Hide and seek ALONE

There's something behind YOU

Ada satu permainan, yang dinamakan HITORI KAKURENBO(Hide and Seek alone) . 

"  kau kena main Hitori kakurenbo malam ni . Parents kau selalu keluar kan? Kalau kau menang dalam game ni, duit 45000 won jadi milik kau "

" Hi--Hitori kakurenbo??!! Hyuna-ya! Kau serious nak cabar diorang? Kalau diorang kalah, nya--"

" Diamlah Sohyun!! " Hyuna memandang tajam pada Sohyun sehinggakan Sohyun terdiam. Hyuna ialah pembuli sekolah yang sememangnya paling ditakuti di sekolah. 

" Juniel, kau dah curi gelang aku. Kau tau tak helang aku harga berapa? Molla? " Hyuna mula tersenyum. Juniel terpaksa curi gelang Hyuna untuk membayar bil hospital ibunya yang sakt di hospital. " Kalau kau nak terlepas dari masuk penjara, baik kau main. Jangan risaulah. Game ni senang. Kau berani curi takkanlah tak berani nak main game ni "

" Arassoe!!! Cakap jelah cara dia, aku akan main!! "

" Tapi lepas kau main, bawa ke sekolah patung tu sebagai bukti "

 

Cari satu patung yang ada kaki dan tangan. Bagi nama pada dia dan gantikan kapas yang ada dalam badan dia dengan nasi. Jahit balik badan dia dengan benang merah dan letakkannya didalam baldi didalam tandas.

" Giliran DOMO ! Giliran DOMO! Giliran DOMO! " Juniel menjerit selepas membaca mesej Hyuna teliti

Juniel berlari dengan laju ke almari pakaian dan tutup pintu dengan perlahan lahan . Ianya penting untuk terus senyap dan tidak ditemui DOMO . Dia meletakkan garam didalam mulutnya dan garam selebihnya di dalam poket

' Hyun acakap yang letakkan benda tajam pada domo sebelum main. Rasanya kalau letak jarum tak apa kan? ' Juniel mula mengelamun sehinggalah bunyi pelik kedengaran di dalam bilik almari pakaian yang dia duduk.

Bunyi cermin pecah. Pintu dicakar. Barang jatuh. Dan tv yang tiba tiba dikuatkan suara dan kemudiannya tiada siaran. Oh, Juniel main game ni semasa pukul 3 pagi, waktu roh paling kuat. Dan ianya tak sepatutnya dimainkan lebih dari sejam kerana roh akan jadi lebih kuat selepas tu. 

Juniel melihat pada jam tangannya. '3.45'. Dia betul betul takut untuk berhadapan dengan DOMO. Tapi dia kena tamatkan permainan sebelum keadaan lebih teruk.Dia akhirnya keluar dari bilik, menuju ke bilik air. Bukan di tempat dia tinggalkan Domo tetapi di kawasan sekitar bilik air. DOMO takkan ada di situ sebab dia sedang cari Juniel. Juniel terjumpa patung DOMO di bawah katil dan cepat cepat meludahkan garam pada patung tu. 

" Saya menang! Saya menang! Saya menang! " Juniel akhirnya terduduk melihat patung yang dipenuhi garam. " Akhirnya, aku tak perlu lagi diganggu Hyuna " Juniel mengambil Domo dan ketakkan ia di dalam beg dan terus tidur. 

 

" Domo kat sini " Bunyi tingkap tiba tiba terbuka. Angin mula bertiup dengan laju.

" Domo cuba dapatkan Juniel " Seorang gadis mula merangkak masuk dari tingkap terbuka dalam bilik Juniel. 

Juniel membuka matanya perlahan lahan. Domo? Dia ternampak Domo di sebelahnya dan terus bangun menampakkan seorang gadis yang ,engeluarkan lendir dari mulutnya. 

" Domo akhirnya jumpa Juniel " Mulutnya terbuka luas menampakkan lidahnya yang panjang dengan mata terbeliak merangkak ke arah Juniel

" ANDWAE.. ANDWAE!!! "

 

" Bukankah sepatutnya juniel kena bakar patung tu dan letakkan garam di sekelilingnya?? Kalau tak, dia akan mati Hyuna!! "

" Sebab tulah aku suruh dia main. Dia patut terima hukuman daripada patung, bukannya manusia. " Hyuna akhirnya tersenyum melihat berita kematian Juniel di tv. 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Imaginationtown
67 subscriber? Is it real asdfghjkl brb. crying

Comments

You must be logged in to comment
whitelove
#1
Chapter 27: Mana second part
kpopgirl2494 #2
Chapter 3: Omo so scary..waah daebak.T_T
ai_matoexo
#3
Chapter 24: kt funfair tu ade x loof on the fire?
ai_matoexo
#4
Chapter 17: OMC!! (Oh My Chessecake)
ai_matoexo
#5
Chapter 11: you make me go insane!! Seram bakhang~
mrotics #6
Chapter 22: Yang ni tak faham sangat.. Hahaha siapa yang hilang ni? Sulli ke Raina?
YumiARMY_
#7
Chapter 27: Fewh, siap jgakk baca :3 Dlm mser 1 hri, dh baca hbeh :D
bubblegravity
#8
Chapter 17: Aku tak faham la cerita ni sebab ye la setiap chapter mesti tak de sambungan la :(
syazaraihanna_ #9
Chapter 7: waddapak XDD
Izzati_HoWon
#10
Chapter 8: Yongguk -w- citer ni.. penah kena ._.
dalam mimpi xD