Satu hari

Jauh!!

" Okey hari ni sebenarnya saya tak ada mood nak berlajar apa kata awak kkenalkan saya satu sekolah ni. Besar jugak sekolah ni. Oh ya. Kita sekelas dan saya rasa tempat sebelah awak kosongkan. Jadi saya duduk sebelah awak ok." zico dengan tenangnya berkata. Hana telah pun mengeengkan kepala. ' Adeh suka hati dia je.. Okay juga sebenarnya.'

"Boleh saja tapi dengan syarat hari ini kita tak payah masuk kelas ye. Saya malaslah masuk kelas sebab hari ini semua subjek sains jadi saya bosanla..." Hana cuba memancing Zico dengan aegyonya.

"Awak ni pekak ke apa kan saya dah ajak awak buat jahat mestilah kita tak masuk kelas hari ni. So jom kita mulakan tour hari ni. Start dari pintu pagar depan sampai pintu pagar bakan lepas tu ke .... eem tempat makan ais krim okay.." Zico sebenarnya ingin berkenalan semula dengan kawan baiknya.

 Jadi bermulalah pertemuan dua sahabat yang jauh terpisah ni.Mereka pon berjalan mengelilingi sekolag sepanjang hari. Hana sudah terlupa akan Yeoseob dan Namjoo.. Semasa mereka melintasi padang sekolah Yeoseob sempat terlihat kelibat Hana eengan seorang lelaki yang tak dikenali.

 

 Yeoseob P.O.V

Aku ternampak Hana dengan seorang mamat yang tak dikenali tadi. Peliknya bukan kawan sekelas dia kata Hana tak datang sekolah ke. Kemana pulak Hana nak pergi tu.. Harap nanti balik dia ada. Ahh.. apa nak risau Namjoo mesti tahu "

 

 "Hello Namjoo Ye Yeoseob ni. Heh.. Dekat sekolahla padang. Kan masa pj.. ah.. Hana ada telefon kau tak. Oh Dia memang tak ada call. Ok tak apa lah. Huh.. Tak ada apa saja.."

Haih tak ada pulak. Em.. tak pelah..

End of Yeoseob P.o.v...

seketika itu Hana dan Zico telah pob habis keliling sekolah tempat terakhir mereka ialah padang sekolah. " Erm Hana. Biasanya balik sekolah kau buat apa  "

" Maksud kau kerja ke"

" lebih kuarang la. Kau kerja ke. "
"ye kenape"

"saje ingat nak ajak pergi somewhere sebab hari ni kan hari special kau"

"special... kau masih ingat ehh.. waah seronoknye aku.. Kawan-kawan aku yang lain ingat tak huh.. hmph''

 Zico dan Hana terus berjalan hingga keluar kawasan sekolh. Zico merancang untuk membawak Hana ke satu tempat yang dia nak sangat berkongsi dengan Hana.Semasa mereka ke tempat yang dituju, mereka berbual tentang pahit manis semasa mereka berpisah.Hana banyak mendengar cerita Zico, kerana sememangnya Zico seorang yang sangat manja dengan dirinya. Sudah Hana menganggapZico seperti adik dan jugak abang dia sendiri.Semasa mereka berpisah Hana sangat merindui Zico.Hana berharap yang hubungannya dengan Zico akan tetap seperti dulu selamanya.

"Hana kau nak tak ikut aku kalau aku ikat mata kau ''

''Boleh je, tapi kau nak bawak aku pergi man''

''Adalah rahsia, kalau bagi tahu tak jadi kejutan lah makcik ingat senang nak drag kau sampai sini, jual mahal.. semalam aku ajak dia tolak kan harini tengok teruje semacam je die''

''Alah senyap la mestilah aku teruje .. Manalah kau nak bawak aku hari ni..''

''Okke.. kalau macam tu meh aku ikat mata kau dulu pastu kau ikut je aku bawak kau pergi mane..''

''Baik tuan!''

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet