번개 & 치유

열두 : YEOL DU
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

 

 

 

 

Dumm!!

 

 

Jongdae ketawa riang apabila petir yang dihasilkannya terkena pada tiang eletrik  di kawasan perumahannya itu. Seluruh kawasan itu menjadi gelap. Jongdae sedang berada di atas bumbung rumahnya yang berbentuk kubah. Dialah yang menyebabkan rahsia Baekhyun terbongkar, walaupun mereka tidak mengenali antara satu sama lain.

 

 

“ Aku lah super saiya! “ dia bercekak pinggang lalu ketawa ala-ala watak jahat dalam filem. Pokok-pokok di situ bergoyang, menyebabkan Jongdae marah. Rambutnya yang terpacak seperti penyapu tidak dipedulikan. Rambutnya akan terpacak setiap kali dia menghasilkan petir.

 

 

“ Kau nak lawan aku ya pokok? Nah, rasakan! “ Jongdae mengangkat jari telunjuknya ke langit lalu membuat putaran kecil lalu ditunjukkan kearah pokok itu. Kilat sabung-menyabung di langit.

Kemudian, petir kecil menyambar pokok tersebut menghasilkan dentuman bunyi yang kuat, menyebabkan pokok tersebut  layu dan menjadi kering. Daun-daun daripada pokok itu gugur ke tanah.

 

 

“ Aku Jongdae la! Kim Jongdae! Hahaha “ kerana terlalu gembira dapat  mengalahkan pokok tersebut, Jongdae dengan selambanya menghalakan jari telunjuknya ke semua arah sambil menggoyangkan punggung.

 

 

Petir mula menghala ke setiap arah yang ditunjukkan oleh Jongdae. Selepas beberapa ketika, Jongdae duduk kerana penat lalu cuba membetulkan rambutnya yang tidak senonoh itu.

 

 

“ Hei kenapa keras sangat rambut aku ni? Ish “ Jongdae kurang senang dengan keadaan rambutnya.

Jongdae suka dengan kuasa yang dimilikinya dan dia selalu menggunakannya untuk berhibur. Dia tidak pernah menggunakan kebolehannya untuk menyakiti orang lain. Dia mampu mengawal kuasanya.

 

 

 

Selalunya, dia akan menggunakan kuasanya pada pokok kerana baginya tiada orang yang akan cedera jika berbuat begitu. Kata orang-orang tua, jangan duduk bawah pokok ketika bunyi guruh di langit jadi dia yakin tidak ada benda hidup berdekatan dengan pokok, walaupun pokok itu sendiri merupakan benda hidup.

 

 

 

Jongdae meliarkan pandangannya kearah sekeliling.

 

 

“ Aik? “ Jongdae tercengang. Pokok yang telah dia sambar sebentar tadi kembali hidup dan berdaun lebat.

 

“ Ajaib ni! Hai pokok, kau dah kalis dengan kuasa aku ya? Okay, biar aku buktikan aku lebih berkuasa daripada kau “ Jongdae kembali berdiri. Dia menarik nafas dalam-dalam dengan tangan kanannya di angkat ke atas. Rambutnya yang sedia terpacak semakin terpacak tegak dan menyakitkan kepala Jongdae jadi Jongdae menjatuhkan tangannya.

 

“ Sakit wei!! “ Jo

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
angelily95
tolong la reader, ff ni paling susah aku nak tulis. macam mana chap 1? bosan tak?

Comments

You must be logged in to comment
m_nanakim
#1
Chapter 8: alah...... baru je nak tekan next... tiba-tiba balik ke chapter sebelumnya... rupa -rupanya previous.... T-T.... best cerita ni!! =D
m_nanakim
#2
Chapter 8: alah...... baru je nak tekan next... tiba-tiba balik ke chapter sebelumnya... rupa -rupanya previous.... T-T.... best cerita ni!! =D
pikahbajet #3
Chapter 8: yah, baekhyun kau x fhm ka ???? yoobi perlukan kaulah ..........apapon cite ni daebak !!!!!! update soon....
pikahbajet #4
Chapter 2: dah agak mesti lay .....
misz_dina #5
Chapter 8: Authornim,pliss la.update lagi.nk tau ape terjadi.memang giler daebak citer ni.update please *puppy eyes*
fatinkyung
#6
Chapter 8: authornimmm please update.....tk sbar nk tahu apa jd ni
Kkyungwifeuu12_
#7
Chapter 8: Chapter.8-Nini xD ...Cantik btol nme manja Kai xD
Chapter.9-Update soon^^
lovethunder #8
Chapter 8: updare soon unnie. best lah story ni ><
chanhuxoxo #9
Chapter 8: Update soon tau!daebak lah cite ni!!
AuziSalsabila #10
Yahhhhhh...unnie chicha...neomu neomu deabak...neo fanfict jjang..