Alamakk....

Jauh!!

"Oh sorry sorry.. Tak sengaja. Maafkan saya"Hana meminta maaf atas kesilapan dirinya.

"Eh,Eh tak apa.. Lain kali hati-hati ye..."ucap pakcik yang dilanggar oleh Hana.

"Awak okay ke?Nasib baik awak nie ringan je kalau tak kesian pakcik tadi."Zico berkata setelah jauh berlari dan berasa seperti orang bodoh lari seorang diri. Dia mendapat Hana sedang menundukkan kepala meminta maaf kepada seorang pak cik ua. Fikirnya , mungkin Hana telah melanggar pak cik tadi.

"Ei.. sebab awaklah ni. Tunggulah awak Zico."Dengan itu Hana terus berlari dan melompat atas belakang badan Zico.Hana ingin membalas dendam kepada Zico.

 Zico hanya membiarkan sahaja perbuatan Hana.Sememangnya dia amat merindui sahabat lamanya yang ditinggalkan olehnya kerana mengikut ibubapanya ke China.Di China dia telah berjumpa dengan ramai kawan baru tapi dia tak berjumpa dengan kawan yang boleh membuatkan dirinya gembira seperti mana Hana.

"Zico.. apa tunggu lagi cepatlah jalan. Saya lapar nie, bawak saye balik pergi Subway tadi, awak belanja oke.."Hana berkata dengan riangnya.

"Eh.. awak nie malulah orang tengok. Turun dulu, Nanti saya bawak awak balik sambil dukung awak."Zzico berkata sambil cuba menurunkan Hana dengan berhati -hati.Tiba-tiba. "Auhch." 

"Sakitlah HAna, kenapa awak gigit telinga saya.." Zico terjerit kerana terkejut akibat perbuat Hana. Lalu..

"buk, kedebuk..."

"ZICO-AH... Kenapa awak lepas kan saya. Sakit tau.. Auch punggung saya.Ua.... Ua.. Ua.. "Rengek Hana BAgai budak kecil.
Hana memang sengaja berbuat bergitu kerana tahu sangat apa tindakan Zico Apabila setiap kali die menangis. Zico pasti akan memujuk dia sehingga sanggup membelikan Berkotak-kotak Coklat kegemaran dia .

"Hana.. janganlah menagis, saya minta maaf saya terkejut tadi. Sorry erk.. okey okey awak lapar kan meh saya bawak awak makan ."Seperti apa yang Hana jangka Zico memujuk dirinya. Tetapi...

"Eh Zico turunkan saya, ape awak nak buat nie" Tiba - tiba Hana berasa dirinya diangkat. 
"Saya dukung awaklah, sebab punggung awak sakit kan."Zico berkata dengan selamba lalu bawa Hana dengan gaya pengantin
ke arah Subway. 

 Pada hari itu mereka berborak dan bertukar-ukar maklumat seperti apa yang selalu orang lain buat apabila berjumpa kawan lama.Zico dan Hana mengambil peluang untuk bejalan- jalan di sekita taman tempat di mana mereka selalu bermain sewaktu mereka masih kecil.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet