Penghitungan.

Penghitungan. [ GONNA RE-EDIT BACK. ]
Please Subscribe to read the full chapter

[CONTENTID1] PENGHITUNGAN. [/CONTENTID1]

[CONTENTID2]"Hidup ini hanya sementara.. Persahabatan mungkin seketika.. Tapi akan diingati sampai bila-bila"[/CONTENTID2]

[CONTENTID3] Ambulans datang tepat pada waktunya. Doktor memberi bantuan alat penyokong penafasan(?) kepada Baekhyun. Chanyeol sentiasa berada disisi Baekhyun. Dia berharap Baekhyun akan bangun dan bercakap dengannya. Tapi hanya bantuan alat penafasan yang berbunyi, dia memejamkan matanya dan menarik nafas. Dia bersedia dengan apa yang berlaku dan meredai jika sahabatnya pergi meninggalkannya. Tiba-tiba Baekhyun tersedar walaupun dia hanya separuh sedar.

"Chan--yeol.. Kau jangan la sedih... Aku akan-akan.. ada... di-si-si ka-u.. Aku sa-yang-kan...kau.. To-long.. ja-ngan..se-dih.. bila..ak-u dah...tak-de.." Kata Baekhyun dengan nada sayu.

Chanyeol mengesat sisa air matanya dan membalas percakapan Baekhyun dengan nada geram.

"Hish! Kau nie.. Jangan cakap lagi.. Kalau kau sayangkan aku tolong diam dan tidur! Kau kene berehat! Sabar ye! Kita nak sampai hospital dah nie.. Tolong pejamkan mata kau.. dan fikir yang positif! Jangan fikir banyak sangat.." Tegas Chanyeol. Baekhyun hanya tersenyum melihat sahabatnya yang bimbang tentang keadaan dirinya.

 

 

Doktor Sung Hwa berlari-lari anak mendapatkan pesakitnya. Dia terpandang ke arah ambulans yang menghampiri bilik Kecemasan. Beliau segera mendapatkan pesakitnya. Doktor muda tersebut memeriksa jantung dan nafas pesakitnya. Beliau bersama-sama dua orang jururawat muda membawa pesakit tersebut masuk ke dalam Wad Kecemasan.

-skip-

Chanyeol mundar-mandir di hadapan wad kecemasan menunggu doktor keluar dari bilik tesebut untuk mengetahui pengembangan Baekhyun. Dia teramat membimbangkan keadaan sahabat baiknya. Tiba-tiba pintu wad tersebut terbuka sedikit dan terlihat seorang doktor wanita yang keluar dari situ dengan muka yang tidak dapat ditafsirkan.

"Awak nie ahli keluarga Byun Baekhyun ke? Ops! Bukan maksud saya ade kene mengene dengan Byun Baekhyun ke?" Tanya doktor tersebut sejurus keluar dari bilik tersebut.

"Saya sahabat baik dia. Macam mana keadaan dia? Dia ok tak? Dia di mana sekarang? Saya nak jumpa dia." Pelbagai soalan yang keluar dari mulut Chanyeol.

"Hmmm.. Dia tertidur kerana kami memberikannya ubat bius seketika dan dia telah dimasukkan ke dalam wad biasa. Hmmm.. saya nak bercakap dengan Encik?" 

"Chanyeol. Panggil Chanyeol sahaja. Tak usah berEncik-Encik dengan saya."

"Ok. Saya nak bercakap dengan Chanyeol sebentar di ruang bilik saya ya." Kata doktor wanita tersebut.

"Ok, doktor. Terima kasih."ucap Chanyeol.

-Bilik Doktor-

"Chanyeol.. Baekhyun betul sudah parah. Saraf di otaknya mengganggu pemikirannya dan mungkin dia akan kerap penat dan kepalanya akan sentiasa sakit. Dia perlu melakukan pembedahan secepat mungkin. Saya banyak kali memberitahunya tentang pembedahan itu tapi dia berdegil tidak ingin melakukan pembedahan. Saya harap awak dapat menasihatinya sebab ini untuk kebaikan dia jugak." Terang doktor yang memakai tanda nama 'DR. Sung Hwa'.

"Lagi satu! Barah otak sudah sampai tahap empat! Ini ade level  yang terakhir sebab itu dia perlu melakukan pembedahan dengan segera. Jika tidak dia mungkin akan meninggal dunia. Sabar ye~" kata-kata doktor tesebut mengguriskan hatinya(A/N: aku xtau sangat pasal barah semua nie.. aku buat mengikut ikut logik aku..lagi sekali..logik aku..bkn sesiapa..)

Chanyeol menguak pintu bilik wad Baekhyun. Baekhyun terlihat Chanyeol yang memandangnya seperti ingin me

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
AQFXQX
22/2/15 : Alerts! Update! Comments! Upvote! ^^

Comments

You must be logged in to comment
Snooww
#1
Chapter 5: Nape chan kena pergi~??? amerika pula tu!
Hmm sehun2 aku harap ini bukan perangai sebenar kau jikalau real, (ewah ayat!) aku akan... Hantar kau di TOP last dalam list bias aku.. Muahahahha!!! HahahahaXD tak adalah.. Aku tau kau tak berperangai canggini.. Just hope.. TIDAK! (Maaf kerana keterlaluan!!)
Gud luck n update soon!! Fighting!^~<
pandazahun
#2
Nape chanyeol buat mcam tu? Kau ni fii, jahat lah. Sehun ni kuat cemburu ke? Shian aku tngok dia.
Snooww
#3
Chapter 4: Awwwww kelakar dowh mse tngh kat cafe eh?? Idk.. Tp still best.. Chan chan chan sabo la ya.. Gud luck n update soon!!^~<
pandazahun
#4
Banjir plak KL ni nnti sbb aku nangis. Aku rindu baekkie~ Arghhh. Hahahaha. Jk. Author saya bagi awak muah setempek XD
AQFXQX
#5
Chapter 2: Adakah ini cerita ku?? Aq xpercaya..aq buat ayat yg.....
Maisarah97 #6
sedih lah citer nii...bila nk smbung citer nii..tak sabar nk baca next part :D