we came!

Castle Street's Apartment

Baekhyun memandang Minah. "macam mana? ok tak?" Minah memandang Baekhyun kembali.

""awak sure rumah ni?"

Baekhyun mengangguk. Tangan Minah dicapai sebelum ditariknya perlahan masuk kedalam rumah yang separuh usang itu.

"kalau kita hias rumah ni, nanti cantiklah dia...awak nak cat rumah ni colour apa?" Baekhyun memeluk Minah dari belakang sambil mengusap-usap lembut tangan Minah. Minah memengang tangan Baekhyun dan pusing kebelakang, menghadap Baekhyun.

"actually...mmmm..I rasa yang rumah ni tak sesuailah dengan kita...."

"awak..rumah nilah yang paling murah sekali di Seoul ni. :Lagipun untuk kos hias rumah ni, member-member I akan support kita...awak jangan risau ok.." Baekhyun memegang kepala isterinya sambil merenung mata isterinya. Berharap agar isterinya boleh terima dengan rumah ini.

"awak...I know you nak sangat rumah apartment yang paling tinggi..but..I feel weird about this house.." rengek Minah, cuba memujuk Baekhyun.

"weird? apa yang peliknya? awak rasa tak selesa ke dengan rumah ni? kalau kita hias nanti confirm lawa...mesti awak geli kan sebab rumah ni kotor sangat kan?"

Minah mengeluh. keras kepala juga si Baekhyun ni. nak juga beli rumah tu. Minah berfikir sejenak.

"or, awak nak tengok-tengok dulu rumah ni? jom.." Baekhyun memimpin tangan Minah ke segenap ruang rumah itu. Setiap kali mereka masuk ke setiap bilik, Baekhyun pasti akan cerita yang ini akan jadi bilik mereka, bilik anak mereka dan macam-macam lagi. Minah akhirnya buat keputusan.

"so? macam mana? you setuju tak nak beli rumah ni?"

Minah mengangguk perlahan-lahan.

"serious ni? thanks darling!!" jerit Baekhyun riang sambil menghadiahkan ciuman pada pipi Minah. Minah tersenyum. Namun disudut hatinya, terdetik rasa risau untuk membeli rumah ini. Demi kebahagian suaminya, biarlah dirinya berkorban.

 

SEBULAN KEMUDIAN....

Minah gembira melihat ramai geng-geng Baekhyun datang pada hari itu untuk menolong mereka memungah barang.Bukan setakat dua tiga orang, boleh kira 11 orang yang datang! member perempuan pula semuanya 6 orang

"Kris, letak pasu tu kat sana!" jerit Minah memberi arahan. Kris akur dan terus meletakkan pasu kaca itu diatas rak yang ditunjukkan oleh Minah. Ikut sajalah sebab dia tuan rumahnya... Tiba-tiba Kai dan Sehun muncul dengan wajah cemberut.

"kenapa?"

"lif rosak...tinggal sofa je lagi yang tak angkat lagi." usul Kai. Sehun mengangguk.

Minah sudah risau. Takkan nak suruh diorang ni angkat sampai tingkat 7 ni?

"hhmm..sapa yang ada kat bawah lagi?"

"your lovely husband and Suho kat bawah.."jawab Tao yang lebih kepada menyampuk. Eunji yang baru lalu dibelakang Tao terus mengangkat tangan.

Pang!! "haha! jangan nak menyampuk boleh tak. Baik siapkan kerja tu dulu!" jerit Eunji garang.

"hish..ganas macam jantan! aku tahulah!" rungut Tao sebelum berlalu pergi dengan renungan yang tajam."tengok apa lagi?!!" gertak Eunji sambil mengacah dengan mengangkat penumbuknya.

" sudah-sudah...Chorong, call Suho kejap. Suruh diorang naik dulu..fasal sofa tu, tunggu smapai lif tu ok balik...tinggal je kat dalam lori tu.." pesan Minah sambil tangannya lincah membancuh Oren untuk tetamunya.

"saya ke?" Chorong sudah tersipu-sipu malu. Minah hanya mampu sengih jahat dari dapur.'hehe..sepatutnya awak berterima kasih dengan saya tau Chorong!' bisik Minah jahat. Tahu yang Chorong ada hati pada si Suho tu..

 

Baekhyun memandang Suho yang sedang bercakap melalui telefon di hujung koridor. Lif dihadapannya dipandang, 'takkan lif ni dah usang kot?nanti kalau ada emergency, jenuh aku nak turun dari tingkat 7. Tambah-tambah pula Minah tengah mengandung..haish..kena report ni..' bisik Baekhyun.

"ok, diorang suruh kita letak sofa ni dalam lori dulu. satgi bila lif boleh guna kita bawa naik atas." ujar Suho sambil mematikan telefonnya. Baekhyun mengangguk lalu terus Baekhyun dan Suho mengangkat sofa itu ke lori semula.

"baru pindah ke adik?" teguran satu suara membuatkan Baekhyun berpaling kebelakang.

"oik..!!" terkejut Baekhyun melihat seorang pak cik tua yang lengkap berpakaian seragam pengawal memandangnya dengan wajah bengis.

"a'ah...saya duduk di tingkat 7.."jawab Baekhyun sopan. "ada aku tanya?lebih baik kau cari rumah lain-lah..kau tak sesuai pun duduk sini, tambahan pula bini kau tengah mengandung." ujar pak cik itu dingin sebelum berlalu pergi.

"sapa tu Baekhie?" soal Suho yang baru turun dari lori tadi. "security...tapi peliklah dengan pak cik ni.." Baekhyun memandang pak cik itu cuak.

"sudahlah...ha,bagitahu tak kat pak cik tu fasal lif tu?"

Baekhyun menepuk dahinya. "alahh...terlupa pulak!"

Tiba-tiba sebiji bola bergolek lalu melanggar kaki Baekhyun. Baekhyun terus mengambil bola itu dan memandang sekeliling. Tiba-tiba matanya tertacap pada seorang budak lelaki dihujung koridor. Baekhyun tersenyum sebelum berjalan menuju kearah budak itu.

" bola adik eh? nah!" jerit Baekhyun lalu melemparkan bola itu pada budak itu.

Suho memandang Baekyun pelik. "yang kau dok bermonolog sendiri ni apahal?"

Baekhyun terkelu. "laa..budak kat hujung...."baekhyun terkelu apabila budak itu sudah tiada disitu.

"kau jangan nak permainkan aku Baekhie...buat macam kau tak kenal dengan peragai suka kacau orang..dari bujang sampailah dah berumah tangga! tetap sama saja!" bebel Suho sebelum berjalan kearah tempat duduk yang disediakan.

Baekhyun terdiam..'takkan Suho ta nampak budak tadi?'

 

Baekhyun dan Suho terus masuk kedalam rumah dan menghempas tubuh masing-masing diatas sofa. Tanpa teragak-agak Suho terus mengambil gelas dihadapannya dan terus meminumnya dengan rakus. Penat sangat sebab terpaksa tunggu sampai 1 jam lebih lif tu beroperasi seperti biasa. Pak cik itu kata lif itu selalu akan rosak tepat pukul 8 malam dan akan beroperasi semula selepas hampir satu jam.

" awak!! tu gelas sayalah!!" jerit Chorong geram apabila melihat Suho mengambil gelasnya sesuka-hati.

"gelas awak?huhu..anggaplah saya kiss awak.." usik Suho lalu meletakkan gelas itu semula. 

"haishh...dah tak 'lakulah' dengan cara tu hyung!!" jerit Chanyeol membantah. Member EXO yang lain semuanya merungut tetapi member A-pink semuanya tengah jerit kegelian.

"tak laku apa pula?" Suho memprotes. "buat-buat tak tahu pula..bagi kang baru tahu!!" perli Chen geram sambil menayang penumbuknya. Suho sudah tersenyum-senyum. "diamlah!!.."

Luhan yang

 

Minah membuka pili paip shower. Terus Minah mencuci segala kotoran yang ada dibadannya. Tiba-tiba kedengaran seperti orang meminta tolong. Minah berjalan keluar, "abang ok ke?" jeritnya kuat. Tiada sahutan.Minah sudah tidak sedap hati..'mainan fikiran aje tu..' Minah kembali membuka pili paip dan kali ini kedengaran budak mengekek. Segera Minah membalutkan dirinya lalu keluar dari bilik air.

 "awak??..." Minah memanggil perlahan. Tiada sahutan. Minah berjalan ke ruang tamu namun terkejut melihat seoarng budak yang berlumuran dengan darah dihadapannya.

"ARGH!!!!" jeritnya kuat sambil menutup muka. Tiba-tiba seseorang memeluknya dari belakang, membuatkan Minah terkejut besar.

" sayang..kenapa ni?ni abang lah.." usap Baekhyun perlahan pada bahu Minah. Dada Minah naik turun akibat terkejut. Segera Minah menyandarkan kepalanya diatas dada Baekhyun.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Mrs_owl
#1
Chapter 5: Wuuu, serius seram gila...meremang bulu roma baca time maghrib pulak tu.. macam macam rasa... apa apa pun daebak author nim...^_^||
ThunderLove
#2
Chapter 5: Interesting :)
ChanBaekLu #3
Chapter 5: Daebak!!! Saya suka cerita horror mcm ni!!! Author-nim jjang!!!
syeratulfarhana #4
Chapter 5: Alalalalla. X puas nyaaaaa
galaxy_here
#5
Chapter 5: kesian Minah dengan Baekhyun.
daebak authornim :)
-caas-
#6
Hi. I'm starting a shops list and I want to add your shop/gallery/list/contest/roleplay :
Read the rules, complete this form , put it in the comments box for this link and you will be on the list.

Author's name:
Author's link:
Co-authors:
Created:
Status:
Banner's link:
Shop's Title:
Shop's link:
Shop genre:
Description:
Author's Note:
Info you want to add:
Services/Packs/posters/trailers exp:

http://www.asianfanfics.com/story/view/802501/dream-city-shops-list-graphic-poster-trailer-advertise-shop-layouts-reviewer
hyesungnie
#7
Chapter 3: Uwaaa daebak ! Daebak ! Omo scary huh
imraen_
#8
Chapter 2: omo~ apa yang tengah berlaku ni ?/tutup mata/ ehh~ nak baca lagi~
airisvanilla #9
x sabar nk bace...daebak
imraen_
#10
Chapter 3: wuahh . menarik menarik . hehehe