnya tidak pernah mahu mengetuk pintu terlebih dahulu. Kerjanya hanya mahu terjah masuk sahaja. Nama Halla di jerit berkali-kali. 

"Mian! Ala, aku bukannya nampak apa pun except....sorry. Salah kau jugak! Manalah aku tahu kau pakai dekat depan katil. Biasanya kau pakai dekat dalam bilik pakaian kau kan!" Suaranya yang pada mulanya perhalan, di tinggikan.

"Ish, lain kali ketuk lah pintu dulu! Heish, geram betul!" Marah Jaehyun.

"Pehal cari aku?" Kemarahannya kian reda. Perkara ini salah dia juga. 

"Nombor nie. Kenapa ia tiba-tiba keluar cahaya? Selama nie tak pernah pun." Halla menghulurkan tangannya ke arah Jaehyun. Jaehyun mengeluh lemah lalu dia kembali semula ke biliknya. Halla mengekorinya dari belakang. Tidak puas hati dengan Jaehyun.

"Jaehyun! Tolong aku sekali nie je. Selebihnya, aku janji, aku cari sendiri. Please," rayu Halla. Jaehyun menarik nafas sebelum menjawab soalan Halla.

"Sampai satu hari, memang nombor itu akan keluarkan cahaya. Kau kena pandai kawal. Cara untuk kawal, kau perlu belajar. Oh ya, jangan lupa, nombor itu melambangkan tempoh masa kau untuk cari jalan keluar. Kau mesti ingat perkara itu. Dah, keluar dari bilik aku! Aku nak tidur!" kata Jaehyun seraya menolak tubuh kecil gadis itu keluar. Banyak perkara yang perlu di terokai oleh gadis itu.

 

 

Seperti biasa, setiap kali kelas kaunseling, mereka perlu berada di padang sekolah. Hal ini untuk memberi sedikit ruang privasi buat mereka kerana mereka perlu cerita tentang masalah mereka atau apa-apa sahaja. Pasangan juga boleh tanya apa-apa soalan tanpa ada hadnya. Jungkook tidak menceritakan banyak tentang perihal dirinya mahupun keluarganya bahkan bertubi-tubi soalan yang di tanyakan kepada Halla. Sungguh dia mahu tahu tentang kisah gadis misteri di hadapannya tika ini.  Dan semua soalannya merupakan soalan yang sangat sensitif.

"Mianhe. Tapi, boleh aku tahu, apa yang dah jadi dekat keluarga kau?"

"Maaf, Jungkook, aku nak pinjam Halla jap." Belum sempat Halla membalas, satu suara pantas mencelah perbualan mereka berdua. Jungkook hanya mengangguk. Tangan Halla di tarik. Dia membawa Halla ke bangunan belakang sekolah. 

"Yes! Aku tahu apa yang kau nak tanya. Lepas kelas kaunseling je, kau mesti nak cari gaduh dengan aku. Biar aku jawab. Sebab aku dah janji dengan Hyun yang aku takkan cerita apa-apa pun pasal masa silam dekat kau. Dan orang yang hilangkan memori itu ialah abang kau. Hyun tak sanggup biarkan kau ingat memori pahit tu." Ya, Jaehyun mendengar segala perbualannya dengan Jungkook.

"Tapi, kenapa?" Halla bingung dengan satu memori yang tergantung dalam ingatannya. Iany

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
MaryRose19
#1
eng sub please
iralien #2
Chapter 17: Beautiful Creatures
Miss_Baek
#3
Chapter 17: Sedihnya dh habis....sequel please?Best sangat ff ni
yukishizu #4
Chapter 16: keep update~
good luck pt3
Miss_Baek
#5
Chapter 16: Authornim fighting for pt3!Saya doakan unnie dapat keputusan elok.Btw update soon!!!
kimyooo #6
Chapter 16: Palli updatei kennot wait ♡♡♡
Tihahh #7
Chapter 16: Update soon author! :D
Miss_Baek
#8
Chapter 15: Palli update authornim!!!
Tihahh #9
Chapter 15: Update soon author! Wah ! Tak sabar ni!
kimyooo #10
Chapter 15: Update soon... saye akan terus tunggu chapt yg sterosnye