★13★

Love : Only for 30 days

Fikiran taehyung sekarang betul2 kusut dan serabut. Turun sahaja dari kereta,dia terus menguncikan dirinya di dalam bilik. Dia langsung tidak makan. Yura mula berasa gusar akan keadaan taehyung. Entah mengapa tiba2 sahaja dia marah kepada yura. Semua orang sudah memujuk taehyung untuk makan,namun tengkingan yang diterima." Yura,why you don't sleep yet?"soal rapmon yang baru keluar dari biliknya. Dari tadi yura asyik mundar-mandir di hadapan bilik taehyung. Dia teragak2 untuk mengetuk pintu bilik taehyung atau tidak. "I'm just worry about him. He didn't eat for the whole day. I'm sorry of his condition."balas yura dengan keluhan. Tiba2 pintu bilik taehyung terbuka. Terpamer muka tegang taehyung dengan pakaian yang sama yang dipakainya hari ni. Tak salin baju ke? Tapi,aroma perfumenya tetap menusuk hidung. "Aku tak lapar. Kau pergi tidur. Jangan kacau aku dah" arah taehyung. "Tapi,awak x makan lagi. Ubat awak pun...."belum sempat yura menghabiskan kata2nya,taehyung terus membaling sebotol ubat sehingga pecah botol ubat itu. Pil2 ubat itu bertaburan di atas lantai. "Kau x dengar ke apa yang aq cakap? Atau kau pekak atau bodoh sebab tak faham apa yang aq cakap? Aq cakap aq tak nak,aq tak nak. Selama hidup aq ni,ubat2 ni aq tak makan tak mampus pun aq. Aq tak makan sepanjang hari,aq tak mampus pun. Kau tengok aq mampus tak sekarang? Hidup lagi kan?"lantas dari itu dia terus menghentak pintunya kuat. Rapmon kaku dengan sikap yang dipamerkan taehyung. Dia tahu bahawa taehyung tidak pernah akan berkasar atau menengking seseorang gadis kerana itu prinsip hidupnya. Namun,hari ini dia telah melanggarnya sendiri atas keegoannya. Muka yura pula pucat dan matanya merah menahan cecair jernih dari menitis. "Yura...." pujuk rapmon cuba menenangkan adik sepupunya. Rapmon baru sahaja mahu melangkah ke arah yura,namun dihalang sendiri oleh yura. "Jangan datang. Careful,ada kaca. I'm okay. Pergilah masuk tidur dulu. Let me clean this up" perlawa yura. "But..."belum habis kata2 rapmon,yura sudah berjalan menuju ke dapur. Yura berpaling sedikit ke belakang, "Oppa,pplease..." pujuk yura supaya rapmon masuk ke dalam biliknya. Rapmon akur akan permintaannya. Yura memerlukan ruangnya sendiri.

 

"Ouch!"aduh yura perlahan apabila terpijak serpihan kaca yang agak besar. Dia menahan sahaja peritnya itu supaya tidak didengari oleh orang lain. Dia tidak mahu mereka risau. Perlahan2 dia mencabut serpihan itu dari telapak kakinya. Menitis beberapa titik air matanya kerana sakit. Kemudian,dia terus menyambung mengutip serpihan kaca yang lain. Kali ini,lebih banyak tangannya luka akibat serpihan kaca yang kecil menusuk telapak tangannya. Nak guna rubber gloves tak ada. Maklumlah,rumah orang bujang. So,terpaksa yura mengutip serpihan2 itu menggunakan tangan kosong dan akhirnya mendapat beberapa luka di tapak tangannya. Kemudian,dia menyedok serpihan halus dan serbuk kaca. Dia menuju ke dapur untuk membuang serpihan2 itu dalam keadaan terhinjut2 kerana sebelah kakinya luka. Taehyung membuka sedikit pintu bbiliknya dan alangkah terkejutnya dia melihat lantai rumah yang berlumuran darah yang banyak. Dia ingatkan yura hanya mengalami luka kecil,rupa2nya sebaliknya. Rasa bersalah mula menyelubungi hatinya. Dia segera menutup pintu biliknya kembali apabila yura datang kembali. Tangan dan kakinya masih tidak berbalut. Yura segera mengambil first aid kit yang ada di atas kabinet. Dia membersihkan luka,mencabut serpihan yang tertusuk dan membalut lukanya. Taehyung yang melihat keadaan yura benar2 berasa bersalah. Jika tidak kerananya,pasti yura tidak akan luka sedemikian. Selesai membalut luka,yura kembali ke dapur. Kali ini,dia datang dengan sebaldi air dan sebatang mop. Amat ketara kesusahan yang dialami oleh yura untuk mengangkat baldi yang berat itu dengan tangan yang sakit dan kakinya yang terpaksa diseret. Taehyung membuka luas pintu biliknya untuk membantu yura,namun cepat dihalang yura. "Jangan keluar. Stop kat situ. Depan tu ada sisa serbuk kaca. Nanti awak terpijak macam mana. Lagipun,darah kaki saya banyak kat situ. Nanti awak tersalah pijak kan nanti tergelincir. Biar saya buat" perlawa yura. Dengan kudrat yang masih ada,dia meneruskan kerjanya. Taehyung hanya jadi ppemerhati. Selesai mop,yura ingin kembali ke dapur. Namun,taehyung segera merampas baldi dan mop dari tangan yura." Berat. Biar saya buat. Pergilah rehat dalam bilik"arah taehyung. Taehyung segera mengangkat baldi dan mop itu je dalam tandas. Yura pula menyediakan makanan dan minuman serta ubat untuk taehyung. Dia tetap harus mencuba memberi taehyung makan dan memastikan dia makan ubatnya. Air di dalam baldi yang menjadi merah sepenuhnya akibat daripada campuran darah kaki yura diperhatikannya. Air ini pasti tidak akan menjadi merah jika tidak kerana sikapnya. Perlahan2 dia mencurahkan air itu dan melihat air itu mengalir pergi. Kemudian,dia mencuci mop. Sama. Banyak cecair merah yang keluar. Hatinya betul2 dibelengu rasa bersalah sekarang. Jika bukan kerana tindakan bodohnya itu,cecair merah ini tidak akan keluar dari badan yura dan isi yura pasti tidak tergores dan kulitnya tidak bercalar dek kerana serpihan kaca yang tajam.

Taehyung keluar dari toilet dan menuju ke biliknya. Dia ternampak ada sebuah dulang yang mengandungi segelas air dan makanan di atas meja makan. Di dalamnya terdapat sekeping sgicky note berbentuk kepala bear.

''Please eat it. I already prepare u the drink. This hamburger I bought it at the restaurant that we stopped in the afternoon. I'm sorry if I do wrong to u. But,please take care of urself. U might feel sick if u don't control your daily food and ur condition can be worse if u don't eat the medicines. I already prepare all the things u need to eat. Now,u just need to eat it and make sure finish it. Make sure u take the medicines too. I know you are angry with me right now,but please control your temper and ego. It can effect your body condition,OK? Btw,enjoy ur meal! :)

   'Apakah?'hanya itu ucapan yang keluar dari bibir taehyung. Yura tetap prihatin akan dirinya walaupun dia sudah melukai hati yura. Yura ini bodoh atau apa sebenarnya? Walaupun sudah ditindas,namun tidak lahir sikit pun rasa dendam dalam dirinya terhadap taehyung. Sukar untuk mentafsir sifat yura ini. Taehyung menarik kerusi lalu duduk di atasnya. Dia memerhatikan sahaja nota di tangannya itu. Lama dia perhatikannya. Kemudian,dia menjeling ke arah dulang di hadapannya. Diperhatikan semua benda yang disediakan oleh yura. Kemas dan teratur. Dia terasa teragak2 untuk menikmati juadah itu atau tidak. Namun,disebabkan rasa bersalah dan usaha yang dilakukan yura menyediakan juadah tersebut untuknya,dia akur. Dia harus menghargai susah payah yura. Dia menikmati hamburger hang dibeli yura itu. Sebelah tangannya lagi masih memegang nota itu. Matanya tidak dapat lepas dari memandang nota itu.

 

Baru sahaja taehyung keluar dari biliknya,tiba2 dia lihat semua member sedang kalut menukar pakaian dan mencampakkan beberapa helai pakaian ke dalam beg.'Oh,Tae! Here you are. We need to go to office now. There's an emergency. We really need to go'beritahu rapmon kalut disertai member2 yang lain. Masing2 segera menyaarungkan pakaian pejabat ke badan mereka. "Asal hyung? Apa masalah?"soal taehyung. "Salah satu cawangan terbakar. We need to check for the employers. Then,we need to meet the police." terang rapmon sambil menyarungkan sweater nipis. "Mesti banyak kerugian kan? I'm pity with you". " Luckily,cawangan tu baru beroperasi 2 bulan. So,tak banyak kerugian. It doesn't matter now. The most important thing is about my employers. I'm worry about them. Hyung pergi dulu. Tolong jaga yura and rumah tau."pesan rapmon sambil menyarungkan kasut. Taehyung hanya mengangguk. "Guys! Cepat. We go first. Take care" panggil rapmon. Kemudian,mereka semua bertolak ke lokasi. Kesian dengan mereka kerana ditimpa musibah sedemikian rupa. Namun,taehyung betul2 tabik dengan sikap member2nya kerana merekaengutamakan nyawa pekerja mereka sendiri daripada mengira kerugian yang dialami. They were lucky to have good,kind and responsibility boss like them. Sekarang,taehyung hanya mampu berdoa sahaja.

Now,only taehyung and her in that house. Taehyung telah merancang untuk meminta maaf kepada yura  dengan kesempatan yang ada ini. Dia tidak dapat tidur lena semalam kerana memikirkan kesalahan yang dilakukannya. Hatinya diselubungi rasa dosa dan tidak tenang. Dia bertekad untuk membetulkan keadaan semula.

'Sobb...ssobb' kedengaran bunyi esakan. Taehyung segera menghampiri pintu bilik yura. Sah! Memang dia. Kedengaran suaranya menangis sebak. Baru sahaja dia mahu membuka pintu bilik yura, tiba-tiba..........

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Nabila_Pss
#1
Authornim fanfic awak ni best la by the way update son tau!!
amani123
#2
Chapter 17: author i miss you huhuhuhuuhuhuhuhuh TT_TT
rayuns #3
Chapter 16: Owhh, cepat update authornim..Mmg tbaik cita ni
sweet33 #4
Chapter 14: srs best citer nie..buat org jdi curious ape yg berlaku for the next chapter..update lgi tauu
starlight_miss
#5
Chapter 13: tiba2 apa? apakah yg berlaku? ome! ini sungguh menyeksakan!
sehunloversuho #6
Chapter 12: kenape dgn luhan?? dieorg brmusuh ke??
KimAhh #7
Chapter 12: Tolong baca balik chap 12 because author ada buat perubahan. Maaf atas kesilapan teknikal yang berlaku. I will try to avoid it next time and I will update as soon as possible. Insyaallah!
minlee123 #8
Chapter 12: Sapa tu btw update please
sehunloversuho #9
Chapter 12: Siapakah lelaki itu??
rainbow29 #10
Chapter 11: Chapter 9: okkk~ Besttt!!! I like it ;) hehe, update soon ^^