Penghitungan.

Penghitungan. [ GONNA RE-EDIT BACK. ]
Please Subscribe to read the full chapter

[CONTENTID1] PENGHITUNGAN. [/CONTENTID1]

[CONTENTID2] "Hidup ini sementara.. Biar masa yang menentukan.." [/CONTENTID2]

[CONTENTID3] Chanyeol membuka mata lalu, dia bangkit dari bangunnya. Pertemuan pertama bersama Baekhyun, yang kini telah menjadi sahabat baiknya di imbas kembali. Mulutnya melepaskan keluhan besar. Baekhyun memerlukannya saat ini. Saat lelaki itu dalam kesusahan! Tanpa mempedulikan sekeliling, dia terus menerjah masuk ke dalam wad Baekhyun duduki. Tercungap-cungap dia tika itu. Dia mengambil nafas perlahan dari mulut lalu, menghembuskan nafas. Baekhyun terkejut apabila melihat sahabatnya yang seperti baru lepas dikejar anjing. Segera dia membuka penutup botol mineral lalu, diberikan kepada sahabatnya.

"Nah, minum air ni. Kau dah kenapa? Macam baru lepas kene kejar anjing je." Soal Baekhyun. Chanyeol terus mengapai botol itu lalu, diteguk laju bagai kehausan. Habis basah kuyup(?) bahagian kolar bajunya.

"Mak aih! Kau ni dah kenapa? Cuba cerita sikit apa pasal kau termengah-mengah semua ni?" Soal Baekhyun.

"Tak de apalah! Aku cuma risaukan kau! Manalah tahu kau pergi bunuh diri sebab stres ke apa ke. Tak pasal-pasal aku hilang kawan." Nada sedih masih ada. 

"Eh eh? Apa pasal aku nak bunuh diri? Wehy! Aku waras lagi lah! Aku boleh fikir mana satu yang betul mana satu yang salah. Kau ni jangan risau tentang aku lah! Kau fikir diri kau tu je! Selagi aku ada kudrat yang kuat selagi tu aku ada di sisi kau." Tenang Baekhyun bicara.

'Aku tak bersedia kehilangan kau, Baek. Kau seorang je sahabat aku. Kau seorang je peneman aku. Kau juga adik aku. Kau bermakna untuk aku, Baek. Aku tak sanggup berpisah dengan kau. Sebab itu, aku risau sangat fasal kau.' Bisik hati kecil Chanyeol.

"Bila aku dah tiada di dunia ini, kau akan ingat aku tak? Kau akan rindu aku tak?" Soalan Baekhyun itu menyentak hati Chanyeol.

"Apa yang cuba kau katakan? Kau nak tinggalkan aku ke? Biarkan aku keseorangan? Tiada teman untuk aku luahkan. Boleh tak kau buat pembedahan itu? Pembedahan itu untuk kebaikkan kau juga dan masa depan kau. Cubalah kau fikir, kau seorang saja harapan keluarga. Mungkin merela menginginkan keturunan mereka di dunia ini? Mungkin mereka ingin melihat anak dan abang mereka bahagia dan tersenyum? Biarlah mereka tenang. Kau masih hidup. Kau perlu teruskan hidup." Chanyeol memberi sedikit kata-kata semangat untuk temannya.

"Terima kasih. Terima kasih kerana menjadi sahabat aku. Terima kasih kerana mempercayai aku. Terima kasih untuk segala-galanya." Air mata lelakinya sudah jatuh mengalir di pipi. Lantas, dia memeluk erat bahu lelaki tinggi itu. 

"Nangislah, nagis di bahu aku ini. Aku akan selalu berada disisi kau. Jangan risau. Percayakan aku. Janji dengan aku, kau dan aku akan sentiasa menjadi sahabat hingga ajal maut pisahkan kita." Jari kelingking bercantum menandakan janji itu harus di ingat. 

 

Tokk.. Tokk.. 

Ketukan pintu itu menyentak seorang doktor yang sedang menyemak status pesakit-pesakitnya. 

"Masuk." Arah doktor itu.

Wajah lelaki tinggi penuh dengan pelbagai perasaan. Gembira, sedih, marah dan kecewa. Wajah kecewanya sen

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
AQFXQX
22/2/15 : Alerts! Update! Comments! Upvote! ^^

Comments

You must be logged in to comment
Snooww
#1
Chapter 5: Nape chan kena pergi~??? amerika pula tu!
Hmm sehun2 aku harap ini bukan perangai sebenar kau jikalau real, (ewah ayat!) aku akan... Hantar kau di TOP last dalam list bias aku.. Muahahahha!!! HahahahaXD tak adalah.. Aku tau kau tak berperangai canggini.. Just hope.. TIDAK! (Maaf kerana keterlaluan!!)
Gud luck n update soon!! Fighting!^~<
pandazahun
#2
Nape chanyeol buat mcam tu? Kau ni fii, jahat lah. Sehun ni kuat cemburu ke? Shian aku tngok dia.
Snooww
#3
Chapter 4: Awwwww kelakar dowh mse tngh kat cafe eh?? Idk.. Tp still best.. Chan chan chan sabo la ya.. Gud luck n update soon!!^~<
pandazahun
#4
Banjir plak KL ni nnti sbb aku nangis. Aku rindu baekkie~ Arghhh. Hahahaha. Jk. Author saya bagi awak muah setempek XD
AQFXQX
#5
Chapter 2: Adakah ini cerita ku?? Aq xpercaya..aq buat ayat yg.....
Maisarah97 #6
sedih lah citer nii...bila nk smbung citer nii..tak sabar nk baca next part :D