Chapter 43

Destiny

Ding dong ~~ 

Aku segera buka pintu dan muka Encik Kim kelihatan."Maaf Minhye saya lambat.Jalan sesak teruk tadi",ujar Encik Kim."Tak apalah Encik Kim.Encik Kim tak lambat pun.Lagipun biasa lah orang sibuk waktu macam ni",balasku.Aku pelawanya masuk dan yang lain bangun dari tempat duduk dan tunduk hormat pada beliau.

"Nah teokbokki dan kimbap yang Minhye nak kan",Encik Kim meletakkan bungkusan plastik tersebut dihadapan mereka."Terima kasih.Susah-susah je belikan untuk kami",ucapku."Bagi saya tak susah pun.Bila kamu semua ada di sini,sudah jadi tanggungjawab saya untuk menjaga kamu semua",balasnya.

Untuk seketika,terharu aku mendengar katanya.Wahai Encik Kim,sekiranya dua manusia itu tak wujud dalam dunia ni,sudah pasti saya memilih Encik Kim.Dahlah caring,tua tak tua tapi pandang senyuman Encik Kim,boleh buat wanita mati cepat ! 

Aku hulurkan teokbokki itu pada mereka."Nah rasalah.Ini teokbokki yang aku cakap tadi",kataku.Mereka mengambil sudu dan ambil satu untuk merasa.Mata mereka bulat kelihatan apabila mereka mengunyah beberapa kali teokbokki itu."Betullah Minhye.Sedap sangat macam yang kau cakap",kata Nisa lalu mengambil satu lagi.Begitu juga yang lain.

"Lepas ni tak payah kita beli makanan berat.Makan ni tiap hari pun tak apa",ujar Hana pula.Aku tergelak mendengarnya."Oh ya Minhye.Plan kamu macam mana ?? Ok ke semuanya ??",tanya Encik Kim.Aku mengangguk."Encik Kim tunggu je petang ni.Saya harap semuanya berjalan lancar macam yang saya harapkan",tambahku lagi.

"Boleh saya tahu apa plan kamu itu?",tanya beliau.Aku terdiam sejenak."Sebenarnya tak adalah gempak manapun plan saya ni.Saya nak tengok diorang perform then habis tu terus ke backstage.Bila buat macam tu,teringat balik kenangan pertama kali saya jumpa dengan diorang",kataku tenang.

"Tak siapa yang menjangka petang akan hujan.Tetapi kehadiran kamu pada waktu itu mengubah semuanya",pujian itu membuat aku terkedu seketika."Oh ya,petang ni kamu nak kemana-mana ke?? Kalau ya,boleh saya hantarkan",aku menggeleng menjawab soalan itu.

"Kami rasa penat jadi kami akan duduk saja di bilik.Petang nanti kami akan pergi sendiri ke sana",sampuk Ika."Baiklah kalau begitu.Sampai sahaja nanti,saya akan berikan staff pass.Tempat duduk saya sudah tempah",ujarnya."Baiklah".

                                                                                                                                       ~~~~~~~~~~~~~~~~

"Lambat lagi ke nak mula? Aku sudah tak sabar nak tengok kesayangan aku ni",kata Hana teruja.Ketika itu persembahan SNSD sedang berlangsung.Kami sesekali bersorak dan bertepuk tangan seraya dengan yang lain.Seterusnya ialah dari kumpulan EXO.Kalau nak ikut skala,memang skala kesepuluh wei suara diorang bila menjerit.

Ya ampun,pekak lah siaa telinga aku ! 

Persembahan terakhir berakhir dengan lancar.Sorakan untuk EXO sudah mula reda.Huh leganya hidup.Sedang syok menghembus nafas lega,paha aku bergegar seketika.Siapa pula ni ? Aku menarik keluar telefon.Nama Encik Kim menepek di skrin telefonku lalu aku slide ke kanan untuk menjawab.

Hanya ada arahan yang diberi menandakan aku perlu berambus dari kesesakan laluan manusia itu.Aku menarik tangan mereka ketika penonton sedang leka dengan persembahan Super Junior.Aku menunggu di tempat tadi.Dari jauh,susuk tubuh yang aku kenali semakin dekat.Senang aku mengecamnya kerana bahunya yang lebar.

"Girls,jom masuk.Tunjukkan staff pass tu pada guard",ajak Encik Kim.Kami mengikutnya dari belakang dan melalui bilik bersiap kumpulan idola dari agensi terkemuka itu. Sampai sahaja di depan bilik bersiap yang kami cari,Encik Kim masuk dan menyuruh kami untuk menunggu di luar.Encik Kim masuk ke dalam dan suasana di dalam menjadi sepi.

Malaikat tengah lalu ke kat dalam ??

"Ya ada apa Encik Kim?",tegur Xiumin."Tak ada.Cuma peminat kamu nak ambil gambar dengan kamu semua",jawab Encik Kim."Ekk ? Peminat ?? Macam mana diorang boleh masuk sedangkan mereka dilarang untuk masuk ? Diorang sasaeng ke ? Kenapa tak ada siapapun yang nampak mereka masuk ? ",tanya Suho bertubi.

Ouch sakitnya,ibarat tembak ke arah dada dengan berjuta peluru tabur xD 

"Entahlah,saya nak ke sini dan saya nampak mereka.Sepertinya mereka bukan sasaeng.Sebab mereka sendiri merayu pada saya untuk berjumpa awak semua.Mungkin awak patut tunaikan hajat dia",bela Encik Kim lagi.wHAT THE HECK ?! Merayu ?? Ohmygosh Encik Kim you are the best.Bila masa pulak aku merayu bagai ni xD

"Baiklah kalau begitu.Panggil lah mereka masuk",kata Chen.Encik Kim memberi isyarat pada semua jurumekap jurugaya dan segala juru yang ada dalam bilik itu supaya beredar.Mereka akur dan terus meninggalkan barang tersebut lalu meluru keluar."Baiklah kamu semua masuk",panggil Encik Kim dari dalam.

Akhirnya,dah tiba masa aku masuk.Aku harap aku dapat tahan keterujaan aku ni.

"MINHYE !! ",mereka serentak menyerbu aku dan memeluk aku sekaligus.Aku sesekali hampir jatuh ke belakang dan sempat dipeluk oleh yang lain."Abang dahlah tu.Minhye..sesak ni",kataku separa tersekat.Mereka melepaskan aku dan memandangku sambil tersenyum.Seseorang berdehem di sebelah.

"Hurm nampak Minhye je ke ?? Kitorang ni macam mana ??",tanya Nisa sambil berpura-pura memandang tempat lain diiringi yang lain.Aku hanya tersenyum."Alamak,korang..Kita lupa diorang lah.Maaflah",kata Luhan lalu memeluk Hana erat.Begitu juga dengan Xiumin,Kris dan Kyungsoo.Mereka sempat menghadiahi sebuah ciuman di dahi.

Kai hanya tersenyum dari jauh dan memandang Minhye berbual yang lain.Aku harus fikirkan macam mana nak dekati Minhye,getus Kai.Dia mendapat idea."Bila Minhye dan yang lain sampai sini ?? Tak bagitahu abang pun.Kalau tak dah lama kitorang sambut Minhye di airport",kata Kai.Aku tersenyum lebar.

"Saja je..Nak buat surprise kat abang",ujarku."Hurm rindunya abang kat adik abang sorang ni.Mari sini nak peluk.Tadi tak dapat pun peluk adik abang ni",kata Kai lalu mendepakan tangannya dan berjalan menuju pada aku.Aku hanya menyambut dan memeluknya erat.Dalam diam,"Abang rindu Minhye",bisik Kai."Minhye pun",balasku dalam nada bisik.

"Eyy Kai,jangan peluk lama sangat.Saya cemburu",kata Chanyeol."Eyy,pandai abang buat lawak",gurauku diiringi tawa yang lain.Chanyeol hanya tersengih memandang aku."Oh ya,persembahan abang sangat bersemangat.Macam ada aura.Fuhh memang dahsyatlah",sampuk Nisa.

"Ya betul tu.Tak sia-sia abang berlatih kuat selama ni.And you know what abang? Abang masuk je telinga Minhye ni dah pekak.Kuat gila diorang jerit.Sampaikan Minhye jerit pun tak dapat nak tandingi jeritan diorang.Ouch sakit betul telinga ni",aku bersahaja mengurut telinga aku,menunjukkan bahawa telinga aku sakit apabila mendengar jeritan yang maksimum.

Ketika itu....

Aku terpandang sekeliling.Mana Baekhyun ? Bukankah sepatutnya berada di sini untuk menyambut aku ? Hurm mungkin ke toilet,andaiku.Sekilas,seseorang menolak pintu bilik itu.Aku terpandang ke arahnya.Baek -

"Korang,saya nak keluar kejap ya",kata Baekhyun sambil mengambil purse dan mask nya lalu beredar.Sumpah aku katakan,dia tak nampak ke yang aku ada di sini ? Dia tak nampak langsung kewujudan aku kat situ yang menunggu.Di sudut hati aku terasa dengan kelakuannya,tapi aku cuba pendam semampu aku.

"Peliknya,dia tak nampak Minhye ke kat sini ??",soal Tao.Masing-masing mengangkat bahu.Aku cuba buang persoalan itu di fikiran mereka."Tak apalah,mungkin dia nak cepat,tu yang tak nampak tu.Tak apa Minhye surprisekan dia senyap-senyap",sampukku.Fikiran negatif cuba menerjah tapi nasib baiklah aku dapat lupakan..

                                                                                                                                               ~~~~~~~~~~

"Oklah,dah pagi ni.Kitorang balik dulu ya??",aku meminta diri untuk pulang pada mereka,ketika berada di luar bangunan."Oh ya Minhye,Minhye tidur mana malam ni ??",tanya Kai sambil memegang bahu aku.Kai janganlah menggoda sangat time macam ni,suara tu control sikit gediknya.Nak je aku rogol kau kat sini.

"Minhye tidur tempat biasa",balasku pendek."Oh kalau macam tu,apa kata kalau korang tidur rumah esok.Ok tak korang ??",kata Kai.Dia berharap cadangannya diterima supaya dia dapat luangkan masa bersama Minhye.Yalah,dah lama tak jumpa,mesti banyak yang nak dibuat bersama.Lagi-lagi 'alkkong dalkkong' scene hehe xD 

"Boleh juga.Minhye dan yang lain tidur rumah ya esok ??",tanya Suho pula."Minhye tak kisah.Diorang pun tak kisah.Sebab diorang rindu dengan abang-abang ni",sakatku.Mereka menahan malu sambil menepuk bahuku."Kalau macam tu,Encik Kim akan ambil Minhye di hotel ya",kata Kris.Aku hanya mengangguk.

"Oklah kitorang balik hotel dulu ya.Dah mengantuk sangat ni ",kataku lagi."Nak saya hantarkan ke ??",tanya Encik Kim."Tak apa,kami naik teksi je",kata Sara."Kalau macam baiklah,abang balik dulu ya",kata Chen.Kami hanya mengangguk dan memeluk mereka satu per satu.Yang lain sudah masuk ke dalam van kecuali Kai,Kris,Luhan,Xiumin dan Kyungsoo.

"Minhye suka buat abang sakit jantung kan ?? Datang mengejut macam ni",kata Kai sambil memegang tangan aku.Aku hanya tersenyum."Bukan selalu pun buat abang sakit jantung .. Haha lagipun abang suka kan Minhye datang",ujarku.Kai mengangguk teruja lalu dia memeluk aku.Aku terpandang yang lain ketika itu.

Aku harap diorang tak fikir apa-apa.Kalau tak mati aku.Aku tak nak dilabel 'perempuan murahan' dalam hal ni sebab sukakan Baekhyun dan Kai dalam satu masa.Kini mungkin aku akui yang sayang aku makin banyak terhadap Kai,bukan lagi Baekhyun.Sebabnya,aku sendiri tak pasti.Apakah perasaan ini ?

"Eunchan-ah,abang rindukan Eunchan",kata Umin sambil memuncungkan bibirnya ke depan."Eunchan pun rindu abang juga.Sekarang ni kita dah bersama lagi.Banyak yang Eunchan nak buat dengan abang",kata Nisa tersenyum teruja.Umin menggosok kepalanya lembut diiringi senyuman yang tak lekang dibibir.

"Nanti kita jumpa dirumah ya.Tak sabar nak tunjukkan Minjung rumah XOXO nanti",kata Kyungsoo.Ika kehairanan."Minjung ?? Siapa tu ??",tanya Ika.Kyungsoo tersenyum."Minjung tu Ika lah.Abang dah buat nama Hangul untuk Ika..Minjung..Kim Minjung.Sedap tak??",ujar Kyungsoo.Ika hanya tersenyum lalu memeluknya."Thanks abang",Kyungsoo balas pelukannya.

 "Hana-ah,bagaimana keadaan Hana di sana ?? Abang cukup risau lepas abang tinggal Hana dulu",tanya Luhan sambil memegang tangan Hana kemas.Hana mengangguk laju."Semuanya seperti biasa je.Hana dah buat macam abang cakapkan dan abang tahu tak sekarang ni Hana dah naik berat badan sebab abang suruh Hana makan banyak",ujar Hana panjang.

Luhan ketawa."Yelah,Hana tu terlalu kecil,macam tak makan.Tapi syukurlah Hana sihat sekarang",Luhan meluahkan rasa leganya.Hana tersenyum manja."Sara,abang gembira yang Sara sihat seperti dulu.Nanti abang akan bawa Sara jalan-jalan ya.Banyak tempat abang nak bawa",kata Kris."Sara ikut abang je",balas Sara sambil tersenyum.

Tiba-tiba Encik Kim menyampuk."Ok girls,dah pagi ni.Esok korang boleh jumpa lagi kan ?? Kamu semua perlu balik dan berehat",kata Encik Kim menerusi cermin tingkap nya.Aku tersenyum."Oklah abang,kita jumpa lagi esok.Abang tidur cukup tau malam ni",pesanku pada yang lain.Tangan aku masih tidak dilepaskan oleh Kai.

"Woi Kai.Sejak bila awak ambil alih tempat Baekhyun ni ?',tegur Suho dari tingkap kereta.Kai tersengih memandang Suho."Sejak kita tidur sama-sama di hotel dan Minhye jadi milik abang dulu ",jawab Kai perlahan tetapi memandang aku.Aku hanya tersenyum malu.Wahai Kai,aku tak sanggup nk kutip hati aku yang jatuh bila pandang kau <3

"Baiklah,kita jumpa esok ya",kata Xiumin lalu satu per satu masuk ke dalam kereta.Ketika itu aku ternampak sebuah teksi lalu aku menahannya.Mujur teksi itu berhenti dan aku memberi isyarat pada Encik Kim bahawa kami pulang dulu ke hotel.Encik Kim mengangguk lalu teksi itu dan keretanya bergerak serentak dan menyusur laju ke tempat yang dituju.

                                                                                                                                             ~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Seronok tak dapat jumpa kesayangan ??",tegurku semasa mereka sedang berkumpul di hadapan TV sambil makan makanan ringan.Ketika itu kami tak dapat tidur kerana kesejukan pagi itu membuatkan mata susah untuk lelap.Mereka tersenyum mendengar soalan aku itu.Soalan aku tak betul ke,getusku.

"Happy tak terkata.Dah lama tak jumpa muka handsome tu,tahu-tahu dah ada je depan mata.Memang happy lah we",ujar Hana sambil menyuakan snek ke dalam mulutnya."Esok nak pergi bila ni ?? Kalau semua tak tidur lagi",tanyaku lagi."Hurm nantilah kitorang tidur,tak boleh lelap lah.Sejuk ni",balas Sara pula.

"Oh ya,kenapa Kai tu macam teruja sangat bila dapat jumpa kau.Teruja tu macam Baekhyun jumpa kau",tanya Nisa.Aku hanya mengangkat bahu menjawab pertanyaannya."Alah tak payah fikir jauh sangat.Aku tengok teruja dia tu macam yang lain jugak.Tak ada beza pun",belaku.Fuhh semangat ! 

Aku hanya mengambil snek yang berada di atas meja dan duduk sambil melayan menonton rancangan yang dipaparkan.Ketika itu,bunyi mesej masuk menerjah ke telinga aku.Aku segera melihat nama yang menghantar itu.'Kai Oppa tertera di skrin ."Siapa tu Minhye ?? Macam nak senyum je mulut kau",tanya Ika.

"Macam kau tak tahu pula siapa",bisik Nisa.Ika mengingatinya semula dan tersenyum apabila dia dapat mengagak orang yang menghantar mesej kepada Minhye.Aku hanya mengendahkan mereka dan membuka ruangan mesej itu.Dah pagi ni abang tak tidur lagi ke ?? Apa lah yang abang buat pagi-pagi macam ni,getusku.

Kai : Minhye ?? Dah tidur ke..

Minhye : Tak lagi abang.Minhye tak dapat nak lelap sekarang..

Kai : Samalah dengan abang.Mungkin abang teringatkan Minhye agaknya sampai tak dapat nak tidur.

Minhye : Hahaha mungkin Minhye tak dapat tidur sebab teringat kan abang.. Abang buat apa tu ??

Kai : Abang cuma baring atas katil,nak rasa mengantuk..Lagipun semuanya dah tidur.. Esok nak bangun awal pula.

Minhye : Mungkin abang patut duduk diam dan lelapkan mata tu..

Kai : Betul ke Minhye ?? Baiklah abang cuba..

Minhye : Ok..

Kai : Tak bolehlah Minhye.. Tak apalah,biar abang borak dengan Minhye sampai abang tidur,ok ??

Minhye : Ok abang.. 

Kai : Oh ya,pagi abang akan teman Encik Kim ambil Minhye dan yang lain ya.Minhye siap cepat tau nanti..

Minhye : Oh yakah ?? Baiklah..Esok dapatlah Minhye bangun pagi tengok muka abang kat depan pintu xD 

Kai : Haha yalah Minhye.. 

Minhye : Okaylah abang..Its time to go sleep..Abang kena rehat cukup dan Minhye pun sama.Excited sangat nak jumpa abang sampai tak tidur hehe gurau2 xD

Kai : Hahahaha okaylah.. Goodnight sweetie <3

Minhye : Okay goodnight honey <3

Perbualan kami terhenti disitu.Aku memandang mereka.Patutlah senyap je.Dah tidur rupanya.Dengan makanan tak habis kunyah,dengan mulut ternganga,tidur mengangkang pun ada.Ya ampunn andai abang tengok buah hati abang macam ni,Minhye berani kerat kuku yang abang takkan nak kat diorang ni.Punyalah tak senonoh tidur.

Aku menutup TV dan memasang lampu tidur.Goodnight guys ~

                                                                                                                                                     ~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Minhye,ada lagi tak yang tertinggal ?",tanya Kai dari ruang tamu."Dah tak ada ! Boleh dah masukkan dalam kereta ",sahutku dari jauh. Kai dan Encik Kim menolong kami mengangkat bagasi dan masukkan ke dalam bonet kereta.Apa yang ada dalam beg ni ya,tengok saiznya macam besar dari tuan punya badan,getus Encik Kim.

"Minhye kitorang tunggu dalam kereta ya.Kau pergilah check out",ujar Ika.Aku hanya mengangguk.Aku segera menutup pintu dan menguncinya.Ketika itu Kai berada di sebelah memegang beg tangan aku.Habis sahaja mengunci,kami bergegas turun ke lobi menggunakan lif.Tangan aku masih takku lepaskan dari tangan sado Kai xD 

Ketika itu,ruang lobi lengang dan hanya kami yang berada disitu.Sesi menyerahkan kunci berakhir dan kami memenuhi isi perut kereta itu dan menyusur laju ke rumah.Perjalanan yang mengambil masa selama 1 jam itu terasa pantas,tau-tau je dah ada depan mata.Buat yang pertama kali melihat,reaksi mereka juga seperti aku dulu.Teruja,kagum dan gembira.

Kami mengemas baju kami dan yang lain mengambil peluang untuk membersihkan diri.Aku pula turun ke dapur untuk mengalas perut dengan sesuatu makanan.Aku ternampak Kai di dapur sambil membancuh kopi,mungkin untuk dirinya.Aku memberinya 'backhug' dan Kai sepertinya sukakan pelukan itu.Dia sempat mengusap tanganku seketika.

"Minhye nak kopi?".Aku hanya menggeleng."Minhye tak rasa nak minum sekarang",jawabku.Kai menuju ke meja mini di dapur itu,sementara aku pula hanya berdiri,bersandar di kabinet memerhatikan Kai."Lepas ni apa perancangan abang? Hanya mereput di studio atau -".Aku memandangnya,menunggu jawapan darinya.

Dia hanya mengangguk laju.Halkum dia yang besar bergerak menunjukkan bahawa air kopinya mengalir laju ke dalam tekaknya.Habis sahaja minum dia terus menuju ke sinki dan membasuhnya tanpa sebarang kata-kata.Kedengaran Encik Kim menuju ke dapur,"Kai jom..Kita kena balik ke studio cepat",ujar Encik Kim."Baiklah",balas Kai sepatah.

Aku tergelak kecil.Entah apa yang lucu,pun aku tak tau.Mungkin buih kopi di bibir Kai membuatkan dirinya macam budak kecil yang perlu dijaga rapi..Aww aku geram tengok kau ! Kai memandang aku keliru."Kenapa Minhye gelak?",tanya Kai bingung.Aku memandang dia sambil menggeleng kepala.Kai mendekati aku sambil jari telunjuknya ke hidung aku.

"Minhye mengumpat abang ke?",tanya Kai sinis.Budak ni tak terasa ke buih kopi tu ada kat bibir kau ? Ke trick kau je ni nak bagi aku kau? Woi sedarlah sikit budak xD 

Tidak semena-mena,tanpa diluar jangkaan aku, aku berdiri menghadapnya lalu aku mengelap buih kopinya dibibir.Kai agak kaget dan pada masa yang sama he missed the lovely kiss.Minhye,do you want me to be yours tonight ? Kai memeluk Minhye lebih erat to make the kiss become deeper.Demn katil mana katil ?? 

Suara Encik Kim kedengaran dari jauh,merenggangkan badan kami yang melekat macam digam dengan gam gajah."Bibir abang ada buih kopi.You should wipe it before I do something to you",kataku.Kai hanya tersenyum."Lepasni kena minum kopilah selalu.Boleh dapat kiss free setiap hari",ujar Kai nakal.Aku menjeling tajam.Bab tu,kau memang laju ! 

Kemudiannya,Kai menuju ke arah kereta dan bergerak pulang ke studio.Aku memandang jam di dinding.Pukul 10 pagi.Aku naik ke bilik untuk melihat yang lain.Aduhaii,anak-anak dara ni tidur balik rupanya,patutlah aku tak dengar apa-apa dari atas.Aku tutup langsir dan buka kepada cahaya malap supaya mereka selesa untuk tidur.

                                                                                                                                                ~~~~~~~~~~~~~~~

"Kami dah balik !!!!!!"tawa riang mereka memenuhi ruang tamu itu.Kami menyambut mereka satu per satu.Dan hampa mula datang dalam hati.Mana Baekhyun ? Dia tak balik dengan yang lain ? Persoalan itu dijawab oleh Suho,"Baekhyun keluar dengan kawan dia sekejap,ada masalah sikit".

Aku mengangguk faham.Tapi benarkah apa yang Suho cakapkan ? Mungkin aku patut biarkan saja..

"Abang mesti penatkan ? Abang patut mandi dan berehat",ujarku."Minhye dah makan?",tanya Chen.Aku mengangguk laju."Baiklah kalau macam tu.Selamat malam Minhye",ujar mereka sambil memberi 'goodnight hug' pada kami.Ika,Nisa dan yang lain juga mengekori mereka untuk tidur,memandangkan ketika itu sudah pukul 1 pagi.

"Minhye,kau tak nak tidur ke?",tanya Hana.Tanpa aku menjawab,Ika mencelah,"Tunggu Baekhyun lah tu.Maklumlah dari semalam tak jumpa",dengan sinis dia berkata.Aku hanya memandang Ika bersahaja."Dahlah,korang pergi lah tidur.Aku nak layan phone kejap"."Ok fine,goodnight Minhye",ucap mereka serentak.

Ketika itu tiada siapa di situ,jadi aku hanya menatap phone sambil mengerling ke arah jam beberapa kali.Lambatnya Baek balik,dah nak pukul berapa dah ni.Aku membiarkan perasaan terus membelenggu lalu menekan skrin itu sambil menonton beberapa rancangan di Youtube.Tak lama kemudian..

"Eh Minhye kenapa tak tidur lagi",sapa seseorang.Aku memandang wajahnya."Abang pulak kenapa tak tidur juga?",tanyaku pula."Abang tak boleh tidur..Hurm,,boleh abang duduk sebelah Minhye?",tanya Kai lagi.Aku hanya menyuruhnya duduk di sebelah.Tangannya pantas memegang tangan aku dengan lembut."Minhye nak abang dodoikan Minhye ke baru nak tidur".

Aku ketawa kecil sambil memandangnya dan menggeleng perlahan.Kami berbual seketika untuk menghilangkan bosan."OKlah abang naik atas dulu.Nanti Minhye naik atas sekali tau.Dah lewat ni Minhye tak tidur lagi",ujar Kai.Aku hanya mengangguk,mendengar arahannya.Untuk seketika,satu ciuman sampai ke bibirku.

Oh anginn,,aku mahu lebih dari itu ! 

Aku menangkap lehernya lalu menyatukan bibir kami semula.Aku tak kisah dia mahu atau tak,tapi aku mahukan untuk lebih lama.Aku menolak bahunya untuk menghela nafas yang aku tahan."Selamat malam",Kai membisikkan ucapan itu di telingaku.Seram pun ada bila dengar suara garau itu menerjah perlahan ke telinga,tapi tak apalah asalkan aku bahagia ! 

Kai kembali semula ke bilik dan aku pula hanya terbaring di sofa itu.Aku menampar mulut perlahan.. Bodoh jangan lah senyum melebih sangat Minhye ! 

Sedang aku syok sendiri,pintu terkuak dari luar.Aku memandang pintu.Siapa tu? Susuk tubuh Baekhyun menerpa ke mata.Aku terkejut seketika,begitu juga dia.Beg dia campak ke sofa dan duduk di sebelahku.Lama dia pandang,mungkin mahu pastikan aku ialah aku.Pipi aku diusap,kepala aku dibelai."Minhye ke ni ?',tanya dia tak percaya.

Muka slenga aku datang."Usap belai bukan main lama,tapi soalan pendek tu je ?",gurauku,"Ni Minhye lah ni..Takkan hantu pulak",ujarku selamba.Dia tersenyum lalu memeluk aku erat.Aku membalas pelukan hangat itu.Walaupun begitu,aku tetap berjaga jaga,dah jadi bini Jongin oiii,mana boleh curang.Tapi kali ni jelah hahahahah..

"Bila Minhye sampai sini? Kenapa abang tak tahu?",tanya Baek."Minhye ada di studio tadi,cuma abang yang tak perasan",ujarku perlahan."Maaf ye sayang,abang memang ada hal tadi.Maaf kalau abang tak perasan",kata Baekhyun sambil memegang tanganku.Aku hanya mencampakkan senyuman ke arahnya.

Lama dia membisu.. Lebih dari seribu bahasa..

Tiba-tiba,satu ciuman pantas sampai ke bibirku.Aku kaget sekejap.Woi ape ni ape ni?! Nak je aku jerit,tapi obvious sangat pulak nanti.Mungkin bibir aku diam bicara,jadi dia meneruskan hasratnya.Leher aku dipegang kemas lalu mendarat dengan sempurna ke dalam mulutku.Aku cuba melawan but you know what ? Sedap sangat xD 

Ciuman kami lama,berlawan arah.Aku tak dapat nak melawan,ibarat terkunci dalam pelukan kelelakiannya.Sedikit demi sedikit bibir lembut itu mendarat perlahan dari bibir ke dagu dan seterusnya ke leher.Mata aku membulat seketika.Jangan kau buat lovebite sudah woii,Kai perasan mati aku ! Akhirnya dia memelukku erat.

"I miss you..so much"

Nafasnya perlahan memenuhi gelombang bunyi dalam telinga aku.Aku tak tahu nak balas atau tak.Sedangkan tangan aku pun tidak memeluknya erat sebagaimana dia lakukan."Minhye sihat?",tanya dia perlahan."Umm",kami kembali diam.Tangannya perlahan melonggarkan pelukan itu.Dia memandang aku lagi,lama.Apahal lah dengan mamat ni ? 

"You should tell me earlier.Boleh abang ambil di airport",katanya lagi.Aku tersenyum memandangnya.Perlahan-lahan tangan aku membelai pipi kemerahan itu."Minhye tak nak susahkan abang.I know you getting busier because of your concert,sebab tu Minhye tak nak kacau abang..And you know what ? You looked amazing on the stage",sambungku lagi.

"Thank you sayang",dia kembali memeluk aku."Abang mesti penat kan? You should go to sleep",arahku."Abang nak tidur dengan Minhye malam ni.Dah lama kita tak tidur sama-sama",ujarnya.Aku menggeleng perlahan."Malam ni tak boleh,sebab kawan-kawan Minhye semua ada.Tak manislah kalau diorang nampak kita",bohongku.

Yang betulnya aku tak nak Kai nampak je ! 

"Baiklah kalau macam tu.Abang naik dulu ya.Goodnight",ujarnya sambil memberi ciuman pantas di bibirku."Goodnight too",balasku.Aku memandangnya sambil menaiki tangga ke atas dan menumpukan semula perhatian pada skrin telefon pintar itu.Lama aku belek di 'Explore' Instagram tu sehingga tak sedar bahawa jam sudah pukul 4 pagi.

Alahaiii kenapa dengan mata aku hari ni ?! Aku nak bangun awal esok ni woii ! 

Lama-kelamaan mata aku sedikit demi sedikit mula menggelap.Tanpa sedar aku lelap sepenuhnya di atas sofa sambil telefon di dada.Awan yang semakin lama semakin terang tidak menghalang aku untuk terus tidur.Angin sejuk yang keluar dari penghawa dingin itu memberi keselesaan padaku untuk tidur lebih nyenyak.Hal itu berterusan sehinggalah....

"Minhye ? Minhye. Bangun lah dah pagi ni",aku terdengar suara itu lalu memandang mereka kabur."Dah pukul berapa?",tanyaku mamai.Ika memandang jam di tangannya seraya berkata,"Dah pukul 8 dah.Cepatlah,kita nak berangkat ke studio ni ",Ika memegang lenganku kemas,menyuruh aku untuk bangun.

"Hurm aku ngantuklah.Korang pergi jelah",kataku lagi,lalu menyambung tidur."Betul ni?",tanya Sara.Aku hanya memberi isyarat okay sebab aku malas gila nak bukak mulut time tengah bercakap."Tak apalah kalau kau tak nak ikut.Nanti kalau ada apa-apa,kau call tau",kata Ika lagi.Tanpa sedar,seseorang datang dari belakang mereka.

"Kenapa ni? Minhye kenapa?"

Mereka serentak memandang gerangan itu,selamba."Minhye tak nak pergi.Abang tengoklah ni,mengantuk dia lain macam.Sampaikan mata pun tak nak buka",Nisa cuba melakukan demo ke atas Minhye.Sengaja dia membuka mata Minhye untuk ditunjukkan kepada Baekhyun.Dia tersenyum kecil melihat gadis kesayangannya itu.

"Tak apalah.Biar abang bawa dia tidur di atas.Kamu semua boleh sarapan dengan yang lain",ujar Baekhyun,lalu mengangkat Minhye perlahan-lahan agar tidurnya tidak terganggu.Minhye malah mengeratkan tangannya pada leher Baekhyun dan sandar pada bahunya.Yang lain hanya terseenyum keletah Minhye.Manja pulak minah ni ye xD

Baekhyun meletakkan Minhye di atas katil empuk itu,dan menarik selimut tebal dan membaluti tubuh kecil itu.Minhye pula membetulkan kedudukannya agar lebih selesa.Baekhyun menyelak rambutnya yang menutupi muka dan dengan sekilas pandang,bibir nya sampai di dahi Minhye sehinggalah ke bibir lembut nya.Dia memandang wajah itu seketika.

Tiba-tiba,perasaan bersalah mula menebal dalam hati.

Baekhyun mengeluh perlahan.Aku tak nak kehilangan Minhye lagi.Cukuplah sekali aku lukakan hati dia.Aku sayangkan dia.Tapi pada masa yang sama,aku terpaksa.Untuk lindungi hubungan ni,aku terpaksa lakukan itu.Aku sanggup berkorban walaupun nyawa,hanya untuk melihat dia bahagia.Sungguh aku sayang dia.Minhye,please don't leave me again...

 

.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Hi guys..Kali ni memang lama jugak lah tak bukak aff sebab masa tak selalu mengizinkan.Tambah pulak dengan kelas yang pack erghh otakk dah terbang jauh T.T But nvm as long as I tak boleh tido,i try lah ye kepak mata besar2 then sambung chapter xD Hope you guys like it <3

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
KimMinHye
Give me more comments and subscribe too..Jebal T.T

Comments

You must be logged in to comment
Zzzarith #1
Chapter 42: Author update lh lgi
sunlight_ #2
Chapter 39: Update soon ~
mimie_lulu #3
Chapter 37: Update lagi...update lagi!!update lagi!!!!!!!!!!!!!!!!!
minhyun298 #4
Chapter 28: Update soon... ^_^
*nk tau ape yg akn jdi, sgt2 *
^_^
weloveexoforever #5
Chapter 20: Update soon
weloveexoforever #6
Chapter 19: Sweetnyew minhye ngan baekhyun
ohyehett #7
Chapter 2: Sape huda ? Huda tu name minhye dekat malaysia kea ,? Sorry terblank jap
weloveexoforever #8
Chapter 10: Update soon
woohyun98
#9
Chapter 10: update soon :)