Delivery #06 ♥

Sudikah dia ?
Please Subscribe to read the full chapter

Hari ni hari Sabtu . Maksudnya ? cuti hujung minggu lah . Haneul masih membuta dlm bilik . Dia tidak perlu ke sekolah & membuat keputusan untuk tidur lewat pada malam tadi . Hasilnya , Haneul masih di alam mimpi walaupun jam sudah menunjukkan pukul 11.05 pagi . 

Sunggyu sudah keluar bersama kawan kwannya selepas menyiapkan sarapan untuk Haneul . Knapa dia yang siapkan sarapan ? Omma dan appanya sudah berlepas ke Jepun atas urusan kerja . Dialah yang bertanggung jawab untuk menjaga makan minum satu satunya adik nya itu . Dia tidak menyuruh pembantu rumah nya menyediakan sarapan , kerana dia pasti Haneul lebih suka jika ia disediakan oleh Gyu sendiri .

Jam sudah menunjukkan pukul 11.30 pagi . Cahaya terang dripada tingkap bilik menyilaukan mata Haneul . Dia menggeliat seblum membuka mata perlahan lahan . Die meraba raba di tepinya mencari telefon . Dia on telefonnya dan melihat waktu . 

Matanya masih lagi separuh tertutup . Dengan matanya yang masih mengantuk itu , die melihat waktu di telefon nya dan serta merta mata nya membulat . SEGAR haha . 

" 11.35 ?! Ah dh lmbat ! " Haneul bingkas bangun seblum mncapai tuala yang tergantung di sisi tingkap . Dia berjalan berlari ke bilik air yang terletak di hujung bilik nya . 

Dia bertanggung jawab dlm menghantar makanan ke rumah pelanggan atau nama lain nya , delivery . Cafe L membuat perkhidmatan delivery sejak sebulan yang lalu . Tapi atas sebab cafe itu kekurangan pekerja , Haneul menawarkan dirinya untuk membuat kerja itu . Kerjanya bermula pada pukul 10.00 pagi . Ahhh , dia memang sudah terlampau lambat . 

Setelah selesai mandi , die menyarung t-shirt dan seluar sebelum mencapai topi lalu diletakkan atas rambutnya yang sudah diikat dengan kemas . Haneul mencapai beg sandang nya sebelum bergegas turun tangga . Die masih budak sekolah , jadi die blum mempunyai apa apa lesen atau kemahiran membawa kenderaan . 

Haneul juga merupakan orang yang kehidupan serba serbi mewah . Tapi dia tidak mahu mecontohi omma dan appanya yang sangat mengejar kemewahan sehingga tidak meluangkan masa bersama keluarga .

Jadi dia tidak menyuruh pemandu upahan appanya itu untuk menghantarnya ke cafe . Dia berjalan kaki sahaja ke sana . Lagipun , cafe L tidak laa jauh mana pun dari kediaman nya . Setelah sampai , Haneul menolak pintu cafe itu sebelum masuk dgn segera . 

" oppa oppa ! Mian lambat ~ " Haneul tersengih apabila melihat L yang sedang membuat seni kopi diatas permukaan cappucino itu . 

" haa , smpai pun . ingatkan tak ingat cafe ni kat mana " sindir L smbil tersenyum . 

" terlambat bangun lah ~ gyu oppa tak kejut , tengok tengok rumah dah kosong . ada pembantu rumah je . keluar pi dating ngn sulli unnie la tu . " jelas Haneul sekali gus membocorkan nama futur

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Army1705
ohhh upsr ;---; upsr mendera aku haha xD

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 20: Sungyeol yg ensem dilaporkan die menyebabkn sye nk nangis.huhuhu ,my bias had die T.T (dlm story ni je kayy) . Xpelah.asalkan haneul bahagia dgn suami & ank tercinta.
fazreen #2
Chapter 20: Sedihnya citeni
Just_meand_you #3
Chapter 20: Yahhh! Sedih gila cerita. :'(
akodorayaki
#4
Chapter 20: sad story.. huhu.. T,T
MiLLaJungK00kie #5
Chapter 20: Sobs sobs ....sedih bace citer ni. Mesti haneul sedih giler ((of course)) haha. Btw,citer ni mmg best. Nk nangis je rse bile part haneul tau yg seungyeol dh tkde T_T so sad~~~
LyanaLya #6
Chapter 20: Huwaa „„Sedih cerita ni.. menangis saya baca :3 . Tapi knp sungyeol mati? T.T
lolexotics #7
Chapter 20: happy ending best cerita harap dapat buat lagi cerita
izzattie #8
Chapter 20: sdihnyeee T_T knape sungyeol mati???
violetspririna #9
Chapter 20: yay.. penamat yg gembira anyway.. yahoo..
i love this fics so much...
dorang kawen...... *menari*
Inspirit2208 #10
oh. my. god.

;-;