Chapter 9

Cold hearted girl is my wife?!!
Please Subscribe to read the full chapter

"Mwo?!!!!!!" kata Luhan dan Ra Hyun serentak sedikit menjerit. 

“Tapi omma,Luhan taknak tinggal dengan dia. Tak boleh ke Luhan tinggal sini. Dia pula tinggal rumah dia.”Luhan merayu.

“No way,Kamu kan tunang dia.Wife-to-be kamu.Apa salahnya duduk serumah.”Kata Puan Xi.

“But omma….”                                                                                                                                                

“Tiada alasan. Kejap lagi kamu kena bawa Ra Hyun pergi rumah itu. Beg pun dah sedia. Tinggal gerak ke sana sahaja.”

“What!! Omma,why so sudden?” Luhan merayu.Ra Hyun disebelah Hanmi hanya membisu sahaja. Tiada kata bantahan dari mulut Ra Hyun.

“Omma nak kamu lebih rapat dengan Ra Hyun.”

“Omma tak nampak ke kami sedang mencuba.Sekurang-kurangnya tak perlulah kena duduk serumah.” Ujar Luhan sedikit menipu. Mereka berdua tak pernah pun mencuba untuk merapatkan hubungan mereka.

“iye ke ni? Omma tak percaya. Keputusan omma dan appa muktamad.”Luhan mengeluh. Matanya melirik ke arah tempat duduk Ra Hyun yang berada di sebelah Hanmi. Kosong.Kenapa gadis itu hilang semasa Luhan sedang bertungkus lumus membantah segala rancangan ibunya?Adakah Ra Hyun menerima rancangan ibu mertuanya? Luhan mengangkat keningnya pada Hanmi. Menanyakan di mana Ra Hyun menghilang. Hanmi hanya mengangkat bahunya. Asyik sangat melihat perbalahan di depannya sampaikan tidak perasan orang disebelahnya hilang.

“Mana Ra Hyun?” Tanya Puan Xi

“Entahlah,omma! Bilik kot.” Ujar Hanmi.

“Luhan kejap lagi kamu nak gerak ke rumah baru kamu,so tolong panggilkan Ra Hyun.” Luhan membuat muka masam. Kenapa mesti dirinya juga yang memanggil budak Raven itu. Pembantu rumah kan ramai.

“Luhan jangan buat muka ,cepat panggil Ra Hyun.” Luhan mengeluh.

“Baik omma!” Luhan menapak ke arah tangga.

“Bilik Ra Hyun kat sebelah kanan.Sebelah bilik bacaan” Jerit Puan Hong. Luhan meneruskan langkahnya.

Sesampai di bilik Ra Hyun,Luhan berhenti di depan pintu bilik itu.Tangannya sudah bersedia untuk mengetuk pintu bilik itu. Tangannya secara automatic berhenti dari mengetuk pintu itu. Tangisan seorang gadis yang sayup-sayup dari dalam memberhentikan pergerakan Luhan. Perasaan Luhan membuak-buak ingin mengetahui tentang diri gadis itu. Luhan memegang dadanya.

‘Peliknya’

Telinga dilekapkan pada pintu di hadapannya. Tangisan gadis itu perlahan sahaja. Mungkin menangis sambal menekup muka pada bantal.

“Rain~……. Hyun taknak semua ni berlaku…” ujar Ra Hyun dari dalam yang dapat didengari Luhan.

‘Rain? Siapa pula ni? BF dia ke apa?’ ujar Luhan dalam hati.Dia menjauhkan telinganya dari pintu itu. Dia merenung lama pintu bilik itu. Dalam kepalanya hanya ada nama Rain. Banyak benda yang difikirkan Luhan. Luhan kembali ke alam realiti .Digelengkan kepalanya,ingin menghilangkan semua benda itu dari kepalanya.

Luhan maju ke hadapan.Tangannya galak mengetuk pintu putih di hadapannya. Kedengaran Ra Hyun sedang membuat sesuatu. Mungkin terkejut dengan ketukan itu,dia segera mengelap air matanya.

Kelihatan Ra Hyun berdiri di hadapan Luhan dengan wajah ditundukkan ke bawah.Luhan memandang kepala Ra Hyun disebabkan gadis di hadapannya itu menunduk.Hatinya menyuruh dirinya untuk membelai rambut Ra Hyun itu manakala otaknya berkata sebaliknya.

Akhirnya tangan Luhan berada di atas kepala Ra Hyun,ditepuknya lembut.Badan Ra Hyun sedikit terinjut kerana skinship yang dilakukan Luhan. Dia menaikkan kepalanya ke atas untuk disamakan level antara matanya dan mata Luhan.Luhan kelihatan tersenyum padanya. Tangannya dilepaskan ke bawah apabila menyedari perbuatannya

“Uljima~ aku pun tak dapat terima cadangan ni. Tapi apa boleh buat ..mereka lagi berkuasa. Takde guna juga kalau kita membantah ,keputusan mereka tetap sama.” ujar Luhan.

Ra Hyun hanya diam sambil matanya bergerak ke bawah,lantai. Dia agak terkejut dengan skinship yang dilakukan Luhan. Tidak pernah orang berbuat begitu pada dirinya sejak 5 tahun yang lepas. Luhan yang sedar Ra Hyun hanya diam dan merasakan suasana sekarang ini agak janggal,segera membuka mulut.

“Omma panggil turun. We’ve to go no matter what .Huh~” Ada nada mengeluh dihujung kata Luhan.

Mereka berdua segera menapak turun ke bawah. Kelihatan Hanmi sedang seronok bermain dengan Taeyang atau lebih dikenali sebagai Sun.Kucing peliharaan milik Ra Hyun. Sun yang menyedari kelibat tuannya segera berlari anak kea rah tuan kesayangannya. Hanmi hanya tersenyum memandang kea rah kucing parsi tersebut apabila ia melenggokkan ekornya ke kiri dan ke kanan. Sun terus di dakap erat oleh Ra Hyun. Manja betul kucing itu dengan tuannya. Luhan yang berada di sebelahnya hanya tersenyum melihat gelagat kucing tersebut. Ra Hyun segera bergerak ke dapur di mana ibunya berada. Sekarang hanya tinggal Luhan dan Hanmi di ruang tamu itu.Masing-masing mati kata.Tak tahu nak mulakan kata.Hanmi yang perasan dengan suasana yang janggal itu mula membuka mulut.

“Erm,Luhan nanti kalau dah sampai sana,jaga dia baik2 eh? Kalau tak nahas Lue.”Ujar Hanmi sambil menunjukkan buku limanya pada Luhan. Luhan hanya mengangguk lalu ketawa kec

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
AsyiA_MiZuki
#1
Chapter 13: ppali update jusseyo..cite awk best gile...excited gile nak baca next chappie xD
syasyumilaimzamani #2
Chapter 13: update la lgi!! x sbr nk tunggu chapter strusnya.. best sgt!~
BabySprinkle98
#3
Chapter 13: Cam x prcye plak rseny,yelah lame mne dh author x update ntah2 dh brhbuk dh citer ni hehe 쓰ㄴ쓰......risauny Luhan kat Ra Hyun smpai hbis bsah kuyup bju die dsbbkn hjan lbat,wlaupun die dh brmndikn hjan p die msih lg nk cari Ra Hyun nk wat camne org dh jtuh cinta snggup la brkorbn demi org trsyg haha ;'D......akhrny mengalah jgk Luhan hbis mnggigil sbb ksjukkn nk bke pintu pgar pun trktar2 cam kene rnjatn elektrik pun ad hehe :3 haish Ra Hyun ni pun lau yelah nk g beli brg2 dpur bgtau la Luhan dlu ni x wat snyp je risau Luhan tau x......lameny Luhan pluk Ra Hyun dh risau sngt kan huhu,amboi leh plak die pngsan kat bahu Ra Hyun kene bwk die msuk lam rmh la jwbny wlaupun Luhan tu berat "^_^......mlu ke melting tngok abs Luhan Ra Hyun oiii hihihi ;V kene jgk tkr baju Luhan yg bsah,Luhan pun dh dmm akbt mndi hjan......ececeh Luhan lam keadaan camtu bleh lg die duk tngok Ra Hyun lap bdan die knp ingt Ra Hyun x caring ke hoho ㅎ_ㅎ......dh lam keadaan sakit bubur tawar pun leh hbis jgk......sebrslh Luhan nk sign kontrak tu yelah die kan dh jtuh cinta kat Ra Hyun......WHAT??? Ra Hyun nk truskn psl kontrak tu?? tngok Luhan,gtal sngt wat prjnjian camtu ni lah padahny haih 므_므......UpDaTe SoOn ^_- DaEbAk !!!
NizNisrina12 #4
Chapter 13: update soon
fazreen #5
Chapter 12: Update soon
maisarahluhan #6
Chapter 12: Palli update a/n !!
vixx1004 #7
Chapter 11: PALLI 2 UPDATE
pandayaya #8
Chapter 12: Palli update author-nim ^_^