★6★

Love : Only for 30 days

Taehyung perlahan-lahan membuka matanya. Pandangannya tidak berapa jelas. Dia menggosok perlahan matanya dengan belakng tangannya. Dipandang sekeliling tempat tersebut,semuanya tidak kelihatan seperti biliknya. Di manakah aku? Apa yang berlaku? Beribu tanda tanya yang bermain di mindanya sekarang. Dia terasa sesuatu memegang tangan kanannya dan terasa haba panas di belakang tangannya. Dia memandang ke bawah dan kelihatan seorang gadis berambut panjang tidur sambil tangannya menggenggam tangan taehyung. Wajah itu,wajah yang amat dikenalinya. Wajah yang amat mirip dengan si dia. Terdapat setitik air mata di hujung mata gadis itu.Tanpa disedarinya,tangannya lancar bergerak mengelus lembut pipi gadis tersebut lalu mengelap air mata tersebut. Akibat sentuhan taehyung,gadis ITU tersedar dari lenanya. "Awak dah sedar? Syukur sesangat. Awak ok? Awak nak apa-apa?"soal gadis itu. Terpamer jelas wajah kesyukuran serta kebimbingan pada air mukanya. Taehyung hanya tersenyum kecil lalu menggelengkan kepalanya. "Awak....."panggil taehyung lembut. Gadis itu segera menghampirinya. "Duduklah,jangan risau saya ok"kata taehyung cuba menenangkan hati gadis itu. Gadis itu akur dengan arahan taehyung. "Apa yang dah jadi dekat saya? Macam mana saya boleh ada dekat hospital?"soal taehyung ingin penjelasan. "Awak jatuh dekat veranda. Kepala awak luka sikit sebab terhantuk pada bucu kerusi. Nasib saya tersedar dari tidur. Lepas tu saya panggil oppa suruh to long awak bawak pergi hospital. Awak tak sedar selama 2 hari sebab kesan hantukkan yang agak kuat. Syukur awak sedar hari ni"cerita yura disulami dengan ucapan syukur. Taehyung hanya mendiamkan dirinya." Awak,saya nak tanya satu soalan boleh?"soal yura teragak-agak. Taehyung hanya mengangguk lemah. "Apa yang dah jadi sebenarnya? Tiba-tiba je awak jatuh"soal yura. Taehyung terdiam seketika..."nothing" jawabnya sepatah. Nothing? Tu je dia cakap? Hmmm....tak pelah. Suasana sunyi sepi di dalam ruang itu. Tiada topik yang mahu dibahaskan.

"Annyeong!"sapa xiumin dari muka pintu. Mereka berdua berpaling mencari pemilik suara." Oh,oppa! Masuklah"arah yura. Xiumin akur dengan arahannya. "Thankfully kau dah sedar. 2 hari kau koma tau x?"bebel xiumin sambil memeriksa kadar denyutan nadi taehyung. Taehyung hanya mengendahkannya. Dia berpaling ke arah lain dan kelihatan sebuah beg pakaian yang berwarna unggu di hujung sudut bilik. "Tu beg sapa?"soal taehyung ingin tahu. "Beg yura. Dia tidur sini temankan kau. Tak balik langsung rumah."terang xiumin sambil mencatat sesuatu di dalam buku rekod kesihatan taehyung. Tiba-tiba taehyung terasa sesuatu di dalam perasaannya. Adakah terharu sebab yura sanggup menemaninya? Atau marah sebab yura menghabiskan masa menemaninya yang masih lagi asing dalam hidup yura? Entah....malas difikir. Biarkan je lah. "Petang ni kau dah boleh keluar. Nanti hyung kasi ubat. Jangan jadikan ubat ni koleksi."pesan xiumin dengan senyuman penuh makna. Taehyung hanya membuat muka dinginnya. "OK,hyung keluar dulu."pinta xiumin lalu berlalu keluar. "Jangan pegang tangan lama2"pesan xiumin lagi dengan kenyitan mata. Mereka berdua baru terperasan yang tangan mereka masih berpegangan terus meleraikannya. Naik membahang muka yura dibuatnya. Taehyung juga turut berdehem kecil bagi menutup malunya. "Sorry"kata taehyung sepatah. "Gwenchana...erkkk,saya pergi toilet duly"jawab yura lalu melangkah laju ke tandas. Dia mengunci pintu tandas dan mukanya terasa semakin membahang apabila mengingati kisah yang berlaku tadi.

 

*Dalam pejabat*

"Yobuseyo? Namjoon-shi,ni umin"sapa xiumin dalam telefon. "Ah,umin hyung. Apa khabar? Sehat? Ada apa hal call ni?"soal rapmon panjang lebar. "Sehat. Hyung nak bincang sikit ngan kau. Boleh on "LINE" x malam ni. Benda ni agak mustahak". "Bunyi macam serious je. Pasal sapa ni?"soal rapmon ingin tahu. "Tae. Hyung tengok dia macam ada 70% untuk back to normal"terang xiumin. "Jjinja? Otoke?"soal rapmon seolah2 tidak percaya. "Malam ni kita story. Sekarang hyung busy. Patient ramai,ok?"cadang xiumin. "Alright. Kita story malam ni. Keep it up on your work. Bye"balas rapmon. "Bye"jawab xiumin lalu mematikan panggilan. Fikirannya melayang sebentar memikirkan masalah ini. Satu keluhan kecil keluar dari mulutnya. Kemudian,dia memanggil nurse supaya memanggil patient yang memerlukan khidmatnya untuk masuk ke dalam bilik bagi mendapatkan rawatan.

 

*Petang*

"Awak,saya pergi salin baju dulu."pinta yura lalu berlalu masuk ke dalam tandas. Selepas beberapa minit,dia keluar dengan menyarungkan gaun bercorak bunga-bungaan kecil berwarna kuning dan Oren dan cekak rambut hitam dipakai di atas kepalanya. Pakaiannya itu  amat sesuai dengan tona kulitnya yang putih. Walaupun dia hanya mengenakan pakaian yang simple dan mekap yang nipis serta beberapa aksesori di tangan dan anting-anting di telinga,dia kelihatan amat anggun Dan elegant. Penampilannya itu membuatkan taehyung terpaku Dan terpegun sebentar,tetapi cepat2 dia mengalihkan pandangannya supaya yura tidak tersalah sangka. "Awak,pergilah tukar baju. Saya tunggu dekat luar"perlawa yura."Ermm...ok. Awak tunggu je lah sini. Saya tak lama. Yura hanya mengangguk kecil lalu mengemaskan beg pakaiannya. Taehyung pula menyalin pakaiannya. Dia mengenakan baju kemeja  berwarna kuning dan baju sejuk berjaring berwarna hitam diluarnya. Kemudian dia menyikat rambutnya. Setelah memastikan pakaiannya sudah kemas,dia keluar dari toilet. Kelihatan yura sedang asyik mengemas beg pakaian kepunyaan taehyung. "Awak,tak payahlah susah2. Saya boleh buat"tegur taehyung sambil menghampiri yura yang sedang memasukkan pakaian2 bersih yang masih belum digunakan ke dalam beg. "Tak pelah. Dah siap pun. Saya just asingkan baju kotor dengan baju bersih. Kalau campurkan nanti jadi semua busuk"jelas yura sambil tangannya masih memasukkan pakaian ke dalam beg." Nah,letak towel dengan pakaian tu dalam plastik ni. Nanti senang,balik ni terus boleh basuh"kata yura sambil menghulurkan plastik yang berisi beberapa helai pakaian di dalamnya kepada taehyung. Taehyung menyambutnya dan memasukkan pakaiannya ke dalam plastik tersebut. "Jom"ajak taehyung. Yura mengangguk setuju. Dia bangun dari sofa dan terus mengangkat beg pakaian. "You're a lady. It's heavy. Give the bags to me"tegur taehyung dingin. "No needs. I can bring it myself"tolak yura lembut. "Don't be stubborn. You might injures yourself"tegur taehyung tegas lalu terus merampas beg Dari tangan yura. Dalam hati yura,ketawanya bagai mahu terletus. Tak sangka yang dia ni take care about lady. Tak padan dengan perangai dan muka dia. Take habis2 muka tegang....suara tegas. Naik berdiri tegak bulu Roma dibuatnya. Mereka ke kaunter untuk check out dan membayar kos perubatan serta untuk bekalan ubat seperti yang dipesan xiumin.

 

"Nah kunci. Start engine. Saya nak jumpa hyung sekejap. Saya drive. Jangan lupa kunci pintu. Saya datang baru bukak"arah taehyung lalu menghulurkan kunci kereta kepada yura. Belum sempat yura mengatakan apa2, dia terus berlalu pergi. Yura hanya menuruti arahannya tadi.Sedang asyik dia menunggu kedatangan taehyung,tiba-tiba telefon dia berdering. Unknown number dan nombor ITU private. Dia menekan butang hijau lalu meletakkan telefonnya ke telinga. "Yobuseyo?". "Yura,ingat oppa lagi tak?". Suara ini,suara yang amat dikenali dan dibenci oleh yura. "K-kau nak apa?"soal yura sedikit bergetar menahan marah. "Maafkan oppa. Oppa tahu oppa salah,tapi tolonglah. Oppa betul2 tak tahu apa2."terang lelaki itu untuk membela diri. "I don't care and I don't want to know. Just leave me alone. I already said to you that we don't have any relationship anymore. So,don't membahasakan diri oppa dengan aku. Geli tahu tak. Geli."jelas yura tegas. Tangannya menggenggam kuat telefon menahan amarah. Suaranya juga menjadi semakin bergetar. "Janganlah macam ni. I love you. Don't make me like this. I really need you. I really don't know anything. Give me one more last chance to explain it to you. Please,I'm begging you!"rayu lelaki ITU. "I don't want to hear any explation from you. What I know,there's nothing between us. Stop disturb my life. Move on. Bye!"terus sahaja dia mematikan panggilan dan mencabut bateri telefonnya lalu  mencampakkan kesemuanya ke dalam beg bimbitnya. Dia berpaling ke arah tingkap untuk melihat pemandangan bagi menenangkan jiwanya,tetapi alangkah terkejutnya dia apabila kelihatan muka taehyung sedang memandangnya. Hampir luruh jantungnya. Dia menggosok lembut dadanya untuk mengawal pernafasan dan menenangkan dirinya. Dia segera membuka kunci kereta untuk membenarkan taehyung masuk. Sepanjang perjalanan,suasana sunyi sepi antara mereka. Yura terasa bahang dimukanya kerana kemungkinan besar taehyung dari tadi memerhatikan sikapnya manakala taehyung fokus pads pemanduan. Tiba-tiba dia terperasan yang rumah mereka sudah jauh dibelakang. Terlajak ke atau tak perasan?. "Awak,bukan rumah dah lepas ke?"soal yura memecah kesunyian. "30 minit terlepas baru nak perasan?"perli taehyung. Yura hanya tersengih. "Saya  kidnap awak"kata taehyung selamba badak. "Kidnapppp?????"naik terkeluar biji mata yura. Dia......

Wait 4 the next chap ^_^

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Nabila_Pss
#1
Authornim fanfic awak ni best la by the way update son tau!!
amani123
#2
Chapter 17: author i miss you huhuhuhuuhuhuhuhuh TT_TT
rayuns #3
Chapter 16: Owhh, cepat update authornim..Mmg tbaik cita ni
sweet33 #4
Chapter 14: srs best citer nie..buat org jdi curious ape yg berlaku for the next chapter..update lgi tauu
starlight_miss
#5
Chapter 13: tiba2 apa? apakah yg berlaku? ome! ini sungguh menyeksakan!
sehunloversuho #6
Chapter 12: kenape dgn luhan?? dieorg brmusuh ke??
KimAhh #7
Chapter 12: Tolong baca balik chap 12 because author ada buat perubahan. Maaf atas kesilapan teknikal yang berlaku. I will try to avoid it next time and I will update as soon as possible. Insyaallah!
minlee123 #8
Chapter 12: Sapa tu btw update please
sehunloversuho #9
Chapter 12: Siapakah lelaki itu??
rainbow29 #10
Chapter 11: Chapter 9: okkk~ Besttt!!! I like it ;) hehe, update soon ^^