Black Dress

There's something behind YOU

Di Cheomdangdong, tempat yang mewah dan kaya, ada satu mitos seram. Ianya pasal perempuan bergaun hitam pendek yang selalu melalui kawasan ni. Orang kata, dia berambut pendek dan akan keluar setiap kali pukul 3 pagi. Dia selalunya tak nampak muka dan baju yang dipakainya terbalik. Di bahagian belakang, tempat yang sepatutnya dadanya berada, berlubang besar. 

Sesetengah orang kata ianya sebab semasa dia hidup, anaknya gugur disebabkan dia ditumbuk bertubi tubi oleh suaminya sehingga mati. Tapi ramai yang kata bahagian tu berlubang sebab dia ditikam oleh suaminya hingga menampakkan tulang belakangnya dan dia akhirnya memakai baju terbalik dengan berlubang di bahagian tengah. 

Oh ya, kenapa orang takut dengan dia? Sebab orang yang jumpa dengan dia, kebanyakannya ditemui mati dengan mata yang tiada bebola mata. Aku taktau apa motif dia tapi omma cakap dia buta dulu. Suami dia bencikan dia sebab cacat. Jadi dia datang untuk balas dendam. 

 

 

Tapi siapa kisah dengan semua tu. Semua tu mitos. Dah 30 tahun beelalu dan tiada orang mati dalam keadaan macam tu. Pukul 3 pagi? Aku pernah lalu sini pukul 5 pagi. Tapi selamat sampai sekarang. Relax lah. Zaman dah moden. Cheomdangdong dah setaraf dengan gangnam. 

Aku mula jalan sendirian. Aku kena pergi beli barang sekolah. kalau aku tunggu esok, aku mesti kena marah. Aku lupa beli petang tadi. haih.. cuainya aku. Aku sampai di depan kedai dan mula masuk. Aku terus ke tempat barang sekolah. Aku mula lihat satu satu barang. Kedai ni bukak 24 jam. Nasib baik. Tapi aku asyik tak selesa dengan gadis sebelah aku. Dia cuma berdiri tanpa beekata apa apa. Dia cuma berdiri di sebelah. Aku lihat pada dia. 

Gaun hitam pendek paras paha. rambut pendek. Aku mula oandang ke atas, tempat muka dia . 

O--Omona... Rambut oendek. Aku tak silap pandang kan? 

Bebola mata dia tiada. Darah mengalir ke pipi dan dagu dia. Kelopak mata dia tertutup di ruang bebola mata swpatutnya berada. 

Dia... Little Girl with black dress. 

 

" Annyeonghasaeyo. Boleh saya pinjam mata awak? Saya peelukannya "

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Imaginationtown
67 subscriber? Is it real asdfghjkl brb. crying

Comments

You must be logged in to comment
whitelove
#1
Chapter 27: Mana second part
kpopgirl2494 #2
Chapter 3: Omo so scary..waah daebak.T_T
ai_matoexo
#3
Chapter 24: kt funfair tu ade x loof on the fire?
ai_matoexo
#4
Chapter 17: OMC!! (Oh My Chessecake)
ai_matoexo
#5
Chapter 11: you make me go insane!! Seram bakhang~
mrotics #6
Chapter 22: Yang ni tak faham sangat.. Hahaha siapa yang hilang ni? Sulli ke Raina?
YumiARMY_
#7
Chapter 27: Fewh, siap jgakk baca :3 Dlm mser 1 hri, dh baca hbeh :D
bubblegravity
#8
Chapter 17: Aku tak faham la cerita ni sebab ye la setiap chapter mesti tak de sambungan la :(
syazaraihanna_ #9
Chapter 7: waddapak XDD
Izzati_HoWon
#10
Chapter 8: Yongguk -w- citer ni.. penah kena ._.
dalam mimpi xD