Janji temu???

Jauh!!

"Haish... Apalah nasib aku nie dahlah anak yatim, tinggal pula jauh dari rumah. Nasiblah pagi-pagi ada kawan yang teman. .Kalau tak alamat tak sampailah aku dekat sekolah... Entah-entah dah pengsan tengah jalan..."omel Hana dalam perjalan pulang dari sekolah.

Seperti biasa Hana,Yeseob dan Namjoo akan pulang bersama walaupun laluan mereka berbeza. Mereka akan berpisah di satu simpang tiga.Hana dan Yeseob sehaluan manakala Namjoo akan ada pemandu peribadinya yang menjemputnya di situ..Sedang asyik membebel seorang diri,Hana berasa sunyi tiba-tiba. Dia pun menoleh dan melihat Yeoseob dan Namjoo sedang membeli aiskrim.Tanpa mempedulikan mereka, Hana meneruskan jalan dengan perlahan agar mereka boleh mengiringi dirinya. Masih lagi dengan omelanya tiba-tiba Yeoseob menyua aiskrimnya ke mulut Hana..

" Nak rasa..."belum sempat Yeoseob menyebut 'sikit' Hana dah mengigit aiskrim itu dan meneruskan bebelannya terhadap diri sendiri..

"Tengoklah tu.. Nasib ade kawan, dapatlah rasa aiskrim tengah panas-panasnie.. Kalau tak kene tunggu hari kantin masa diorang bagi aiskrim percuma.. Hai apelah nak jadi dengan aku nie.. Tempat keje sambilan aku pula dah tutup.. Manalahaku nak cari duit...."..... Bebel Hana..

"Hoi Hana, kau ni tak sempat aku nak cakap habis dengan kau, kau dah cabut dulu.. Aku dengan Namjoo nak gerak dulu jadi kau balik seorang je hari ini.. Oklah aku gerak dulu"Yeseob membisikkan ke telinga Hana.

"Owh.. Yeke. Oklah jalan elok-elok ye..Namjoo jumpe esok.Ahh. Yeoseob esok aku pergi sekolah sensorang tahu.. Kau tak payah singgah rumah aku sebab aku nak pergi awal ada bende nak buat..Bye.."jerit Hana lalu meneruskan jalan.

Namjo POV

'Hana. . Hana walaupun tengah membebel ade je bende die dalam otak nak cakap pasal itu ini..Oh yes.. Hari ini aku dengan Yeoseob nak pergi beli hadiah untuk Hana... Agaknya die inat tak birthday dia...' Tanpa melengahkan masa Namjoo terus menarik lengan Yeoseob yang sedang adyik makan aiskrim..

"oit Yeoseob. . Cepatlah, nanti balik lambat... Dahlah hsri pertama sekolah.. Cikgu dah bagi banyak kerja.."

"Oh mak kau.. Hah.. Oklah.."balas Yeoseob yang terkejut tangannya yang ditarik secara tiba-tiba..

Hana POV..

Selepas bayangan Namjoo dan Yeoseob hilang daripada mata, dia melepaskan keluhan panjang..

'Wuh.. Nasib diorang nak keluar.. Dah pukul berapa ni? Makk.. Dah pukul 4:30' Hana terus berlari pulang ke rumah dan menukar baju.. Sebenarnya dia telah berjanji untuk berjumpa dengan si pemanggil telefon ya pagi tadi....

 

Di Subway....

Hana POV..

"Mana dia ni?Kata nak jumpa dekat sini....Aish dah berkematu dah kaki nie..."

"Maaf... cik ni Hana ke?"..."Hai saya ni yang telefon awak pagi tadi nama saya Woo Jiho tapi panggil sahaja saya Jiho"seorang pemuda menghulurkan tanggan untuk bersalam dengan Hana.

"Ouh hai... Wait you" re ......ZICO ..Awak Zico kan?..."Hana terkejut melihat manusia yang sedang berada di hadapan dia sekarang

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet