Keliru

Still

Seminggu kemudian,

                Kini, tersebar berita yang mengejutkan semua bahawa Suho dan juniornya, Eunji bercinta. Ramai yang tidak dapat menerima berita itu, lebih-lebih lagi peminat Suho. Suho hanya berkelakuan seperti biasa seperti tiada apa yang berlaku. Yoon hanya bersikap bersahaja apabila mendengar berita itu. Sehun cuba untuk memastikan bahawa Yoon cemburu atau tidak. Eunji pula kelihatan gelisah kerana hampir setiap hari sejak berita itu tersebar, dia menerima surat amaran daripada peminat Suho.

                "Oppa," sapa Eunji. Suho memaling ke belakang dan tersenyum melihat Eunji. "Wae?" Eunji duduk dihadapan Suho. Mereka duduk di taman kolej. Eunji hanya meletakkan segenggam surat di atas meja. Suho hanya tersenyum. "Again?" Eunji mengangguk. "Saya dah tak tahan dah" Eunji menunduk. Suho memandangnya dan dia perasan mata Eunji berair. "Mengapa pula?" "Saya datang nak belajar, bukan nak buat masalah...." "Lagipun dulu, saya datang takde siapa yang kisah...sekarang, asal saya datang je, ramai menjeling" luah Eunji. "Dah...nanti lama-lama mereka boleh terima" Suho duduk disebelahnya dan mengusap belakangnya.

                                                                                                ******** 

Public phone.

                  Yoon berjalan kearah telefon awam dengan segera. Dia ingin menelefon ibunya untuk menanyakan tentang perkahwinannya. Dia menekan butang dan tanpa disedari, sesesorang sedang perhatikannya. Tutt...tutt... "Yeoboseyo?" "Omma!" "Yahh! Yoon kenapa dengan kamu ni? Buat omma terkejut saja. Kenapa tidak pakai telefon kamu?" Yoon hanya tersengih. "Telefon habis bateri hehehe" "Kenapa kamu telefon omma?" "Yoon nak tanya, tentang perkahwinan tu... bila?" "Owh lagi dua bulan" "Err....." "Kenapa?" "Takde lah...tanya je" "Owh ya! nanti datanglah ke rumah, kita bincang perkara ni, okay?" "Okay, nanti Yoon telefon balik, anyeong omma" Dia meletakkan semula gagang telefon itu.

                 "Nampaknya ada orang tak sabar nak kahwin" Yoon memandang ketepi. It's Suho. Yoon hanya memandangnya. "Bila awak nak kahwin?" "Perlu ke awak tahu?" Yoon berjalan melepasi Suho namun, tangannya ditarik oleh Suho. "Kenapa ni?" Yoon cuba menarik tangan Suho. "Nampaknya, awak dah berubah huh" "So?" "Awak tak rindu ke dengan bekas kekasih awak?" "Buat apa?" Yoon menjeling. "Bukan dia dah ada orang lain ke?" soalnya. "Awak cemburu?" Suho mencebik. "Tak langsung!" Yoon memaling wajahnya. "Lagipun, saya tahu tu semua lakonan" Entah bagaimana dia berani berkata seperti itu. Namun, dia mengaku dia juga agak sedikit terasa dengan kemesraan Suho dan Eunji. "Itu bukan lakonan. Saya mencintai Eunji macam saya bercinta dengan awak dulu." "So what?" "Semoga awak bahagia dengan lelaki tu" Suho berjalan meninggalkan Yoon yang terpinga-pinga.

                 Eunji yang kebetulan melihat kejadian itu, hanya mengeluh. "Maafkan saya, unnie" Dia berjalan pergi meninggalkan tempat itu.Yoon yang masih lagi terpinga-pinga hanya memandang Suho yang pergi meninggalkannya. Dia seperti tidak percay dengan apa yang dikatakan oleh Suho tadi. 'Cepatnya dia berubah....' Entah mengapa Yoon terasa seperti hendak menangis sekarang. 

                 'Mungkin aku masih mencintai dia...'

                

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
schawany
esok saya update! yay!

Comments

You must be logged in to comment
jongcrong
#1
Chapter 15: i'm very love it so far. Can't wait.<3 untuk authornim yg sgt talented
nurhannan02 #2
Chapter 14: Waalaikumussalam, saya setuju
_shuhidah
#3
Chapter 14: Saya setuju!!!
saranghae_xo #4
Chapter 14: Saya setuju!!!!! \(^_^)/
SyaHiirah #5
Chapter 13: such a great and sweet story... Thanks authornim for this lovely story
saranghae_xo #6
Chapter 13: Wahhhhhh! Suwitnyaaaa >_<
Btw, cerita ni mmg best! Harap authornim dpt buat sequel, kalau tak keberatan lah...
//tangkap duit Suho//
haninad
#7
Chapter 13: so cuteeee.. huwaaa.. hahah..
haninad
#8
Chapter 12: Woahhhhh.. Suho handsome lh...btw, keep update :)
_shuhidah
#9
Saya harap sangat orang itu adalah suho :)
saranghae_xo #10
Chapter 12: Entah-entah suho tu kot suami yoon? Tak pun sehun...
Keep update authornim! :D