★14★

Love : Only for 30 days

"Tolong! Tolong!"jerit taehyung samar2 sambil meronta2 cuba melepaskan diri. Mulutnya ditekup kuat dengan sehelai kain dan badannya dipeluk kuat. Terdapat satu bau yang sangat aneh baunya pada kain itu. Semakin lama,matanya menjadi semakin pudar dan kepalanya menjadi pening. Badannya terasa lemah longlai dan akhirnya semuanya bertukar gelap.

 

"Arghhh!" Taehyung mengerang kesakitan. Pandangannya masih kelihatan samar2.  Dia memandang ke hadapan jelas kelihatan yura yang sedang diikat kaki dan tangannya di atas katil. Mulutnya turut diikat. Taehyung cuba menolong yura tapi apakan daya badannya tidak mampu bergerak akibat diikat di kerusi. Dia meronta2kan badannya cuba melonggarkan tali namun tiada kesan. Badannya betul2 berasa letih. Dia hanya mampu menatap wajah yura yang lemah terbaring di atas katil. 

Tiba2 dua orang lelaki masuk ke dalam bilik dengan gelak ketawa yang berdekah2. Taehyung merenung berang terhadap mereka berdua. "Eh,kau dah sedar?"tanya salah seorang dari mereka. Dia menghampiri taehyung. "Kau nak apa hah?"soal taehyung garang. "Wow,marah nampak! Aq x nak apa2 just nak kau je" balas lelaki itu sambil mengelilingi taehyung. "Kau nak apa dengan aq?" Soal taehyung lagi. "Senang,kau kan CEO terkenal. So,mesti harta kau banyakkan? Aq nak semuanya" jawab lelaki itu selamba. "Jangan harap kau dapat sesen pun. Aq tak akan bagi dekat orang yang x guna macam kau ni. Dasar sampah masyarakat!"tengking taehyung. Satu tumbukan hinggap di perut taehyung. " Kau ingat kau sapa hah? Dalam situasi macam ni pun kau sayangkan duit dari nyawa?"soal lelaki itu."Apa bezanya kau dengan aq? Sama2 nakkan duitkan?"jawab taehyung diiringi dengan satu gelakan besar. Satu lagi tumbukan hinggap ke perut taehyung. Kali ini ia menyebabkan mulutnya berdarah. "Sakit tak? Kau ingat senang2 kau nak hina aq. Ok,senang cerita macam ni. Kau serahkan semua harta kau dekat aq dan semuanya selesai" terang lelaki itu. Satu gelakan besar terletus dari mulut taehyung. "Hahahaha.....tak sangka aq kau ada perasaan rupanya. Jangan hina aq? Hahaha" perli taehyung. Kali ini,darah lelaki itu betul2 meledak. Dia menumbuk perut taehyung bertubi2 sehingga taehyung lemah. "Dasar tak guna!"herdik lelaki itu. Taehyung membalas dengan senyuman mengejek terhadap lelaki itu. Lelaki itu cuba melayangkan lagi satu tumbukan namun sempat dihalang oleh sahabatnya  yang bertopeng.

Lelaki bertopeng itu perlahan2 mendekati yura. Dia mengambil tempat di sebelah yura. Dia membuka ikatan tali pada yura dan membelai2 rambut yura mengakibatkan dia terbangun dari tidur. Yura segera menjauhi lelaki itu. "Kau sapa?"soal yura ketakutan. Kemudian,dia melihat ke arah taehyung yang berlumuran darah. "Tae!" jerit yura. Taehyung memandang yura lemah. Yura cuba menyelamatkan taehyung tetapi badannya pantas ditarik oleh lelaki bertopeng itu. "Nak lari mana tu sayang?"soal lelaki bertopeng itu. Yura segera menyiku perut dia. Dia cuba berlari ke arah taehyung tetapi sekali lagi cubaannya gagal. Lelaki bertopeng itu mengangkat badan yura dan melemparkannya di atas katil. Dia membuka topengnya." Kau ingat aq lagi?"soal lelaki itu. "Kau dekat airport kan?"soal yura pula. "Kau ingat lagi. Baguslah. Kau ingat aq boleh lupa apa yang kau buat dekat aq dulu? Hari ni kau akan terima pembalasannya." ugut lelaki itu. Dia memegang kedua2 belah tangan yura dan cuba merogol yura. Namun,belum sempat apa2 berlaku,pihak polis telah memberkas masuk ke dalam rumah. Mereka berdua cuba melarikan diri namun berjaya ditangkap oleh pihak polis. Yura segera membuka ikatan taehyung. "Tae,awak OK tak?"soal yura risau. Taehyung hanya mengangguk lemah. Dia membantu taehyung untuk berjalan ke arah katil. Namun,kudratnya betul2 lemah sekarang. Badannya menjadi tidak seimbang lalu rebah bersama2 taehyung.

Taehyung membuka matanya perlahan2. Semuanya putih. Dia melihat ke sebelahnya terpamer satu susuk badan terlantar di atas katil. Dia bangun dari katil perlahan2 sambil memegang  perutnya yang sakit kesan dari tumbukan tadi. Dia menghampiri katil itu. Dia duduk di sebelah susuk badan itu. Diamati wajah gadis itu. Muka mulus yang suci bersih telah dikotorkan dengan kesan biru di pipi kanannya. Dasar jantan tak guna! Berani dia mengotorkan wajah yang tidak bersalah ini? Memang tidak berhati perut! Dia membelai mulus pipi kanan gadis itu dengan berhati2. Terpamer kerutan di wajahnya. Sungguh hatinya berasa amat perit melihat keadaan gadis itu. Air mata lelakinya ggugur perlahan2.

Pintu dikuak dan kelihatan taehyung yang sedang duduk di sebelah yura. "Tae...."belum habis ayat jimin,taehyung sudah meletakkan jari telunjuk di bibir. Matanya masih memandang wajah gadis itu. Tangannya menunjukkan tanda menyuruh Jimin meninggalkan bilik itu dan Jimin akur. "Kenapa tak masuk?"soal j-hope. "Tae suruh keluar." Jawab Jimin. "Tae dah sedar?" Soal mereka serentak. Jimin hanya membalas dengan anggukan. "Dia macam mana? Yura?" Soal rapmon risau. "Entah. Yura tak sedar lagi. Dia duduk sebelah yura. Mata dia pandang yura je. Dia suruh keluar pun dengan isyarat tangan. Tak pandang muka Min lansung" jelas Jimin. Mereka semua hanya mengangguk faham. "Tak pelah min. He needs his time. Let him" jelas rapmon. Mereka betul2 kesal dengan semua perkara yang berlaku. Kalaulah mereka ada,pasti perkara ini tidak berlaku. 

*Flashback*

Jimin tiba di airport dengan gembira. Akhirnya,dia tiba di jeju island. Sudah lama dia tidak datang ke sini. Dia memberikan alamat ke rumah mereka kepada pemandu teksi. Dia membuka tingkap kereta sambil menghirup udara Segar. Hatinya betul2 berasa riang. Tujuannya datang ke sini adalah untuk memberikan kejutan untuk taehyung. Dia datang ke jeju island tanpa memberitahu kepada sesiapa pun. Sebenarnya,dia rindukan yura. Tiba sahaja di hadapan rumah,rumah itu sudah dikelilingi dengan beberapa buah kereta polis dan 2 buah ambulance. Dia segera masuk ke dalam rumah. Tiba2 kelihatan 2 orang lelaki tangan bergari sedang meronta2 cuba meloloskan diri sambil dibawa ke kereta polis. "Maaf encik,apa dah jadi?" Soal jimin kepada salah seorang pegawai. "Rumah ini telah dirompak oleh dua orang lelaki tadi dan ada dua orang mangsa di dalam." Jelas pegawai itu. Jimin segera berlari masuk ke dalam sebuah bilik. Kelihatan yura sedang memapah taehyung dan tiba2 sahaja dia rebah. Nasib sahaja dia sempat menyambut mereka. Dia menepuk2 pipi mereka berdua namun tiada respon. Dia menjerit2 memanggil bantuan. 4 orang paramedik datang dan mengusung mereka masuk ke dalam ambulance. Jimin segera kembali ke teksi. "Pak cik follow ambulan tu" arah Jimin. Sepanjang perjalanan,dia menelefon member yang lain dan menceritakan segala hal yang berlaku. "Nah duit. Nanti beg saya  Pak cik tolong bagi pada lelaki ni. Saya dah inform dia. Ni untuk duit upah. Tolong ye!"lepas itu dia segera bergegas ke dalam hospital. Selepas beberapa minit,member yang lain tiba.

-End flashback-

" Sudahlah. Tak payah fikir sangat. Sekarang kita pergi balai polis. Settlekan hal ni dulu"ajak rapmon. "Tae ikut!" kata taehyung yang tiba2 muncul dengan muka ketat serta siap berpakaian lengkap. "Tapi...." dia hanya mengendahkan mereka. "Tak pe. Jungkook,Jimin tunggu yura. Biar kami pergi". Mereka berdua mengangguk setuju. Mereka yang lain pula mengikuti langkahnya taehyung ke tempat pakir kereta.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Nabila_Pss
#1
Authornim fanfic awak ni best la by the way update son tau!!
amani123
#2
Chapter 17: author i miss you huhuhuhuuhuhuhuhuh TT_TT
rayuns #3
Chapter 16: Owhh, cepat update authornim..Mmg tbaik cita ni
sweet33 #4
Chapter 14: srs best citer nie..buat org jdi curious ape yg berlaku for the next chapter..update lgi tauu
starlight_miss
#5
Chapter 13: tiba2 apa? apakah yg berlaku? ome! ini sungguh menyeksakan!
sehunloversuho #6
Chapter 12: kenape dgn luhan?? dieorg brmusuh ke??
KimAhh #7
Chapter 12: Tolong baca balik chap 12 because author ada buat perubahan. Maaf atas kesilapan teknikal yang berlaku. I will try to avoid it next time and I will update as soon as possible. Insyaallah!
minlee123 #8
Chapter 12: Sapa tu btw update please
sehunloversuho #9
Chapter 12: Siapakah lelaki itu??
rainbow29 #10
Chapter 11: Chapter 9: okkk~ Besttt!!! I like it ;) hehe, update soon ^^