Castle Street's Apartment

Description

Baekhyun membuka pintu lalu terus rebah diatas sofa empuk. Minah muncul dengan menghidangkan segelas susu segar pada suaminya. baekhyun bangun dan mengambil susu itu. "thanks jagiya.." Baekhyun menghadiahkan ciuman sayang pada pipi Minah. Susu itu terus masuk kedalam kerongkongnya dengan laju. dahaga sangat lah tu..

"uumm..I ada satu news untuk you. Tapi you janji jangan nak terkejut sangat tau!" Minah duduk disebelah suaminya.

"hhmm...yelah. I will try my best. Apa dia?" Baekhyun memeluk Minah, lalu Minah terus baring diatas bahu Baekhyun.

"you akan jadi..." Minah memandang wajah Baekhyun yang mula cuak. saja nak bagi suspend sikit. telinga Baekhyun dirapatinya. "papa" bisik Minah laju.

Baekhyun terkedu. saraf-saraf neuronnya baru sahaja hendak menghantar impuls pada saraf tunjangnya. Lambat betul sistem endokrin Baekhyun hari ni.

"papa? are you pregnant?" Minah mengangguk perlahan-lahan. Baekhyun tersenyum riang.

"Saya akan jadi papa!! thanks honey!!" laju saja dahi Minah menerima kucupan Baekhyun. Dengan cepat tubuh Minah sudah melayang diangkat Bakhyun. Terjerit Minah akibat terkejut.

 

Berita amat-amat menggembirakan buat mereka berdua. Banyak persiapan sudah dilakukan oleh mereka berdua untuk menyambut kelahiran permata hati mereka 9 bulan lagi.

 

Minah mengusap-usap belakang Baekhyun lembut. Kini kandungannya sudah mencecah 6 bulan. sudah kelihatan sedikit memboyot perut Minah. "you, I rasa baik kita beli rumah baru..." cadang Minah. Baekhyun berhenti menaip dan memandang isterinya. Tangan isterinya dikucup lembut.

"kenapa honey? you tak suka ke kita duduk dengan keluarga you?" sejak mereka berkahwin, mereka berdua hanya menumpang di rumah orang tua Minah. Baekhyun pelik dnegan permintaan isterinya hari ini. Sebelum berkahwin, beria-ia Minah mengajak mereka berdua tinggal bersama-sama keluarganya, tapi kini lain pula. Nak duduk dirumah sendiri.

"tak..I rasa lebih elok kalau kita duduk rumah sendiri bila anak kita akan lahir nanti. I tak nak menyusahkan mummy and daddy I lepas ni.." Minah menyambung memicit belakang Baekhyun. Baekhyun berfikir sejenak. 'ada kalanya betul juga...'

 

Akhirnya, mereka berdua setuju untuk membeli sebuah rumah apartment berkos rendah di tengah-tengah bandar. Cari punya cari, Castle Street's Apartment menjadi pilihan mereka. Apabila mereka melawat rumah itu, keadaan rumah itu amat teruk sekali. Rumah itu kelihatan seperti terbakar kerana terdapat kesa terbakar pada dinding rumah itu.

 

Adakah mereka berdua akan setuju untuk membeli rumah ini ataupun akan mencari rumah lain? Akan tetapi, apakah sebenarnya yang telah berlaku pada rumah itu?

Foreword

Tajuk: Castle Street's Apartment

Genre: Horror

Tarikh mula: 31/7/2014

Tarikh tamat:3/8/2014

Jumlah perkataan:

Khas untuk:http://www.asianfanfics.com/story/view/759042

Wajib ada banner ni:

 

Poster by Rinne's Graphics

 

 

Comments

You must be logged in to comment
Mrs_owl
#1
Chapter 5: Wuuu, serius seram gila...meremang bulu roma baca time maghrib pulak tu.. macam macam rasa... apa apa pun daebak author nim...^_^||
ThunderLove
#2
Chapter 5: Interesting :)
ChanBaekLu #3
Chapter 5: Daebak!!! Saya suka cerita horror mcm ni!!! Author-nim jjang!!!
syeratulfarhana #4
Chapter 5: Alalalalla. X puas nyaaaaa
galaxy_here
#5
Chapter 5: kesian Minah dengan Baekhyun.
daebak authornim :)
-caas-
#6
Hi. I'm starting a shops list and I want to add your shop/gallery/list/contest/roleplay :
Read the rules, complete this form , put it in the comments box for this link and you will be on the list.

Author's name:
Author's link:
Co-authors:
Created:
Status:
Banner's link:
Shop's Title:
Shop's link:
Shop genre:
Description:
Author's Note:
Info you want to add:
Services/Packs/posters/trailers exp:

http://www.asianfanfics.com/story/view/802501/dream-city-shops-list-graphic-poster-trailer-advertise-shop-layouts-reviewer
hyesungnie
#7
Chapter 3: Uwaaa daebak ! Daebak ! Omo scary huh
imraen_
#8
Chapter 2: omo~ apa yang tengah berlaku ni ?/tutup mata/ ehh~ nak baca lagi~
airisvanilla #9
x sabar nk bace...daebak
imraen_
#10
Chapter 3: wuahh . menarik menarik . hehehe