불 & 빛

열두 : YEOL DU
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

" Baekhyun, jom la keluar malam ni. Kita main dekat taman ni lagi" pelawa Chanyeol sambil meneliti muka sahabatnya yang jelas kurang senang dengan ajakannya. 

 

 

Chanyeol agak hairan dengan perangai Baekhyun yang akan berubah mood setiap kali Chanyeol mengajaknya untuk keluar pada waktu malam. Mereka hanya akan bertemu pada waktu siang kerana pada waktu malam Baekhyun akan berkurung di dalam rumah. 

 


" Aku tak boleh la. Aku ada hal malam ni " Baekhyun cuba mengelak daripada memandang mata Chanyeol. Dia terpaksa menipu. Dia tidak mahu Chanyeol memutuskan persahabatan mereka. 

 

 

" Kalau macam tu aku pergi rumah kau la " kata Chanyeol, tetap mahu bertemu Baekhyun pada malam itu. Baekhyun mengeluh. 

" Mak aku ada- "

 

 

" Lagi bagus! Aku dah lama tak jumpa mak kau. Ingat tak pernah sekali aku datang rumah kau masa makan tengahari? Pergh! Memang terbaik la. Aku nak makan malam kat rumah kau malam ni boleh tak? Boleh la boleh la " Chanyeol menggoyang-goyangkan bahunya, cuba menawan Baekhyun dengan kecomelannya.

 

 

" Boleh blah! " 

" Sampai hati kau " Chanyeol membuat reaksi terluka sambil tangan kirinnya memegang dada. Baekhyun tersenyum dengan gelagat Chanyeol yang selalu mencuit hati. Chanyeol adalah seorang yang periang dan peramah. Dia sentiasa tersenyum walau dalam apa jua keadaan. 

 

 


" Jangan nak berdrama kat sini. Kau datang la rumah aku malam ni, aku tunggu " Baekhyun akhirnya membenarkan Chanyeol untuk datang ke rumahnya.

 

 

" Yes! Akhirnya kau termakan pujuk rayu aku " Chanyeol gembira dengan pelawaan Baekhyun. Dia sangat suka bersahabat dengan Baekhyun kerana Baekhyun seorang yang memahami. 

 

 


" Tak ada maknanya. Aku benarkan kau datang sebab mana la tahu nanti kau mati dalam waktu yang terdekat, takut kau kempunan nak makan masakan mak aku je " Baekhyun terketawa melihat reaksi Chanyeol yang terkejut apabila terdengar perkataan mati.

" Bau longkang kan mulut kau? " Chanyeol mengenggam kolar baju Baekhyun lalu menarik tubuh lelaki yang lebih kecil daripadanya itu ke atas. Baekhyun dengan pantas menggunakan teknik hapkidonya untuk melepaskan diri daripada Chanyeol. 

 

 

" Kau salah orang brader " Baekhyun melompat-lompat seperti ahli tinju dengan kedua-dua belah tangan yang digenggam erat. 

" Hapkido ke tinju ni? " Chanyeol turut terlompat-lompat, meniru gaya Baekhyun. Malangnya, belum sampai 3 minit Chanyeol sudah termengah-mengah. Almaklumlah, tubuhnya agak berisi dan pipinya tembam. Cermin mata bulat di pangkal hidungnya dibetulkan dengan jari telunjuk.

 

 

 

" Tinkido! " Baekhyun melancarkan brazilian kicknya ke arah Chanyeol. Chanyeol terlompat ke belakang dengan penuh menggelabah.

" Kau nak bunuh aku ke? " Chanyeol bersyukur kerana dia sempat mengelak daripada tendangan Baekhyun yang bertenaga itu.

" Baek, kau ambik dadah  ke? Kau selalu active, tak macam manusia normal? " Chanyeol menghadang mukanya apabila  Baekhyun mengacah untuk menumbuknya. Baekhyun masih lagi terlompat-lompat. 

 

 

 

" Gila? Kau pun sama hyperactive so jangan nak cakap kat aku macam tu.  " 

" Aku kan happy virus! Heh! " Chanyeol tersengih comel, menyerlahkan barisan giginya yang tersusun cantik.

" Chan " satu suara kedengaran. Baekhyun dan Chanyeol pantas berpaling. Oh, Yoora rupanya.

" Akak, kenapa akak datang sini? " Chanyeol mendekati kakaknya. Yoora jarang menjejakkan kaki di taman permainan kerana dia lebih gemar bermain barbie doll di rumahnya. Mata Yoora agak sembab menyebabkan Chanyeol curiga.

" Akak menangis? Kenapa kak? " Chanyeol mendongak memandang kakaknya yan

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
angelily95
tolong la reader, ff ni paling susah aku nak tulis. macam mana chap 1? bosan tak?

Comments

You must be logged in to comment
m_nanakim
#1
Chapter 8: alah...... baru je nak tekan next... tiba-tiba balik ke chapter sebelumnya... rupa -rupanya previous.... T-T.... best cerita ni!! =D
m_nanakim
#2
Chapter 8: alah...... baru je nak tekan next... tiba-tiba balik ke chapter sebelumnya... rupa -rupanya previous.... T-T.... best cerita ni!! =D
pikahbajet #3
Chapter 8: yah, baekhyun kau x fhm ka ???? yoobi perlukan kaulah ..........apapon cite ni daebak !!!!!! update soon....
pikahbajet #4
Chapter 2: dah agak mesti lay .....
misz_dina #5
Chapter 8: Authornim,pliss la.update lagi.nk tau ape terjadi.memang giler daebak citer ni.update please *puppy eyes*
fatinkyung
#6
Chapter 8: authornimmm please update.....tk sbar nk tahu apa jd ni
Kkyungwifeuu12_
#7
Chapter 8: Chapter.8-Nini xD ...Cantik btol nme manja Kai xD
Chapter.9-Update soon^^
lovethunder #8
Chapter 8: updare soon unnie. best lah story ni ><
chanhuxoxo #9
Chapter 8: Update soon tau!daebak lah cite ni!!
AuziSalsabila #10
Yahhhhhh...unnie chicha...neomu neomu deabak...neo fanfict jjang..