Engagement ceremony~

Cold hearted girl is my wife?!!
Please Subscribe to read the full chapter

"Apa maksud semua ni Hyung? " Ujar salah seorang dari mereka.Dari pandangan Ra Hyun lelaki itu agak muda dari yang lain.

Luhan terkedu. Dia memandang ke arah Ra Hyun yang di sebelahnya. Muka gadis itu tenang seakan tiada apa yang berlaku. Matanya bergerak memandang sekumpulan lelaki yang berada di hadapannya, yang dia amat kenali. Yup,mereka ialah EXO. Diketuai oleh lelaki yang bernama Kim Junmyeon aka Suho. Luhan juga adalah sebahagian dari mereka. Mereka agak terkenal di sekolah.Yelah dah namanya kingka sekolah,terkenallah jawabnya. 12 ahli termasuk Luhan. 

Luhan memandang wajah mereka satu persatu.Mereka mengerutkan muka tanda tidak paham dengan situasi sekarang ni. Luhan mengeluh berat lalu dia membuka mulut.

"I'll explain it ... By the way,kenapa korang datang sini?Kenapa korang tak rehat kat cafeteria je?" 

"Hyung,kitorang dah lama tak makan ngan hyung." Ujar sehun mencebik mulut. Sudah 3 hari Luhan tidak melayan mereka. Rindulah katakan.

" Luhan,can we know what happen with you and this cold girl?" Ujar Xiumin sambil menghulurkan makanan yang dipesan Luhan.

"Erm...ar~~~" Luhan tergagap.Dia sesekali memandang Ra Hyun.Perlu ke dia bongkarkan? Dari riak muka gadis itu,dia kelihatan tidak kisah. 

"Luhan!!!" ujar Kris.

"We're going engagement this weekend. Huh~~~"

"What?!!!!!" Mereka semua agak terkejut. 

"With this girl,hyung?" Ujar lelaki yang mempunyai lingkaran hitam di bawah mata seperti panda.

"Yup." 

"So,hyung akan berkahwin?" tanya Chanyeol. Dia mendapat hempukan dari Baekhyun. 

"Kalau bertunang terus kahwinlah -_-.Apasal otak kau tak paham?  " ujar Baekhyun sedikit memerli.Chaayeol mencebik.

"Tapi,kenapa hyung berkahwin dengan perempuan ni?"Kata Sehun sambil memandang ke arah Ra Hyun. 

Luhan ingin menjawabnya tapi segera berhenti apabila mendengar loceng berbunyi tanda rehat sudah tamat. Mereka segera beredar dari situ.Ra Hyun terfikir kenapa Luhan menerima perkahwinan itu? Kenapa dia rasa Luhan menerimanya dengan hati terbuka? Kenapa dia tidak membantah? Perkara itu membuatkan Ra Hyun bingung. Luhan seperti tidak kisah bila dia terpaksa berkahwin dengan dirinya.Ingin sahaja dia bertanyakan soalan itu kepada Luhan. 

***

Waktu pembelajaran berjalan seperti biasa.Luhan hampir terkejut apabila ada mesej masuk ke dalam handphonenya. Nasib dia buat silent.Dia segera memandang ke arah handphone kesayangannya.

Lue,nanti pergi Boutique Beauty tau.Bawa Ra Hyun sekali.Omma dan Puan Hong tunggu kamu dan Ra Hyun dekat sana.
-omma- 

 

Luhan membalas.

Nak buat apa? 

-Luhan-

 

Tidak lama selepas itu,handphone Luhan bergetar.Menandakan mesej masuk.

Pilih baju pertunangan,plus for baju perkahwinan. 
-omma- 

Luhan mengeluh berat lalu dia menjawab.

Okay,omma! 
-Luhan-

Bawa Ra Hyun sekali tau. Nanti pemandu peribadi keluarga Ra Hyun akan ambil kamu lepas sekolah.
-omma-
 

Luhan meneruskan pembelajarannya. Sesekali mata dia bergerak ke arah susuk tubuh Ra Hyun. Dia memikirkan kehidupannya selepas ini bila bergelar suami.

***

Selepas tamat waktu persekolahan,Luhan segera bergerak ke arah meja Ra Hyun apabila pelajar lain sudah keluar untuk pulang ke rumah.Diketuk meja Ra Hyun. Ra Hyun yang sedang khusyuk mengemas barang segera mengangkat muka. Pandangannya kosong. Luhan mula membuka mulut selepas 2 minit berdiam diri. 

"Omma aku ajak kita pergi butik,cari baju perkahwinan" kata Luhan sambil matanya memandang ke arah lain. Tiada respon dari Ra Hyun. Dia menyambung mengemas barangnya. Luhan tahu gadis itu mendengarnya. Dia segera berjalan keluar dari kelas,menuju ke arah pintu pagar sekolah mereka.

Kelihatan seorang lelaki memakai baju kot memanggilnya. Luhan menghampiri lelaki itu. Lelaki itu segera membuka pintu kereta yang berdekatan dengannya. Luhan tahu itu adalah pemandu peribadi Ra Hyun, segera dia masuk ke dalam perut kereta. Lelaki itu juga masuk ke dalam kereta. 

" Mana cik muda Ra Hyun?" 

"Dia? Erm,dia ada kelas lambat sikit" Ujar Luhan sam

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
AsyiA_MiZuki
#1
Chapter 13: ppali update jusseyo..cite awk best gile...excited gile nak baca next chappie xD
syasyumilaimzamani #2
Chapter 13: update la lgi!! x sbr nk tunggu chapter strusnya.. best sgt!~
BabySprinkle98
#3
Chapter 13: Cam x prcye plak rseny,yelah lame mne dh author x update ntah2 dh brhbuk dh citer ni hehe 쓰ㄴ쓰......risauny Luhan kat Ra Hyun smpai hbis bsah kuyup bju die dsbbkn hjan lbat,wlaupun die dh brmndikn hjan p die msih lg nk cari Ra Hyun nk wat camne org dh jtuh cinta snggup la brkorbn demi org trsyg haha ;'D......akhrny mengalah jgk Luhan hbis mnggigil sbb ksjukkn nk bke pintu pgar pun trktar2 cam kene rnjatn elektrik pun ad hehe :3 haish Ra Hyun ni pun lau yelah nk g beli brg2 dpur bgtau la Luhan dlu ni x wat snyp je risau Luhan tau x......lameny Luhan pluk Ra Hyun dh risau sngt kan huhu,amboi leh plak die pngsan kat bahu Ra Hyun kene bwk die msuk lam rmh la jwbny wlaupun Luhan tu berat "^_^......mlu ke melting tngok abs Luhan Ra Hyun oiii hihihi ;V kene jgk tkr baju Luhan yg bsah,Luhan pun dh dmm akbt mndi hjan......ececeh Luhan lam keadaan camtu bleh lg die duk tngok Ra Hyun lap bdan die knp ingt Ra Hyun x caring ke hoho ㅎ_ㅎ......dh lam keadaan sakit bubur tawar pun leh hbis jgk......sebrslh Luhan nk sign kontrak tu yelah die kan dh jtuh cinta kat Ra Hyun......WHAT??? Ra Hyun nk truskn psl kontrak tu?? tngok Luhan,gtal sngt wat prjnjian camtu ni lah padahny haih 므_므......UpDaTe SoOn ^_- DaEbAk !!!
NizNisrina12 #4
Chapter 13: update soon
fazreen #5
Chapter 12: Update soon
maisarahluhan #6
Chapter 12: Palli update a/n !!
vixx1004 #7
Chapter 11: PALLI 2 UPDATE
pandayaya #8
Chapter 12: Palli update author-nim ^_^