Penghitungan. [ GONNA RE-EDIT BACK. ]

Please Subscribe to read further chapters

Description

[CONTENTID1] PENGHITUNGAN. [/CONTENTID1]

[CONTENTID2] ♥♡♥♡ [/CONTENTID2]

[CONTENTID3] Dia. Seorang lelaki yang sering berdikari sendiri. Hidup sendiri tanpa menyusahkan orang lain. Dia hanya kuli di kedai serbaneka. Tiada teman ataupun lawan, dia susah berkomunikasi. Tiada keluarga, dia sepi. Pendidikan setinggi gunung, di tolak tepi. Pendiam itulah sifatnya. Senyumannya sudah hilang. Cerianya kian pudar. Kemarahannya kian membuak. Kesedihannya sering menghantui. Menyalahkan takdir itulah yang sering diungkapnya. Adil atau tidak, itu semua ketentuan-Nya. Hidup mesti diteruskan tapi Hidup ini hanya sementara. Dunia ini sementara. 'Disana, selamanya.." Itu pasti!

 

Byun Baekhyun. Dialah lelaki itu. Baginya takdir itu tidak menyebelahinya. Takdir membencinya. Adakah itu benar atau kata-kata kosong sahaja? Apa perasaannya bila ada orang sudi berkawan dan menerima baik buruknya? Bahagia atau terseksa? Dalam pada waktu yang sama dia mengetahui penyakit yang menimpanyaBrain Cancer atau Barah Otak. Adakah dia pembawa malang? Baru dia ingin menguntum senyuman.  Tapi berita itu.... buat dia terkedu. Fikirnya Hidupnya sentiasa malang. Hidupnya tiada tuah. Hidupnya hanya sementara. Mati! Dia fikir ini salah satu cara untuk menebus kesalahan dan kerinduannya terhadap keluarga tercinta. Sejak itu, dia mempunyai sifat degil dan keras kepala! Semua nak ikut kepala dia! Dasar degil! Dia tak kisah jika orang mengatakan dia degil. Dia hanya berikan secalit senyuman. Dia mahu menghadapi Penghitungan sendiri. Biar dia sahaja yang terima Penghitungan ini. Dia bersedia!

 

Park Chanyeol. Lelaki ini adalah sahabat dia. Sahabat yang sering membuat dirinya bahagia, tersenyum, gembira dan tawa terletus. Lelaki itu dianggap abang atau adik olehnya. Percaya atau tidak. Dia sangat gembira di samping lelaki itu. Dia bukan gay tapi dia menghargai. Menghargai sebuah persahabatan yang sangat tulus dan ikhlas. Lelaki itu yang sering memberi kata-kata semangat buat dirinya tika waktu senang atau susah. Lelaki yang ceria dan kaya dengan senyuman manisnya. Lelaki yang mampu membuat mana-mana wanita di dunia ini cair. Cair kerana keikhlasannya, kejujurannya, sifat peramah dan segala sifat positif yang wujud dalam dirinya. Tapi di matanya, sempurna bukan dia. Kaya bukan dia. Kacak bukan dia.  Tapi lelaki ini sempurna, kaya, dan kacak di matanya. Itu kenyataan. Lelaki itu beruntung, dianugerahi kesihatan yang baik, hidup yang sempurna dan keluarga yang besar. Tapi lelaki ini sering menemani dia tak kira dimana sahaja. Lelaki ini pernah berkata..

 

"Baek! Kalau kau perempuan dah lama aku masuk meminang!"

 

 Dia pelik, dan dia bertanya 'Mengapa?'

 

"Sebab.. Kau baik, comel, macam perempuan.. sifat kau macam ciri-ciri wanita yang aku suka."

 

Lelaki ini gila agaknya? Dia ini lelaki bukan wanita. Kadang-kadang rasa pelik dengan sikap lelaki ini. 'Malangnya aku ni lelaki. Aku tak boleh kahwin dengan kau.' Itu yang dia balas.

 

"Memanglah.. Otak aku masih boleh fikir mana lelaki, mana perempuan. Walaupun kau ni bukan teman wanita aku. Tapi aku dah anggap kau macam abang dan adik aku sendiri." 

 

Dia terkedu. Lelaki ini anggapnya seperti abang dan adik. Terkedu. Terdiam. Itu reaksinya. Terharu. Tapi bagaimana jika dia sudah tiada? Adakah lelaki itu masih mengingatinya? Adakah namanya masih berada di minda lelaki itu? Itu semua dia tidak pasti. Penghitungan. Itu yang menunggu dan ditunggu. Penghitungan. Itu yang masih tercari dan dicari. Penghitungan. Sedia atau tidak? Berjaya atau tidak? [/CONTENTID3]

[CONTENTID4] ★☆★☆ [/CONTENTID4]

Foreword

BYUN BAEKHYUN

~penghidap barah otak tahap empat.

~tidak tahu apa maksud mati.

~18 tahun

~cintakan dunia seni

 

 

 PARK CHANYEOL

~happy go-lucky

~sahabat baik Baekhyun

~19 tahun

~kaya

 

 

DR.JUNG SUNG HWA

~doktor kepada Byun Baekhyun

~selalu memberi kata-kata semangat kepada Baekhyun

~24 tahun

~tunang Oh Sehun

 

 

 

OH SEHUN

~usahawan termuda

~kuat cemburu dengan tunangnya SungHwa

~25 tahun

~hati beku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(A/N : Baekyeol fanfic. Not . Friendship goal! BFF! I love Baekyeol, I ship Baekyeol.)

 

 

 

 Poster and Background by:

 Thanks Yana_xoxo sebab buat poster dengan background yang meletop!

 

Second poster and background by:

 

Apthandone Graphics Shop [OPEN]

AQFXQX
22/2/15 : Alerts! Update! Comments! Upvote! ^^

Comments

You must be logged in to comment
Snooww
#1
Chapter 5: Nape chan kena pergi~??? amerika pula tu!
Hmm sehun2 aku harap ini bukan perangai sebenar kau jikalau real, (ewah ayat!) aku akan... Hantar kau di TOP last dalam list bias aku.. Muahahahha!!! HahahahaXD tak adalah.. Aku tau kau tak berperangai canggini.. Just hope.. TIDAK! (Maaf kerana keterlaluan!!)
Gud luck n update soon!! Fighting!^~<
pandazahun
#2
Nape chanyeol buat mcam tu? Kau ni fii, jahat lah. Sehun ni kuat cemburu ke? Shian aku tngok dia.
Snooww
#3
Chapter 4: Awwwww kelakar dowh mse tngh kat cafe eh?? Idk.. Tp still best.. Chan chan chan sabo la ya.. Gud luck n update soon!!^~<
pandazahun
#4
Banjir plak KL ni nnti sbb aku nangis. Aku rindu baekkie~ Arghhh. Hahahaha. Jk. Author saya bagi awak muah setempek XD
AQFXQX
#5
Chapter 2: Adakah ini cerita ku?? Aq xpercaya..aq buat ayat yg.....
Maisarah97 #6
sedih lah citer nii...bila nk smbung citer nii..tak sabar nk baca next part :D