Extra Teresstrial

Description

 

 

 

Aku tidak tahu siapakah kamu...

Aku tidak tahu kamu itu apa...

Yang aku tahu...

Ada suatu perasaan yang wujud dihati aku.......

 

 

 

 

 

Park Rain,seorang anak jutawan dikorea,seorang yang angkuh,ego dan penuh dengan ketamakkan.Tidak pernah memikirkan perasaan yang lain dengan tindakkannya.Tanpa pengetahuannya,dia bukanlah seorang manusia biasa.Dia bukan manusia seperti manusia lain disekelilingnya.Dia separuh manusia dan separuh lain dari yang lain.Suatu hari ada jejaka yang bernama Sehun mengatakan bahawa dia adalah pelindung untuknya,dan dia harus mengikut jejaka tersebut menuju ke dimensi lain.Mahukah dia mengikut jejaka tersebut?Bolehkah dia terima diri dia yang sebenarnya?Akhirnya dia mengikut jejaka tersebut menuju ke dimensi yang tidak pernah dia jejakkan kaki.

 

 

 

 

Didimensi tersebut,ada empat puak,puak pertama adalah terdiri daripada Park Rain yang berdarah air atau dikenali sebagai Blue Krystal kerana mereka yang berdarah ini mempunyai satu tanda krystal biru pada belakang leher mereka,dan tanda ini adalah nyawa mereka.Mereka boleh bernafas didalam air dengan sangat lama dan mampu berenang selaju ikan.

 

Puak kedua adalah berdarah besi atau dikenali sebagai Silver.Puak ini adalah golongan paling jahat dan berkuasa kerana banyak melakukan kekerasan dan kezaliman terhadap puak lain.Mereka dari puak ini mempunyai tanda kapak dengan bulatan pada bahagian bawah pusat mereka.Mereka mampu melenturkan dan mengawal besi dan boleh menjadikan diri mereka sebagai besi.

Puak ketiga adalah ahli sihir,puak ini dianggap sebagai puak pengkhianat kerana sejarah terdahulu,pemerintah mereka yang terdahulu adalah seorang perawat untuk semua pemerintah puak lain ketika kesemua puak bersatu pada dahulu.Puak ini dipanggil Warlock.Mereka mempunyai tanda pada bawah tulang leher iaitu bulan sabit bewarna hitam.Mengamalkan ilmu hitam.

Puak terakhir adalah berdarah campuran haiwan atau dikenali sebagai WildBlood,puak ini adalah puak paling bawahan kerana tidak terkawal,puak ini juga paling ditindas dan dihina,mereka kebiasaannya tinggal jauh didalam kawasan hutan atau tempat yang tersembunyi.Mereka akan berkumpul untuk perayaan mereka sewaktu bulan bertukar menjadi warna merah dan menculik salah seorang dari puak lain sebagai korban.Mempunyai tanda pada leher sekeliling leher dengan pelbagai corak.Mampu membunuh mangsa seperti haiwan liar yang ganas mengikut jenis tersendiri.

 

 

 

 

 

 

 

 

MAIN CHARACTER

 

 

 

 

 

Park Rain.Campuran manusia dan puak Blue Krystal.Bakal pemerintah Blue Krystal yang sengaja disembunyikan didunia manusia oleh ayahnya iaitu pemerintah dimensi tersebut sekarang ini demi keselamatannya dari puak lain.

 

Kai.Dari puak Wildblood.Campuran haiwan serigala,singa dan angsa.Cucu kepada ketua pemerintah Wildblood yang telah dibunuh oleh ayah Rain.

 

Sehun.Dari puak Blue Krystal.Kesatria dari puak Blue Krystal dan bertugas untuk membawa Rain dari dunia dimensi dan melindunginya didimensi dari puak-puak lain.

 

Chanyeol.Dari puak Warlock.Seorang ahli sihir yang paling banyak mempelajari ilmu hitam.Dia mahu menghidupkan semula tunangnya yang telah meninggal dunia,untuk melakukan itu,dia harus mengambil sebotol kecil darah campuran manusia dan dari puak didimensi tersebut.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

OST SONG

1)Katy Perry:E.T (Extra Teresstrial)

2)Exo:Don't go

3)T-ara:Please Don't leave

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Warning:Please jangan copy atau tiru cerita ini juseyo.

 

 

Credit Awesome poster by: ✦♔ Shiro Sunmi Artworks Studio ♔✦

Foreword

 

 

 

 

Hai~lambai tangan.kali ni aku nak buat cerita fantasy,ohoho.kemengarutan kadar 200%.Mungkin?hahaha.Maafkan aku,nama pun fanfiction.fiction~

 

 

AiSyah98
aku asyik tengok Sehun dalam poster tu aje...haha!

Comments

You must be logged in to comment
MomoEXO #1
Update author-nim! Cerita ni sgt menarik!
JungJK #2
Chapter 12: akak update lah cerita nihh seronok ah
atyra45
#3
Chapter 12: akak .. Keep update!! x sbar nirh ..
woohyun98
#4
Chapter 12: update soon :)
baekielover #5
Chapter 11: Update soon
nurulizzahramanlee
#6
Chapter 12: Oh my gaaahhhh... Akak aisyah updateu pleaseuu
NinaNaz
#7
Chapter 12: Nyehe~ buat citer mystery plk lps ni x3
NinaNaz
#8
Chapter 11: Waduhh...Jantungku...xtau nk ckp pe dh >< Too many emotions ><
atyra45
#9
Chapter 11: Saye agak kmungkinn rain akan stukn puak mlslui chanyeol kai dan sehun ... ^^