데이트

열두 : YEOL DU
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 


Kyungsoo sedang mencari barang-barang dapur di dalam pasaraya itu. Troli ditolaknya perlahan-lahan sambil matanya liar memerhati barang-barang yang tersusun kemas di atas rak. Sepaket mi segera dicapai lalu dimasukkan ke dalam troli yang separa penuh itu. 

 

 

Kemudian, dia bergerak ke bahagian makanan ringan untuk mendapatkan snek kegemarannnya. 

 

“ Nacho! “ Kyungsoo tersenyum gembira,  menyebabkan matanya mengecil. 

 

“ Jongin, awak buat apa kat sini? Kalau abang saya nampak macam mana?  “ 

 

“ Saya ikut awak “ 

 

“ Kan saya dah cakap jangan ikut saya? “

 

“ Memang awak dah cakap tapi saya nak ikut jugak “

 


“ Macam kenal je suara ni “ gumam Kyungsoo sendiri. Dihantui rasa curiga, Kyungsoo bergerak ke arah sumber suara itu. Trolinya ditinggalkan di situ, yakin tiada orang lain yang akan mengambil troli tersebut. Kelihatan Jongin dan seorang gadis sedang berdiri di sebelah rak tuala wanita. Err..

 

“ Nini! “ jerit Kyungsoo, gembira apabila ternampak rakan serumahnya itu. Tidak perlulah dia mengangkut barang-barang dapur itu seorang diri . Jongin agak terkejut apabila dia dipanggil dengan nama manjanya. Dia meluru ke arah Kyungsoo lalu menekup mulut lelaki tersebut. Sudah beratus kali dia berpesan kepada Kyungsoo untuk tidak memanggilnya dengan nama yang memalukan itu lagi.

 


Sohee ketawa kecil. Dia tidak percaya Jongin masih lagi menggunakan nama panggilan tersebut.

 

“ Badan tough macam ni panggil Nini lagi? “ perli Sohee. Muka Jongin merah padam, dia segera melepaskan Kyungsoo dan cuba berlagak selamba.

 

 

“ Mana ada. Tak panggil guna nama tu dah “ nafi Jongin padahal semua kawan rapatnya masih lagi memanggilnya dengan panggilan tersebut. Sohee mengangkat kening tanda tidak percaya. 

 

 

“ Jom la Sohee, kita pergi tempat lain “ Jongin ingin membawa Sohee pergi menjauhi Kyungsoo. Dia memegang lengan Sohee tetapi pantas ditepis oleh gadis tersebut.

 

 

“ Jongin! Apa ni main pegang-pegang! “ marah Sohee. Dia tidak suka apabila Jongin sesuka hati menyentuhnya. Dan ini bukan kali pertama. Kyungsoo tidak berani untuk berlama-lama di situ, dia terus meninggalkan mereka dan meneruskan misinya untuk membeli barang dapur. 

 

 

“ Sorry! Jom la kita pergi tempat lain “ Jongin sekali lagi mencapai lengan Sohee.

 

 

“ Jongin! “ 

 

 

“ Kenapa awak ni garang sangat? Saya tak ada niat buruk pun “ kata Jongin, membela dirinya. Sohee selalu sahaja memarahi dirinya sedangkan dia langsung tidak melakukan kesalahan terhadap gadis itu.

 

 

“ Jangan pegang! “ Sohee meronta untuk dilepaskan kerana pegangan Jongin padanya kali ini sangat kemas. 

 

 


“ Kenapa awak ni? Saya nak kawan dengan awak pun tak boleh ke? “ Jongin agak terhina dengan cara Sohee melayannya. Sohee tidak pernah berlembut ketika bercakap dengannya. 

 

 


“ Hoi, apa kau buat kat adik aku? “ jerkah satu suara daripada belakang Sohee. Abang Sohee! Jongin menelan liur lalu melepaskan lengan Sohee. Sohee bergegas untuk bersembunyi di belakang abangnya sedangkan Jongin terkaku di situ dengan mata yang membulat ketakutan. 

 

 

“ Kau kacau adik aku lagi? “ 

 

 

“ Tak! Saya man-na ada kacau adik abang. Abang dah salah fa-faham. Saya nak beli barang kat sini. Saya nak beli- “ Jongin tanpa berfikir mencapai sebungkus tuala wanita. 

 

 

“ -saya nak beli ni “ dia menyuakan tuala wanita itu ke arah Minseok. Apabila otaknya kembali ke keadaan normal dan mampu menterjemahkan apa yang merangsang deria penglihatannya, dia lantas mencampakkan tuala wanita tersebut ke atas lantai.

 

 

“ Hish, haram! “ Jongin menggelabah. Jongin, dalam banyak-banyak barang perlu ke tuala wanita yang kau ambil? Dahi dingin mula menitik di dahi Jongin. Ingin sekali Jongin menghantukkan kepalanya ke lantai pasaraya itu.

 

 


“ Kau dengar ni Nini, abang ingat muka kau daripada kau tadika lagi. Masa kecil dulu tak apa la kau nak main dengan adik abang tapi sekarang dah besar takkan kau nak main dengan adik abang lagi? “ suara Minseok sangat tegas. Sohee hanya mengintai daripada belakang abangnya.

 

 

“ Tapi abang, nama saya bukan Nini “ 

 

 

“ Eh, bukan budak ni ke yang selalu kacau Sohee? “ Minseok memandang adiknya.

 

 

“ Betul la. Dia la yang selalu kacau Sohee. Abang pukul la dia “

 

 

Pukul? Jongin sekali lagi menelan liur. 

 

 

“ Betul la nama kau Nini. Kau jangan nak tipu abang. “

 

 

“ Pukul dia, bang. Pukul! “

 

 

Minseok pantas menarik telinga adik kesayangannya itu. Sohee mengaduh kesakitan.

 


“ Ouch! Kenapa abang tarik telinga Sohee pulak? Abang jahat “

 

“ Sebab Sohee jahat. Tak baik Sohee suruh abang pukul dia “ Minseok masih waras. Dia tahu yang Jongin ada hati pada adiknya. 

 

“ Abang jahat. Abang patutnya belasah orang jahat yang kacau Sohee. Dia budak jahat, pukul dia. Biar Sohee belasah, kalau dia belasah Sohee balik abang back up tau “ Sohee menyinsing lengannya lalu melangkah ke arah Jongin. Jongin pantas melarikan diri, tidak berani untuk berhadapan dengan dua beradik itu.  

 

 

 

“ Nini pengecut! “ Sohee menjelirkan lidah lalu menggoyangkan punggung tanda kemenangan. Dia sudah berusia 18 tahun tetapi berperangai seperti kanak-kanak berumur 8 tahun. Minseok menggelengkan kepalanya  melihat telatah adiknya yang tidak senonoh itu.

 

 

“ Abang tak tahu la apa yang Luhan nampak pada Sohee. Perangai  macam budak tadika “ komen Minseok.

 

 

“ Abang jealous la tu sebab Luhan tak pilih abang~ “ gurau Sohee.

 

 

“ Hoi, Sohee ingat abang ni gay ke? “ Minseok mencekak pinggang seperti seorang ibu yang memarahi anaknya kerana memecahkan pasu bunga. Sohee ketawa.

 

 

“ Luhan suka Sohee sebab Sohee comel, anggun dan seksi. Mmuah! “ Sohee melemparkan flying-kiss ke arah abangnya. Minseok membuat muka loya.

 

 

“ Cakap pasal Luhan, kita orang ada date malam ni dekat mall. Nasib baik abang ingatkan Sohee pasal dia “

 

 

“ Kalau abang jadi Luhan, abang tak pilih perempuan muka tembam macam Sohee untuk jadi GF. Dari jauh cuma nampak pipi je “ Minseok masih lagi ingin mengusik adiknya.

 

 

“ Hai abang, cakap pasal diri sendiri ke? “

 

 

“ Huh?! “

 

 

“ Abang nak tahu tak apa yang kawan Sohee  cakap bila dia nampak abang? “ 

 

 

“ Apa? Dia cakap abang handsome? Good husband material? “ 

 

 

“ Tak. Dia cakap abang macam pau kukus berjalan. Abang debab! “  Sohee pantas melarikan diri.

 

 

“ Sohee! Nak kena budak ni “ 

 

 

 

 

“ Berapa kali aku nak cakap? Kau tak faham bahasa korea ke? “ Baekhyun agak bengang apabila gadis itu masih mengikutinya walaupun sudah beberapa kali diberi amaran. Senyuman terukir di bibir pucat gadis itu. Baekhyun merengus lalu menapak ke depan, mahu meninggalkan gadis itu.

 

 

“ Aku dah lama cari kau “ kata gadis itu menyebabkan langkah Baekhyun terhenti. Mereka sedang membelakangi antara satu sama lain. Kawasan koridor itu lengang. 

 

 

“ Maksud kau? “ tanya Baekhyun, langsung tidak terfikir untuk berpusing menghadap gadis itu. Gadis itu berpusing, memandang kearah Baekhyun yang membelakanginya. 

 

 

“ Aku dah cari kau sejak beberapa tahun yang lepas. Sejak aku mula-mula datang ke sini “ 

 

 

“ Serious? Kau tak main-main? Untuk apa kau cari aku? “ Baekhyun menge

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
angelily95
tolong la reader, ff ni paling susah aku nak tulis. macam mana chap 1? bosan tak?

Comments

You must be logged in to comment
m_nanakim
#1
Chapter 8: alah...... baru je nak tekan next... tiba-tiba balik ke chapter sebelumnya... rupa -rupanya previous.... T-T.... best cerita ni!! =D
m_nanakim
#2
Chapter 8: alah...... baru je nak tekan next... tiba-tiba balik ke chapter sebelumnya... rupa -rupanya previous.... T-T.... best cerita ni!! =D
pikahbajet #3
Chapter 8: yah, baekhyun kau x fhm ka ???? yoobi perlukan kaulah ..........apapon cite ni daebak !!!!!! update soon....
pikahbajet #4
Chapter 2: dah agak mesti lay .....
misz_dina #5
Chapter 8: Authornim,pliss la.update lagi.nk tau ape terjadi.memang giler daebak citer ni.update please *puppy eyes*
fatinkyung
#6
Chapter 8: authornimmm please update.....tk sbar nk tahu apa jd ni
Kkyungwifeuu12_
#7
Chapter 8: Chapter.8-Nini xD ...Cantik btol nme manja Kai xD
Chapter.9-Update soon^^
lovethunder #8
Chapter 8: updare soon unnie. best lah story ni ><
chanhuxoxo #9
Chapter 8: Update soon tau!daebak lah cite ni!!
AuziSalsabila #10
Yahhhhhh...unnie chicha...neomu neomu deabak...neo fanfict jjang..