»8«

Love : Only for 30 days

Kidnapp? Yura terus menggelabah dan dia memukul2 lengan taehyung yang memandu. Taehyung hilang kawalan dan memberhentikan keretanya di tepi jalan. "Apa masalah awak ni? Nak mati?"marah taehyung."Awak penculik. To long! To long!"jerit yura. Terus sahaja taehyungq menekup mulut yura. "Awak ingat saya nak kidnap orang macam awak? Tak de kerja? Lawa sangat ke awak?"perli taehyung. Yura kelihatan sedikit blur dan lama dia mencerna setiap kata2 taehyung. Orang macam aq? Tak de kerja? Lawa sangat? Apa maksud dia? "Apa maksud awak?"soal yura teragak2. "Awak ni memang blur ke pabo?"soal taehyung bernada menyampah. Sakit pulak hati yura. "Apa masalah awak ni? Awak kalau cakap  boleh tak straight to the point?"marah yura sambil menolak tangan taehyung yang menutup mulutnya. Taehyung hanya tersenyum senget lalu menyambung pemanduannya. Dia membiarkan soalan yura menyepi tanpa jawapan. Yura merasa amat menyampah dan geram dengan taehyung. Dia memeluk badannya dan menarik muncul sedepa. Mulut dia terkumat-kamit membebel memarahi taehyung. Taehyung hanya membiarkan sahaja yura Dan terkadang hati dia tercuit dengan telatah yura. Comel,macam si dia! Hmmmm....terus hatinya terasa sayu. Tanpa dia sedar,air matanya mengalir di pipinya. Yura yang terperasan tentang kehadiran air mata di pipi taehyung terus terasa bersalah dan menggelabah. Aq buat salah ke? Dia terasa ke? Salah aq ke dia nangis? Alamak! Terus sahaja yura mengeluarkan sehelai sapu tangan dari begnya dan mengelap air mata di pipi. "Awak,mian! Salah saya. Saya tak carut apa2 pun kat awak. Just saya bebel kenapa awak tak nak jawab soalan saya. Mian. Jangan nangis!"pinta dan rayu yura. Taehyung terkaku sebentar dengan tindakan yura. Kenapa dia selalu mengingatkan aq pada dia? Kenapa kau muncul dalam hidup aq yura? Kenapa? Taehyung hanya berdiam diri tanpa sebarang jawapan. Hati yura mula rasa bersalah dengan apa yang dilakukannya tadi. Nampak gaya macam taehyung memang marah kat aq. Hmmmm......

"Awak,awak....wake up!"kejut taehyung lembut sambil menggoyangkan badan yura. Yura tersedar dan terus menggosok maatanya. Dia tengok sekeliling dan tiada siapa di situ dan semua gelap gelita. Dia bawak aq kat mana ni? Tiba-tiba taehyung keluar dari kereta dan menyandar di depan kereta. Muka dia gaya macam orang yang tengah serabut je. Ada big problem ke? Yura membuka dan perlahan2 keluar dari kereta. Dia berdiri di sebelah taehyung. Suasana sepi. Yura menghirup udara segar di tepi pantai. "Nyamankan?"soal taehyung mula bicara. Yura hanya mengangguk dengan senyuman yang tidak lekang dari bibir. "It has been a long time......"monolog taehyung sendirian. Dah lama? Lama apa? Yura memandang taehyung pelik. "Saya tahu apa yang awak fikir. Sebenarnya,saya selalu datang ke sini dulu. Di sinilah tempat yang penuh kenangan bermakna saya. Here where I release my tension,here where I always holiday,here where I always come with her....."kata taehyung perlahan. Air mata terus mengalir dengan lebatnya tanpa diduga. Yura memandang sedih dan penuh simpati kepada taehyung. Mesti tempat ini tempat yang amat bermakna dan penuh kenangan dia dan si dia. Tapi,di manakah si dia? Pasti si dia itu sudah tiada di samping taehyung. Adakah si dia putus dengan taehyung atau pergi buat selama-lamnya sehingga memberikan impak yang besar kepada taehyung? Bertapa sedih Dan kesian kehidupan taehyung. Patutlah dia selalu mendapatkan rawatan dengan umin oppa. Mesti dia salah seorang pesakit yang mengalami tekanan jiwa melampau. Istimewa sangatkah si dia sehingga taehyung selalu meratapi dan teringat akannya? Semakin lama semakin lebat dan sebak taehyung menangis. Sungguh dia berasa amat bersimpati dengan taehyung. Perlahan-lahan dia menghampiri taehyung dan memeluk taehyung. "Nangislah sepuas hati. Lepaskan semuanya sehingga hati awak lega!"pesan yura sambil mengusap2 belakang taehyung. Taehyung hanya menangis tanpa mengucapkan apa2. Jiwanya terasa terlalu lemah sekarang. "Aq memang dah tak kuat tanpa kau. Apa yang patut aq buat. Kenapa semuanya berlaku dekat aq?"ratap taehyung sendirian di dalam hati.

Selepas lima minit,taehyung mula menenangkan dirinya. Sungguh dirinya berasa tidak bermaya sekarang. Dia menyandar lemah di kereta dan melihat permandangan pantai yang indah dan menghirup suasana angin yang nyaman bertiupan. Dia memejamkan matanya bagi menghayati suasana tersebut. Kenapa aq tak boleh lupakan dia? Aura dia masih lagi berbau dan kini ia menjadi semakin kuat. Adakah ini kehadiran dia? Tak mungkin. Yura dan dia adalah orang yang berbeza. Ingat tu! Taehyung berpaling ke arah yura untuk melihat wajah yura. Mukanya pucat lesu. Mesti sebab kesejukan. Dia membuka sweaternya dan meletakkannya di badan yura. "Go inside! I'm going to take a breath first. Panaskan badan. Muka awak dah pucat!"arah taehyung lalu meninggalkan yura bersendirian. Yura berasa amat terharu dengan taehyung. Tetap dia mengambil berat tentangnya. Dia masuk ke dalam kereta untuk memanaskan badannya. Dia hanya memerhatikan taehyung yang sedang duduk bersendirian di tepi pantai. Kesian dengan nasibnya. 

Angin pantai meniup rambut taehyung. Taehyung hanya memandang air pantai yang terbentang luas di hadapannya. Sungguh dia rindu. Taehyung bersenandung seorang menyanyikan lagu "Moonlight". Memang kena dengan keadaan Sekarang. Dia hanya ditemani dengan cahaya bulan. Selepas beberapa minit,dirinya terasa tenang dan damai. Hatinya terasa lebih tenang dari hari2 yang sebelumnya dimana hidupnya penuh dengan kecelaruan Dan kesedihan meratapi dia.  Setelah meluahkan semuanya,hatinya terasa seperti tiada lagi siksaan. Terima kasih kepada yura. Taehyung memandang yura di dalam kereta. "Komawo!"ucapnya ikhlas. Dia bangun dari duduk dan menuju ke kereta. "Are you okay?"soal yura risau apabila melihat bibir taehyung yang memucat. "Gwenchana!"balas taehyung sepatah. Yura tidak berpuas hati dengan jawapan taehyung. Yura menarik muka taehyung supaya memandangnya. Dia menghembuskan nafas ke kedua-dua belah tapak tangannya dan kemudiannya meletakkan di kedua-dua belah pipi taehyung. "Tengok,pipi awak pun sejuk"bebel yura risau. Taehyung hanya membiarkannya. Taehyung memandang mata yura. Terpamer keikhlasannya. "Komawo!"ucap taehyung perlahan. "For what?"soal yura pelik. "For everything. Although we don't know each other very well,but you treat me like a friend. I also feel comfortable with you. You always accompany me. Komawo!"jelas taehyung. Setiap kata yang terucap dari mulut taehyung itu kedengaran keikhlasannya. "Nothing to be thanks. I'm just help you. That's all. Well,we are chingu,ok?". Taehyung mengangguk setuju. Kemudian,mereka saling bersalaman tanda permualaan perkenalan. "Chingu,can I ask you something?"tanya taehyung teragak-agak. Yura hanya memandang muka taehyung. "Can you accompany me tonight? I'm promise I'm not going to do anything bad to you. You can sleep at my bed and I will sleep at the sofa. I just need someone to accompany me,can you?"terang taehyung. Yura terasa teragak-agak untuk menunaikan permintaan taehyung,tapi dia berasa kesian dengan taehyung. Mesti dia betul2 perlukan seorang teman Dan kesunyian. Yura mengangguk setuju. Hati taehyung berbunga dengan jawapan yura. "Komawo!"ucap taehyung lagi. Kemudian,mereka menuju pulang ke rumah. Dalam perjalanan,mereka saling berkenalan untuk mengetahui antara satu sama lain. Suasana terus menjadi rancak.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Nabila_Pss
#1
Authornim fanfic awak ni best la by the way update son tau!!
amani123
#2
Chapter 17: author i miss you huhuhuhuuhuhuhuhuh TT_TT
rayuns #3
Chapter 16: Owhh, cepat update authornim..Mmg tbaik cita ni
sweet33 #4
Chapter 14: srs best citer nie..buat org jdi curious ape yg berlaku for the next chapter..update lgi tauu
starlight_miss
#5
Chapter 13: tiba2 apa? apakah yg berlaku? ome! ini sungguh menyeksakan!
sehunloversuho #6
Chapter 12: kenape dgn luhan?? dieorg brmusuh ke??
KimAhh #7
Chapter 12: Tolong baca balik chap 12 because author ada buat perubahan. Maaf atas kesilapan teknikal yang berlaku. I will try to avoid it next time and I will update as soon as possible. Insyaallah!
minlee123 #8
Chapter 12: Sapa tu btw update please
sehunloversuho #9
Chapter 12: Siapakah lelaki itu??
rainbow29 #10
Chapter 11: Chapter 9: okkk~ Besttt!!! I like it ;) hehe, update soon ^^