Cemburu

Still

Sebulan kemudian, 

               Jam sudah menunjukkan pukul 2 pagi dan Yoon masih belum tidur. Entah kenapa malam ni dia tak boleh tidur. Dia masih memikirkan tentang dia dan Suho. Nampaknya, Suho sudah ada penggantinya. Paling mengejutkannya, penggantinya itu adalah junior Suho. Dia juga tertanya-tanya siapa bakal suaminya nanti. Perkawinannya akan diadakan sebulan lagi. Namun, dia masih belum berjumpa dengan pilihan ibunya    

               "Kenapa aku terima je pilihan omma? Kenapa aku tak tolak? Aish pabo la kau ni Yoon! Sekarang kau pula yang menyesal" Dia mengaku yang dia cemburu melihat Suho bersama dengan Eunji. "Kenapa aku tak cakap je yang omma nak kahwinkan aku dengan orang lain? Mesti dia ingat aku curang dengan dia selama ni. Kesian Sehun..." Dia teringat ketika Suho menangkap dia dan Sehun yang sedang bercakap berdua-duaan. Padahal, Sehun hanya bertanya tentang hubungan dia dengan Suho. "Tapi kalau aku nak Suho balik, dia terima aku lagi ke? Mesti dia tertawakan aku." Yoon mengeluh. "Oh mata, cepatlah tutup!"

Keesokkan harinya,

               Yoon sedang bersiap-siap untuk ke kelas. Ketika dia sedang mengemas begnya, Hyemi iaitu housematenya masuk ke dalam biliknya. "Boleh saya masuk?" Yoon memandang Hyemi. "Masuklah". Hyemi duduk disebelah Yoon. "Awak ok?" Hyemi menyentuh bahunya. Yoon kehairanan. "Waeyo?" "Saya dah tahu kesemuanya" Hyemi memandangnya dengan serius. "About what?" Yoon masih keliru. "About your relationship" "Owh" Yoon tidak mengendahkan Hyemi sambung mengemas begnya. Hyemi bengang dengan sikap Yoon. "Yoon, please be honest with yourself!" Yoon mengeluh. "Sudahlah Hyemi, saya dah tak ada apa-apa dengan dia lagi" "Tipu!" "Ya!" "Takkan tiba-tiba je?" "Itu rahsia" Ya, punca mereka putus hanya Yoon dan Sehun sahaja yang mengetahuinya. "Yoon..." "Dahlah saya nak pergi ni. Anyeong!" Ketika Yoon ingin melangkah keluar, Hyemi bersuara, "Yoon ! Saya tahu awak masih cintakan dia! Jangan tipu diri awak! Tak guna awak paksa lupakan dia!" "Tapi...." Suara Yoon sebak. "Dia dah ada orang lain..". "Janganlah cakap macam tu, awak kena siasat." nasihat Hyemi. Yoon menarik nafasnya. Lemah. "Saya pergi dulu" Dia menolak tombol pintu dan pergi.

 

 

               Yoon berjalan ke coffee shop dengan malas. Awal-awal lagi semangatnya hilang sejak ditegur Hyemi. Dia ingin melepaskan tekanan di coffee shop. Kebetulan, semua kelasnya pada waktu pagi dibatalkan. "Aish, kalau aku tahu kelas takde, dah lama aku datang lambat tadi" rungutnya. Dia ke kaunter untuk membeli minuman kegemarannya, Iced Caramel Macchiato.  

             Setelah membayar minumannya, dia mencari tempat duduk di hujung kedai. Dia menghirup minumannya dan terdengar dua orang sedang ketawa duduk disebelahnya. Dia kenal dengan suara itu. Yoon memaling ke tepi dan benar jangkaannya. Itu Suho dan kekasihnya, Eunji. Entah kenapa dia merasa menyampah melihat mereka berdua. Yoon terus melihat mereka sehingga Suho sedar seperti ada yang memerhatinya. Suho melihat meja disebelahnya dan ternyata Yoon sedang melihat dia dan Eunji. Mereka bertentangan mata sehingga Eunji sedar yang Suho tidak memberi perhatian ketika dia bercakap. Eunji mencuit Suho dan memandang ke sebelah meja. "Yoon unnie..." Dia terkedu. Suho tersedar akibat cuitan Eunji segera mengalihkan pandangannya. Eunji kemudiannya mengemas barangnya dan Suho pelik dengan tindakan Eunji. "Awak nak ke mana?" "Saya nak pergi dulu" "Wae?" "Tak eloklah Yoon unnie tengok kita" Baru sahaja dia ingin bangun, tiba-tiba Suho menarik tangannya. "Just ignore her" kata Suho dengan serius. Eunji terkejut namun, dia menarik tangan Suho dengan sekuat hati. Suho pun melepaskannya.Eunji berjalan keluar dengan pantas.

            "Yah! Eunji! Wait for me!" Yoon hanya memandang Suho yang sedang mengejar Eunji yang meninggalkannya. Dia memandang sehingga mereka hilang dari pandangannya. 'Takkan gaduh?' Tetapi hatinya agak terasa apabila Suho cuba memegang tangan Eunji tadi. Lagu Missing oleh Teen Top dimainkan di coffee shop itu. Yoon sebak. Dia teringat kenangan bersama Suho ketika mereka bersama dulu.

                 

 I think about you, there’s regret and I miss you
I didn’t want to say anything
It seemed like you would be fine even after you left me
Your face and your words have changed

 

Come back to me
Forgetting you right now is really not easy
It’s not as easy as it sounds
I’m crazy, I’m crazy my girl
Are you crying like me?
Are you listening to the song we used to like?
It’s not easy it’s not easy
How about you?

Everything is changing
After letting you go, the changes that came
And images of you being without me
Keep driving me even crazier
Our scar is getting deeper and deeper
We saw each other’s flaws little by little
Or trying to find the good things from the start was the trap
The sky doesn’t have a single cloud, the weather is perfect
Everything stayed the same but only you are missing
       This is a break up, this is reality    

   [english ver. Missing Teen Top]

                     Pipi Yoon terasa hangat dek air matanya yang mengalir. Dia menangis. Hatinya sebak dan hancur melihat kejadian tadi. Namun, dia sendiri tidak sedar yang dia menangis. Menangis kerana Suho. Kerana cemburu.

TBC

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
schawany
esok saya update! yay!

Comments

You must be logged in to comment
jongcrong
#1
Chapter 15: i'm very love it so far. Can't wait.<3 untuk authornim yg sgt talented
nurhannan02 #2
Chapter 14: Waalaikumussalam, saya setuju
_shuhidah
#3
Chapter 14: Saya setuju!!!
saranghae_xo #4
Chapter 14: Saya setuju!!!!! \(^_^)/
SyaHiirah #5
Chapter 13: such a great and sweet story... Thanks authornim for this lovely story
saranghae_xo #6
Chapter 13: Wahhhhhh! Suwitnyaaaa >_<
Btw, cerita ni mmg best! Harap authornim dpt buat sequel, kalau tak keberatan lah...
//tangkap duit Suho//
haninad
#7
Chapter 13: so cuteeee.. huwaaa.. hahah..
haninad
#8
Chapter 12: Woahhhhh.. Suho handsome lh...btw, keep update :)
_shuhidah
#9
Saya harap sangat orang itu adalah suho :)
saranghae_xo #10
Chapter 12: Entah-entah suho tu kot suami yoon? Tak pun sehun...
Keep update authornim! :D