our first day

Castle Street's Apartment

Minah terjaga dari tidurnya. Suaminya disebelah direnung perlahan. Dengan perlahan-lahan Minah turun dari katil dan mula berjalan menuju kearah dapur. Tekaknya tiba-tiba terasa perit, meminta untuk diisi dengan air.

  Tiba-tiba matanya sempat menangkap kelibat seperti seorang budak sedang berlari memintasnya.

"siapa tu?" jerit Minah perlahan,tidak mahu mengganggu tidur suaminya yang kepenatan. Sunyi..hanya kedengaran kenderaan yang meluncur laju di jalan raya. Dada Minah berdegup kencang. Minah menghampiri dapur dengan penyapu ditangan, sebagai langkah berjaga-jaga.

Sius lampu dihidupkan dan kelihatan tiada sesiapapun di situ. Minah menghela nafas lega. 'bayang-bayang aku je kot..'  Minah mengurut dadanya perlahan sambil menghela nafas lega.

Minah menghampiri rak gelas dan air sejuk dituang kedalamnya. Setelah hampir penuh, Minah berhenti menuangnya dan mula untuk meminumnya tetapi tiba-tiba gelas itu sudah dipenuhi dengan darah. Akibat terkejut Minah terus  melepaskan gelas itu dan pangg!! bertaburan kaca disekelilingnya. Minah terkejut.

Tiba-tiba Minah dapat merasakan seseorang menyentuh bahunya . Tersentak Minah dibuatnya sehingga kakinya terpijak serpihan kaca tadi.

"Hei, kenapa ni?" soal Baekhyun mamai sambil menenyeh-nenyeh matanya yang masih berat akibat mengantuk.

Minah terus memeluk Baekhyun erat sambil menggigil. Baekhyun terus mengusap kepala Minah lembut. 

"cuba cerita, kenapa ni?" Baekhyun memandang Minah cemas.

"tadi...ada..darah..da...dalam..ge..gelas." tergagap-gagap Mianh cuba cerita. Baekhyun memeluk Minah erat.

"shuu..ok,ok..I ada di sini kan? ok..selagi I ada dengan you, you akan selamat ok?" pujuk Baekhyun. Minah mengangguk perlahan.

"jom kita duduk kejap.kaki you dah luka terpijak kaca tu.." terus Baekhyun membawa isterinya ke bangku dan kaki isterinya dipangku.

"hhmm..nasib baik tak dalam luka ni.." Baekhyun mula membersihkan luka itu dan menyapu ubat luka di kawasan luka. Minah hanya termenung melihat Baekhyun dihadapannya.

"siapa yang nak kacau isteri Byun Baekhyun ni memang nak cari nahas dengan pemengang tali pinggang hitam kan? Sekali abang 'lesing' dia, confirm dia serik nak kacau sayang dah..ok?" Baekhyun cuba melakukan jenaka untuk menghiburkan hati isterinya semasa dia mencuci luka itu.

Minah tersenyum kecik. Laju saja jari runcingnya mencubit dada Baekhyun yang tak beberapa bidang tu.

"ada aje..nanti kalau dia muncul betul-betul dengan abang, memang abang dah terlupa habis segala teknik taekwondo dan seangkatan dia tu.." rungut Minah. Baekhyun tersenyum smabil mendongak memandang Minah yang duduk diatas kerusi.

"ok,siap dah..you tunggu sini kejap, I nak bersihkan kaca tu ok?" Baekhyun bangun dan terus mencapai penyapu tadi. Kaca-kaca itu terus disapunya kedalam penyodok dan dibuang kedalam tong sampah. Minah hanya memerhati Baekhyun mencuci serpihan kaca itu. Nak tolong tapi dibantah..

Baekhyun tersentap. Anak matanya seperti dapat menangkap satu tubuh manusia sedang berdiri memandangnya di luar tingkap. Nak lihat tetapi tidak berani. 'ok..chill down..buat don't know je..aku tak kacau kau, kau jangan kacau aku!' bisik Baekhyun keras.

"jom sayang...kita masuk tidur..I mengantuk ni.." terus Baekhyun menguap tanpa sopan-santunnya. Minah mengekek geli hati dengan peragai suaminya yang kebudak-budakkan.

 

Baekhyun terjaga dari tidurnya. Kelihatan isterinya sudah tiada disisinya. Terus Baekhyun mencapai jam loceng, 'baru pukul 8 pagi..' bisiknya sebelum bangun dari tidur dan berjalan kearah ruang tamu.

Minah sedang duduk diatas sofa sambil menonton TV. Baekhyun menghampiri langkahnya kearah isterinya dan kepala isterinya dikucup mesra. "good morning darling.."

Baekhyun terus berjalan menuju kearah dapur dan dia tersentak sedikit apabila terlihat isterinya sedang menyiapkan sarapan di dapur!

"good morning..awal bangun?" Minah berhenti memotong bawang lalu satu ciuman dihadiahkan di pipi Baekhyun. Baekhyun terkelu.

"kenapa you terkejut sangat? nampak I ni terlebih comel ke hari ni?" perli Minah sebelum kembali menyambung memotong bawang. Baekhyun terus berpaling kebelakang dan 'Minah' yang sedang duduk dihadapan TV sudah tiada!

"err...tak ada apa-apalah..hhmm..kaki ok dah?" Baekhyun terus duduk disebelah Minah sambil memmerhati Minah memotong bawang.

"ok je..pergilah jauh-jauh..nanti pedih mata awak tu..." terus Minah menolak tubuh Baekhyun jauh-jauh dari dirinya. Baekhyun tersenyum kecil. Maybe masih terkejut yang sebenarnya dia baru saja menghadiahkan satu ciuman untuk 'h***u'~~

 

Baekhyun bergegas keluar dari lif apabila pintu lif terbuka di ruang lobi. Tiba-tiba laluannya dihalang pengawal keselamatan hari itu.

"pak cik, saya ada kerja ni.." pak cik tadi memandang wajah Baekhyun dengan pandangan kurang senang hati. Seperti baekhyun sudah melakukan kesalahan terhadapnya.

"baik kau pindah dari situ..penghuni disini semuanya merungut yang mereka dikacau malam tadi." arah pak cik itu tiba-tiba. Baekhyun mula  naik berang.

"sekarang pak cik nak tuduh saya dan isteri sayalah yang kacau diorang malam tadi? macam tu?" tempik Baekhyun kuat.

"masalahnya sekarang, kau sudah masuk ke kawasan larangan!!" tempik pak cik itu.

"kawasan larangan apanya?kami beli ok rumah tu...bukannya kami main redah je.." Baekhyun melawan kembali.

"memang...tapi aku nak kau keluar dari situ hari ini juga!!" terus pak cik itu menghilangkan diri. Baekhyun melonggarkan ikatan tali lehernya sebelum berjalan menuju kearah keretanya. "macam-macam! baru je aku pindah,sesuka hati je dia suruh aku pindah?" rungut Baekhyun sebelum memecut laju kearah tempat kerjanya.

 

Luhan memandang Baekhyun pelik. 'pagi-pagi dah bad mood?' Luhan bangun dari kerusinya dan berjalan kearah tempat kerja Baekhyun.

"kenapa ni? ada masalah ke? and, how about your first night at there?" Luhan mula menenggek dihadapan Baekhyun yang sedang mengusap-usap kepalanya.

"hishh..ok je..just adalah sikit-sikit kena 'kacau'...biasalah..rumah tu dah lama ditinggalkan.." jawab Baekhyun kasar sambil memulakan kerjanya.Luhan mengeguk air liurnya.

"actually, aku rasa ada yang tak kena dengan rumah tulah..." Luhan mula bercerita.

 

(flashback hari perpindahaan Baekhyun ke Apartment Castle Street.)

Petang itu, Luhan tiba lambat untuk menolong Baekhyun mengemaskan barangnya. So, Luhan hanya mengangkat apa yang ringan saja barang yang berada didalam lori itu. Aggapannya itulah lori Baekhyun. Sampai saja lif itu ditingkat 6, tiba-tiba ia mati. Luhan panik

"hello!! sesiapa ada diluar tak?!!" jerit Luhan cemas. Tiada respond. Nafasnya turun naik. Diluar Luhan hanya mendengar seperti ramai orang sedang ketakutan menjerit meminta pertolongan. Bayi menangis, si ibu sibuk menjerit nama anak-anak yang hilang. Luhan pelik. 'apa yang terjadi? kebakaran ke?' tanggapan itu membuatkan Luhan lebih takut. Luhan cuba membuka pintu lif itu sekuat-kuatnya. Tak mahu dia dipanggang hidup-hidup dalam lif itu! dan YEAH!! berjaya.

Luhan terus merangkak keluar dari lif itu bersama-sama TV 40 inci milik Baekhyun.

"abang buat apa disini? kami semua dah lama tak terima kunjungan orang luar..." tiba-tiba telinganya dapat mendengar suara seorang perempuan menyapanya. Luhan perlahan-lahan kalih kebelakang tetapi tiada sesiapapun. Peluh mula membasahi wajahnya. Habis cair mekap yang ditempeknya sebentar tadi.

"mana orang-orang tadi?" Luhan pelik kerana dia tidak nampak seorang pun di luar lif itu. Luhan terus naik ketingkat 7 dengan tangga tanpa disedari ramai 'penghuni' pemilik apartment itu sedang memandangnya dengan pandangan yang cukup tajam.

 

Baekhyun ternganga tatkala Luhan menghabiskan ceritanya. "kau tak tipu ke ni?" soal Baekhyun cemas.

"buat apa aku nak kelentong kau...maybe betullah apa yang cuba disampaikan pengawal tu..ada kalanya, kita kena ikut juga cakap orang lain tau..tak semestinya idea kita betul belaka" Luhan bangun dari duduknya.

"aku chow dulu kawan!" terus Luhan berjalan keluar. Baekhyun meraupkan wajahnya.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Mrs_owl
#1
Chapter 5: Wuuu, serius seram gila...meremang bulu roma baca time maghrib pulak tu.. macam macam rasa... apa apa pun daebak author nim...^_^||
ThunderLove
#2
Chapter 5: Interesting :)
ChanBaekLu #3
Chapter 5: Daebak!!! Saya suka cerita horror mcm ni!!! Author-nim jjang!!!
syeratulfarhana #4
Chapter 5: Alalalalla. X puas nyaaaaa
galaxy_here
#5
Chapter 5: kesian Minah dengan Baekhyun.
daebak authornim :)
-caas-
#6
Hi. I'm starting a shops list and I want to add your shop/gallery/list/contest/roleplay :
Read the rules, complete this form , put it in the comments box for this link and you will be on the list.

Author's name:
Author's link:
Co-authors:
Created:
Status:
Banner's link:
Shop's Title:
Shop's link:
Shop genre:
Description:
Author's Note:
Info you want to add:
Services/Packs/posters/trailers exp:

http://www.asianfanfics.com/story/view/802501/dream-city-shops-list-graphic-poster-trailer-advertise-shop-layouts-reviewer
hyesungnie
#7
Chapter 3: Uwaaa daebak ! Daebak ! Omo scary huh
imraen_
#8
Chapter 2: omo~ apa yang tengah berlaku ni ?/tutup mata/ ehh~ nak baca lagi~
airisvanilla #9
x sabar nk bace...daebak
imraen_
#10
Chapter 3: wuahh . menarik menarik . hehehe