Tell me your stories

There's something behind YOU

Daehyun, Yongguk, zelo dan ahli kelas aku yang lain mula pandang tepat ke arah aku. 

" Kalau camping, kenalah cerita pasal benda ni kan? Maksud aku, tak seronoklah kalau terus tidur tak buat apa apa " Aku mula beri cadangan. Ukwon yang memegang baldi air untuk padamkan unggun api mula berhenti, " Tapi ni hutan. Benda yang kau nak cerita ni.. tinggal dalam hutan.. kan? "

" yah... Penakut. Ok, siapa yang setuju tinggal sini. Yang nak tidur dalam khemah, get lost " 

Semua budak laki mula duduk mengelilingi aku dalam bulatan. Yang perempuan sikit , dalam barisan belakang. Ukwon mula merungut dan terpaksa dengar cerita aku . " Shi*"

 

" Ah-ha! Ok, aku cerita. " Semua orang mula diam dan aku terpandang seorang perempuan yang duduk terpinggir dari kitorang. Awalnya dia ceria sebelum aku masuk topik benda ni. Tapi sekarang, dengan rambut dia yang panjang menutupi muka dan pandang kitorang tanpa perasaan, aku cuba tak pandang dia. Dia ada sesuatu yang seram. Atau aku sorang yang rasa dia tu seram? Ah.. abaikan, Zico. Abaikan. 

" Palli Zico!," Zelo mula cakap dengan nada kuat dan tertunduk bila aku pandang dengan tajam. 

" Ad seorang pekerja hospital. Dia terpaksa balik lewat sebab kerja. Dia pandu kereta dia sorang sorang ke rumah dia sebab kawan kawan dia semua dah balik. Masatu lebih kurang.. 3 pagi. Dia mula masuk ke kawasan hutan. Daerah Hyongdae. Korang taukan hutan Chongdeom macam mana? Ramai orang ditemui mati kat situ. Berlumuran darah tapi semua mati cara sama. "

" Macam? " Daehyun mula tanya

" Diorang diikat dengan dawai besi pada sebatang pokok. Tapi pembunuh diorang langsung tak diketahui. Ada orang kata pesakit mental yang buat, ada yang percaya hantu yang buat"

" Takyah ah sebut nama benda tu. Sensitif tau tak dalam hutan ni " Donghae mula mencelah, " Biar aku teka. Perempuan tu hilang pastu mati kat hutan tu? Betul kan? Ending dia dah boleh tekalah" 

Rakan kelas laki aku mula Bookan aku. Oh gedik. Aku sepatutnya buat diorang takut. Aku menggaru belakang leher dan ternampak perempuan tu lagi. Siapa sebenarnya perempuan ti?. duduk macam orang sakit. 

" Kau. Budak oerempuan rambut panjang baju hitam " Perempuan tu mula mengangkat mukanya. Pucat. 

" y--ya?"

" Cerita satu cerita seram. cepat ah. kitorang nak dengar "

" Saya? Ah.. sa.. saya.. " Dia mula pandang sebatang pokok. " 4 Jam yang lalu, ada seorang budak perempuan cuba panjat pokok untuk dapatkan buah sebab lapar. " Dia mula menundukkan wajah. "Tapi dia akhirnya jatuh dan oerutnya ditusuk ranting kayu yang besar dan tajam. Arah sana " Dia mula tunjukkan arah pokok besar. " Tolong selamatkan.. DIA" 

Kitorang mula memandang pokok besar dengan sekujur tubuh berbaju hitam tergantung di pokok. Biji matanya tersembul dengar lidahnya yang menjulur ke luar. Kulitnya yang pucat dan wajah yang seiras dengan gadis... tadi. Tak, itu orang YANG SAMA. SAMA!!

 

"Zi--Zico. Aku dah bagi ama--" 

" Aku taktau apa yang kita patut buat skarang ni, ukwon. " 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Imaginationtown
67 subscriber? Is it real asdfghjkl brb. crying

Comments

You must be logged in to comment
whitelove
#1
Chapter 27: Mana second part
kpopgirl2494 #2
Chapter 3: Omo so scary..waah daebak.T_T
ai_matoexo
#3
Chapter 24: kt funfair tu ade x loof on the fire?
ai_matoexo
#4
Chapter 17: OMC!! (Oh My Chessecake)
ai_matoexo
#5
Chapter 11: you make me go insane!! Seram bakhang~
mrotics #6
Chapter 22: Yang ni tak faham sangat.. Hahaha siapa yang hilang ni? Sulli ke Raina?
YumiARMY_
#7
Chapter 27: Fewh, siap jgakk baca :3 Dlm mser 1 hri, dh baca hbeh :D
bubblegravity
#8
Chapter 17: Aku tak faham la cerita ni sebab ye la setiap chapter mesti tak de sambungan la :(
syazaraihanna_ #9
Chapter 7: waddapak XDD
Izzati_HoWon
#10
Chapter 8: Yongguk -w- citer ni.. penah kena ._.
dalam mimpi xD