Pertemuan semula ..

Jauh!!

 

Dengan perlahan Zico menganggukkan kepala.Tiba-tiba Hana dan terus memeluk Zico.

"wow... lamanya kita tak jumpa...... Awak dah makin tinggi dan hensem" kata Hana dengan gembira sekali"Mana awak pergi selama ini?"Hana berkata tanpa sempat Zico membalas.

"Ye awak pun dah besar sekarang.Saya pindah China sekejap je.. Balik-balik korea saya terus cari awak.. tapi awak tak ada dekat rumah ,jadi saya tanyalah jiran awak makcik Jung tu .Dia yang bagi nombor telefon awak ."balas Zico juga sambil tersenyum.

"Jadi awak sekarang tinggal sini balik ke?Awak dah tak balik China balik dah kan?Mak dan ayah awak macam mana saya dah lama tak jumpa mereka . Diorang sihat ?"tanya Hana.Tanpa Hana sedar muka Zico berubah sedikit.

"Mereka dah meninggal dunia dua bulan yang lepas .Itu sebab mak cik dan pakcik saya hantar balik saya ke Korea sebab saya yang mintak mereka hantar saya balik sini.."keluh Zico perlahan.

"Ouh yeke sorry.. Tapi kenapa awak balik Korea?" tanya Hana untuk mengubah suasana.
"Sebenarnya saya rindu awak..., tapi saya tak tahu nak buat apa jadi saya pun balik Korea je.".."Mak cik Dengan Pak cik saya
 pun tak kisah sebab diorang masih ada anak  yang lain untuk uruskan syarikat diorang"Zico menjawab sambil menarik Hana duduk atas kerusi.

"Kalau macam tu baguslah.Abang  macam mana? Dia tak ikut balik Korea ke?Rindulah dekat dia.Awak tahu tak dekat Korea sekarang boleh keluar rumah dah malam-malam" Hana

"Mestilah saya tahu. Semalam saya jalan-jalan dengan hyung dekat tepi pantai.Banyak yang dah berubah dekat Korea ni. Awak pun. Awak sihat ke.. Macam mana awak tinggal dekat rumah tu sorang_sorang , tak rasa bahaya ke tinggal kat situ"Zico bertanya sambil melihat Hana dengan  keningnya terangkat.

"Ala itu awak jangan risau sebab saya ada Mak cik Jung....Tak payah lah  serius sangat takut saya dahla muka awak macam orang gangster je. dengan tau kat sana sini.awak nie jadi mafia ke dekat China sana.Hihihi." Hana bergurau dengan Zico . Dia sememangnya arif dengan perangai Zico yang suka bertatu sejak dari kecil lagi.Zico sedari kecil lagi memang memakai tatu tampal di tangan dan belakang badannya.

"Eh.. eh sedapnya mengata orang kan  awak tu dah la ganas kalau tidur kaki mesti naik atas kepala saya . Hah,, apa awak nak cakap lagi awak ke saya yang mafia sekarang ni."Zico membalas Hana dengan ayat yang sadis.Setelah melihat muka Hana yang memerah itu Zico pon terus lari menyelamatkan diri.

"Eii.. Zico tunggu.. awak jangan lari"Hana pon terus mengejar Zico tanpa memikir panjang.

Tiba-tiba dia terlanggar seseorang...

Siapakah????

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet