SAY WHAT????!

My stupid family idea!

 

-Syumi Pov-

 

      Time aku syok-syok nak makan aku rasa macam aku diperhati oleh nuest. Aku pun cakap kat Dasom “ Dasom, saya rasa yang nuest tu pandang kita lah. Seram betul.” “ Jangan risau mungkin diaorang fikir awak comel sebab tu diorang pandang kat awak” “ Apa-apa saja lah” seram belum aku rasa. Haizh kenapa lah pandang sini? Pandang lah tempat lain aduii. Masih pandang lagi?  enta kenapa tiba-tiba mata aku ni tertarik dengan seorang budak lelaki yang berada di sebelah lelaki berambut putih tu… handsome gila! Cair aku macam ni. Tapi aku buat relax je. Relax Syumi, relax. *kringggggggg* yes tepat pada masanya! Thank you lonceng sebab bunyi! Akhirnya aku bebas!( korang rasa siapa lelaki yang korang tenga crush tu? Hehe cuba teka?)

 

-Back from school-

 

         Aku dan Dasom dah rapat dalam masa sehari sahaja. Dasom ni baik dan peramah orangnya, rasa bertuah dapat kawan macam dia ni. Aku dan Dasom pun berjalan lah menuju ke sebatang pokok untuk menunggu kereta masing-masing. Sementara menunggu kami pun berboraklah. “ Dasom saya nak tanya sikit?” “ Apa dia?” “ Siapa Nuest?” “ Hm.. macam mana nak mula eh? Nuest ni diaorang adalah kingka kat sekolah ni. Ahlinya terdiri daripada lima orang iaitu Aron ketua mereka, Baek Ho, Jr,Ren dan Minhyun. Diaorang ni boleh tahan kaya juga orangnya, ibubapa Aron adalah pereka fesyen terkenal di L.A. Baek Ho pulak anak kepada composer terkenal, Jr pulak pemilik restoran ternama di Korea, kalau Ren dia adalah anak kepada pemilik Choi Modeling manakala Min Hyun adalah anak kepada  sebuah syarikat terkemuka di dunia.” “ Oh begitu ceritanya” “ Oh ya Syumi, sekolah ni hanya untuk orang kaya sahaja. Apa pekerjaan ibubapa awak?” “ Saya? Hm.. Ayah saya adalah Pengarah dan juga composer, ibu saya pulak pereka fesyen, datuk adalah pemilik syarikat Kim manakala nenek saya adalah pemilik Café de Lindo. Awak pulak?” “waa syarikat Kim? Bukankah itu sala satu syarikat yang terkemuka di dunia? Saya? Kalau saya, ayah saya adalah Presiden Korea manakala ibu adalah pengetua dan juga pemilik sekolah ni.” “ wooow hebat tu! Selamat berkenalan cik muda” “ Jangan lah panggil saya cik muda, lain lah saya rasa, panggil Dasom sahaja Ok?” “ Ok!” “ Ah kereta awak dah sampai, selamat tinggal Syumi! Jumpa esok ok? Bye” “ Bye Dasom.”

 

MIANHE! kalau story say ni menyusakan awk semua!(bow) say betul2 tidak tahu dari mna ni idea say dpt.....jn mrah say! haha apa2 pun enjoy lh k..

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
lyalulu
#1
Chapter 5: coooooooolllllllllllllllllll saya suke kan nyer