Penghitungan.

Penghitungan. [ GONNA RE-EDIT BACK. ]
Please Subscribe to read the full chapter

[CONTENTID1] PENGHITUNGAN. [/CONTENTID1]


[CONTENTID2] "Kesakitan itu memang sakit.. Hakikat itu lagi sakit dari kesakitan.." [/CONTENTID2]

 [CONTENTID3] Mereka diam tanpa berkata apa mungkin keadaan mereka yang sedikit janggal kerana tidak mengenali sesama sendiri. Namun, keadaan itu hanya sementara. Salah seorang dari mereka memulakan bicara.

"Hmm .. Nama kau siapa?  By the way, nama aku Chanyeol. Park Chanyeol. " Tanya lelaki yang bernama Chanyeol.

"Na..ma aku Byun Baekhyun.. Panggil Baekhyun je." lelaki comel itu dengan riak yang bersahaja. Lelaki itu hanya memberi reaksi dengan mulut ternganga tanda mengerti. (A / N: jgn jd mcm Chanyeol nnti susah Mr. And Mrs. Park) Sekali lagi, mereka diam. Baekhyun sedari tadi hanya merenung jam Ice watch dan tidak senang duduk.

"Kau ada masalah ke Baekhyun?" tanya Chanyeol yang terperasan akan ketidaksenangan(?) Baekhyun.

"Hmmm..Sebenarnya, aku kene pergi kerja." kata Baekhyun sambil bermain dengan jari- jemarinya yang cantik itu.

"Ooh .. Kau nak pergi kerja ke? Kenapa tak cakap awal-awal? Hahaha .. Pergilah .. Lagipun, kerja lagi penting dari temankan aku yang memang kebosanan nie. "Kata Chanyeol dengan nada sayu.

Baekhyun teragak-agak untuk meninggalkan Chanyeol berseorangan.

"Kau tak nak balik rumah ke? Dah 5 petang nie." Tanya Baekhyun dengan bimbang. Dia risau jika lelaki di sebelahnya ini melarikan diri atau melakukan apa yang di luar jangkaan. 

"Ooh! Alamak! Aku kene pulang awal nie! Adoi! Kalau lambat  join party kene ejek kang, payah!" Bebelnya. Baekhyun diam tanpa berkutik.  

"Nah!" Chanyeol menghulurkan satu kertas yang bertulis nombor. Ia seperti nombor telefon. Baekhyun mengangkat kening tanda tidak mengerti. 

"Ini nombor telefon aku." Sambungnya lagi.

'Perlu ke bagi nombor dia kat aku? Kau tu jantan! Aku nie jantan! Secomel-comel aku macam perempuan pun, aku straight lagi k? ' Detik Baekhyun di dalam hati. 

"Aku straight lagi k. Aku bukan ghei or  'sotong' kat luar sana tu. Aku bukan 'Arh!' Mak Nyah / Pondan. Tu nombor telefon aku. Aku tengok kau  lonely  je.. Ish! Otak tu tak boleh fikir benda lain. " Bebelnya lagi. Baekhyun hanya mendiamkan diri.

'Dia ada kuasa apa? Dia nie boleh baca fikiran dan hati orang ke? ' Detik Baekhyun di dalam hati.

"Boleh tak cakap dengan aku? Suara kau ada emas ke sampai tak nak cakap dengan aku?" tanya dia.

'Eh eh! Macam mana dia tahu aku mengutuk d-? 'tidak sempat mahu menghabiskan ayat dalam hati, Chanyeol menyampuk.

"Dah tu! Kau diam je dari tadi! Kau mengutuk aku kan? Baik kau cakap!" sergah Chanyeol.

"Ish! Bosan aku dengar kau dari tadi asyik bebel, tanya dan bla bla. Baik aku pergi kerja daripada melayan kau!" Baekhyun marah. He terus meninggalkan Chanyeol berseorangan. Malas nak layan Encik Gula, senyuman dia terlebih gula diletak. (A / N: Aku ambil nama Encik Gula nie dr satu novel tajuk dye Encik Gula  'Under Age'? Cite dye best! K sudah promote!) Baekhyun sudah pergi Chanyeol menghantar pandangan yang entahlah, dia pun terus meninggalkan kawasan tersebut.

Two days later .. ~

 "Baekhyun! Stok sabun Daia ade lagi ke?" Tanya bos Yongguk.

"Eh? Bos Bang! Stok bulan nie ada lagi! Jangan risau! Serahkan kepada saya!" Kata Baekhyun sambil tepuk dada. Bangga diri!

"Saya bangga ada pekerja macam awak Baekhyun! Nah! Ini duit sedikit untuk awak. Hari ini awak boleh pulang awal. Berehat. Sebab saya nak tutup kedai nie awal dari biasa, malam nie saya ada dinner bersama keluarga. " kata bos Yongguk, lalu masuk ke pejabatnya.. 

'Duit? Lagi? Hmm .. Bos nie baik sangatlah. Aku tak minta pun. Haish! Baekhyun, ini rezeki. Rezeki jangan ditolak. Ingat senang ke nak cari rezeki? Nie berkat usaha kau tau! ' bisiknya.

"Nak pergi mana ye? Awal lagi nak balik rumah. Aku tahu nak pergi mana!" Cakapnya sendirian.

Angin sejuk meniup lembut kulit putih milik Baekhyun yang bersendirian di kawasan perkuburan. Dia hanya merenung kubur-kubur di hadapannya. Dia tidak dapat menahan sebak yang menguasai diri. Dia sedih. Sedih kerana tidak dapat memeluk, membahagiakan, dan menyayangi keluarganya sendiri. Andai sahaja kemalangan itu tidak pernah berlaku dalam hidupnya mungkin dia dan keluarga bahagia dan tersenyum sekarang. Namun, takdir tuhan tiada siapa yang dapat menghalang. Dia selalu terfikir mengapa ibubapa dan adiknya sahaja yang meninggalkannya? Kenapa bukan dia sekali? 

"Ehem!" Seperti seseorang berdehem. Baekhyun pantas menoleh.

 'Dia lagi? Apa yang dia lakukan disini? Apa yang dia mahukan?' Soal lelaki comel di dalam hati.

"Aku tak sangka kita akan berjumpa lagi. Adakah ini takdir? Takdir untuk sebuah persahabatan? Mengapa kau disini?"  Tanya lelaki tinggi selerti galah itu.

"Itu bukan urusan kau. Kau pula? Apa kau lakukan di satu tempat ini?" Soalnya balik.

"kenapa soalan kau itu begitu bodoh? Ini kan tempat perkuburan. Sah-sah aku melawat kubur ataupun orang yang dah mati. Haha!" Lelaki itu ketawa tanpa memikirkan di mana dia berada pada ketika ini.

"Shhuuh.. Kau ni bising dan mengganggu 'lena' 'mereka'. Inikan tempat perkuburan, kau tak boleh ketawa sesuka hati kau." Dia terus berhenti dari galak ketawa.

"ok." Bisiknya.

Dia mengerlip mata beberapa kali. Pandangannya mulai kabur. Percakapan Chanyeol tidak dapat didengari. Kepalanya mulai berdenyut dan pening. Kakinya tak mampu menampung badan. Dia hampir-hampir merebahi bumi. Dapat dirasai tangan yang cuba untuk menyedarkan dirinya. Dia tak mampu untuk membuka mata. Dia berada di dunia lain pada waktu itu. Mungkin ini sudah BERAKHIR untuknya.

Bunyi mesin itu mengganggu dirinya yang sedang berada di dunia lain. Dia sudah sedar dari dunia itu. Dunia gelap baginya. Dunia yang buat dirinya takut dan gembira pada waktu yang sama. Dia merenung jarum di tangannya. Dia di hospital? Bagaimana dia boleh berada di

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
AQFXQX
22/2/15 : Alerts! Update! Comments! Upvote! ^^

Comments

You must be logged in to comment
Snooww
#1
Chapter 5: Nape chan kena pergi~??? amerika pula tu!
Hmm sehun2 aku harap ini bukan perangai sebenar kau jikalau real, (ewah ayat!) aku akan... Hantar kau di TOP last dalam list bias aku.. Muahahahha!!! HahahahaXD tak adalah.. Aku tau kau tak berperangai canggini.. Just hope.. TIDAK! (Maaf kerana keterlaluan!!)
Gud luck n update soon!! Fighting!^~<
pandazahun
#2
Nape chanyeol buat mcam tu? Kau ni fii, jahat lah. Sehun ni kuat cemburu ke? Shian aku tngok dia.
Snooww
#3
Chapter 4: Awwwww kelakar dowh mse tngh kat cafe eh?? Idk.. Tp still best.. Chan chan chan sabo la ya.. Gud luck n update soon!!^~<
pandazahun
#4
Banjir plak KL ni nnti sbb aku nangis. Aku rindu baekkie~ Arghhh. Hahahaha. Jk. Author saya bagi awak muah setempek XD
AQFXQX
#5
Chapter 2: Adakah ini cerita ku?? Aq xpercaya..aq buat ayat yg.....
Maisarah97 #6
sedih lah citer nii...bila nk smbung citer nii..tak sabar nk baca next part :D