Chapter 2

My stupid family idea!

-At your house-

      Berapa lama agaknya saya tak datang ke sini? Makin cantik pulak lah tempat ni. Sebaik sahaja masuk fuh punya lah bersih, nenek dan datuk sama saja tak suka akan kotoran! Tiba-tiba nenek memanggil seseorang “ Nella, Nella bawa Syumi ke biliknya.” “ Baik puan” gosh dia cakap bahasa Korea. “ Sini cik” “ err can you speak English? I can`t to speak Korean.” “ Sure I can. Let`s me bring you to your room miss.” “ Okay ” apa lagi aku pun follow lah. Sebaik sahaja sampai di bilik aku pun terus lompat ke atas katil yang empuk dan  tak boleh nak katakan apa, aku amat penat. Kira-kira jam 12 tengah hari aku pun bagunlah. ( 12 tengah hari? Yeah you got it! Awak sampai ke Korea waktu pagi) Aku kemaskan barang-barang  dan dapati.. AKU TAK CUKUP BAJU! Aku pun pergi lah cari nenek nenek dan berkata  “ Nek boleh saya pergi mall?” “ Hendak beli apa?” “ Begini saya tak cukup baju lah nek. Saya nak beli baju. Boleh tak nek?” “ Okay, oh! Ni card credit kamu.” “ Tapi.. bukan saya sudah ada kah?” “ Itu datuk kamu yang bagi, ni nenek yang bagi. Jadi ianya tidak sama” “ Okay, say pergi dulu nek.” Sebaik sahaja mendapat kebenaran, aku pun berlari ke arah driver nenek aku “  Uncle tolong hantar saya ke shopping complex? Boleh tak?” “ boleh”

 

-At mall-

    

      Aku rambang mata melihat semua baju-baju yang  ada di sini. Ada jam,kasut,baju….(yeah dalam cerita ni korang gila shopping) gosh apa lagi yang perlu saya katakan? Jom kita shopping! Aku masuk ke kedai pertama. Banyak baju tidur yang comel-comel ada di sini. Aku beli beberapa helai baju  tidur yang comel tu. Aku pun pergi kedai kedua. Ianya adalah kedai kasut, aku beli kasut tinggi, kasut but , apa-apa ja lah yang penting ianya cantik. Aku pergi ke kedai ketiga. Aku masuk kedai handphone, aku beli  phone case untuk  Iphone 5 aku.( korang ada iphone 5 tu..hehe) aku round semua kedai yang ada dalam mall ni. Habis shopping aku pun balik dangan tangan penuh beg.

 

-At home-

 

     Sampai kat rumah aku masuk bilik dan tetiba nenek aku panggil. Aku ketuk pintu bilik nenek. *tok tok* “ Masuk” aku pun masuk. “ Ada apa nek?” “ Ni hah, uniform kamu dah sampai cuba pakai” Aku tengok uniform tu. Cantik giler uniform ni. Aku pun pergilah cuba uniform tu dan ianya betul-betul muat dengan aku. Nenek memang pandai memilih. “ Dan ini gitar kamu, buku , alat tulis, beg dan kasut.” Aku berfikir.. gitar? Kenapa saya perlu gitar untuk ke sekolah? “ Untuk apa gitar ni nek?”(guess guess guess)

 

 

 

HEY YOU

HEY READER! PLEASE SUB AND DONT BE SILENT READER OKAY! PLEASE COMMENT! KAMSAHAMNIDA!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
lyalulu
#1
Chapter 5: coooooooolllllllllllllllllll saya suke kan nyer