What?!

My stupid family idea!

Syumi POV

       

      Namaku syumi aku berumur 17 tahun. Enta kenapa dari semalam aku rasa macam tak sedap hati saja. Sewaktu aku pulang dari sekolah, datuk aku senyum lebar tak tentu pasal. Datuk aku suruh aku duduk dan cakap(cuba teka?) aku kena pergi ke Korea untuk tinggal bersama nenek di sana (hebat bukan?) aku dah syak dah mesti ada sesuatu ni… “Syumi, datuk mahu kamu pergi tinggal dengan nenek di Korea bolehkan? Kesian nenek kamu disana.” “Tapi atuk, saya belum habis sekolah lagi. Macam mana dengan peperiksaan saya tahun ni?” “Tentang tu kamu jangan bimbang. Datuk dengan nenek dah uruskan segalanya. Kamu akan bersekolah di sana mulai minggu depan.” “Apa?! Serious???OMG! Dah lah saya tidak pandai cakap bahasa Korea? Macam mana saya nak suaikan diri di sana? Datuk~” “Sebarang  alas an tidak akan diterima. Keputusan ini muktamad.” Oh god! Apa yang patut saya lalukan sekarang?

    Sewaktu di sekolah aku beri tahu kawan aku apa yang terjadi semalam. “ Hahaha! Biar betul? Kesian awak ni kan? Tapi tak lah teruk sangat, saya rasa saya lagi teruk dari awak. Yalah, awak pergi sana tinggal dengan nenek awak saya pula kena kasih tunang dengan anak syarikat Keith Entertaiment. Nasib kita sama sahaja kan?” “ Ini lah masalahnya jadi orang kaya. Tapi kalau saya pergi jangan lupa dan tidak kawan saya lagi ok?” “ Apa ni Syumi, saya bukan jahat ok? Mana saya mahu lupakan BFF saya dari kecil? Apa lah awak ni?” “ Yalah mana tahu?” “ Don`t worry lah ok? I am not like that.” Nasib baik aku ada kawan macam Ann ni. Tapi bila difikirkan balik dia lebih teruk dari aku ni. Baiklah aku dah bersedia untuk menerima malapetaka yang akan mendatang. KOREAN HERE I COME!

-Airport time-

      Haizh.. lama betullah! Apa ni? 30 minit lagi baru flight?  My god,  macam mana saya nak suaikan diri disana nanti hah? Saya harap saya dapat kawan yang baik disana nanti.* Boy boy boy oh my pretty boy~* “ Siapa yang call ni? Oh Ann. Hello?” “ Syumi! Bila flight?” “ 7.30 p.m kenapa? Yah! Kenapa awak tidak ada disini? Dah lah hari ni hari terakhir saya disini?” “Sorry lah dear.. Saya tidak dibenarkan jalan. Mama aku tak kasih. Malam ni keluarga Keith datang.  But  don’t worry, kalau ada masa saya datang jenguk awak ok? Boleh juga jalan-jalan sikit hehe.. ok lh bye!Mama aku panggil,  See you soon! Take care.”  Tuttuttuttut “Hello? Hello? budak ni, ah dah jam 7.30!”

-You at Korean-

     Akhirnya sampai juga aku. * Illa illa illa, illa illa illa, illa illa illa nayesarang goodbye*(ingat! Nada dering Illa illa ialah nenek awak ok?) “ Hello? Nenek di mana?” “ kat depan kamu ni” gosh! Depan mata kau tak nampak? Syumi, Syumi , buta kah apa? “ Sampai hati kamu Syumi? Nenek depan kamu pun kamu tak Nampak?” “errr.. nenek makin cantik itu lah saya pun tak cam hehe” “ Terima kasih lah walaupun kamu puji tu tak ikhlas. Dah dah jom kita balik rumah.” Jadi senang cerita, aku naik kereta dan terus tanya nenek. “ Nek..” “ hm?” “ Apa jenis sekolah yang  akan saya masuk nek?” “ Kamu akan tahu nanti..” “ Kalau ya pun bagi tahu lah nama sekolah dia…” “ Tunggu dan tengok sahaja besok ok?” “ Fine” apasal nenek tak nak beritahu aku? Korang teka lah,nenek nak buat kejutan tu.  ( rasa-rasanya sekolah apa yang korang akan masuk? Hehe just wait ok?)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
lyalulu
#1
Chapter 5: coooooooolllllllllllllllllll saya suke kan nyer