CHAPTER 4 - Should I tell him??

A SECRET

 

Keesokannya seperti biasa, Sung Gyu mengalami 'morning sickness'. Dia segera berlari ke tandas dan mula muntah-muntah tanpa henti. 'Kalau setiap pagi macam ni, kemungkinan Woo Hyun akan perasan. Apa yang patut aku buat?' fikir Sung Gyu. "Gyunie ah...what's wrong? Akhir-akhir ni awak selalu muntah setiap pagi. Mengalahkan perempuan hamil." gurau Woo Hyun, namun bagi Sung Gyu ia adalah kebenaran. 
 
"Awak taktau apa-apa jadi jangan suka-suka bergurau macam, tu. Saya tak suka!" marah Sung Gyu dan Woo Hyun tercengang. Selama ini, Sung Gyu tidak pernah meninggikan suara terhadapnya dan hari ini...
 
"Gyunie, really...you're acting weird now. What's wrong? Did I do something wrong? Please tell me, Gyunie-ah!" ucap Woo Hyun dengan nada yang sedikit meninggi kerana dia juga tidak tahan dengan karenah Sung Gyu sekarang. Dia amat menyayangi Sung Gyu dan sikap Sung Gyu sekarang ini amat merisaukannya. 
 
"Awak ada sembunyikan sesuatu dari pengetahuan saya, ke?" Sung Gyu tercengang mendengar kata-kata Woo Hyun itu. Dia menundukkan kepalanya. "Gyunie ah...Tolong jujur dengan saya. Please, i'm begging you..."
 
'What should I say?' Sung Gyu membelakangi Woo Hyun lalu mengusap perutnya. 'Baby ah...what should I do?' Air mata Sung Gyu mula mengalir. 'Adakah ini pengakhiran hubungan kami? Aku takut dia tak dapat terima kenyataan ini, sama macam dalam mimpi aku, tu. Tapi...' Sung Gyu melihat perutnya. '...ia semakin membesar dan aku tak mungkin dapat sembunyikannya lagi.'
 
Sung Gyu memandang Woo Hyun. Tiada cara lain lagi untuk dia hadapi situasi ini, akhirnya dia membuat keputusan untuk memberitahu Woo Hyun tentang 'rahsia'nya selama ini. "Hyunnie, I..." Sung Gyu masih takut untuk memberitahu Woo Hyun. Namun, dia cuba memberanikan dirinya demi anaknya. "Hyunnie, I..." "Yes...you what?" Woo Hyun kelihatan tidak sabar untuk mengetahui sebab Sung Gyu berubah sikap terhadapnya. Dia mempersiapkan dirinya untuk mendengar apa sahaja yang bakal diberitahu Sung Gyu.
 
"I'm preg...Ah!!" belum sempat Sung Gyu menghabiskan ayatnya, perutnya terasa sakit. Dia memegang perutnya dan mengerang kesakitan. "Hyunnie...argh!!"
 
Woo Hyun segera mendapatkan Sung Gyu. Dia mulai panik melihat Sung Gyu begitu. "What's wrong, Gyunie ah?!" soal Woo Hyun yang tidak tahu apa-apa.
 
"Anak kita, Hyunnie ah..." ucap Sung Gyu sambil menangis apabila dia terlihat darahnya mula mengalir membasahi lantai. Woo Hyun semakin panik. "Gyunie, what's this?! You're..." Kini Woo Hyun memahami. Segala perubahan sikap Sung Gyu selama ini adalah disebabkan kehamilannya. Air mata Woo Hyun mula mengalir.
 
Woo Hyun segera mendukung Sung Gyu lalu bergegas menuju ke keretanya. Dia meletakkan Sung Gyu di tempat duduk di sebelahnya. Kemudian, Woo Hyun mula memandu menuju ke hospital. "Mianei, Gyunie ah..." ucap Woo Hyun tatkala dia melihat Sung Gyu semakin lemah dengan darahnya yang mengalir tanpa henti. Walaupun perkara ini sukar dipercayai, namun ia sedang berlaku sekarang dan keadaan ini memaksa Woo Hyun untuk mempercayainya.
 
Setibanya mereka di hospital, Sung Gyu segera dikejarkan ke bilik kecemasan. Woo Hyun yang menunggu di ruang menunggu mula menyalahi dirinya. "It's all my fault! Gyunie tentu tertekan disebabkan aku tidak menyukai anak kecil. Dia rahsiakan perkara ni sebab dia takut aku tinggalkannya..." Woo Hyun menangis kekesalan. "Kalau sesuatu berlaku pada mereka, aku akan menyesal seumur hidup..."
 
"Kamu memang salah, tapi tak guna menyesal sekarang. Biar apapun yang berlaku, kamu mesti ingat yang Sung Gyu perlukan sokongan kamu. Dia tak mampu menghadapi perkara ini sendirian." Woo Hyun segera menoleh ke arah datangnya suara itu. "Omma..." Woo Hyun segera memeluk ibunya, Pn. Nam. 
 
"Mak dah agak perkara macam ni akan berlaku bila dia datang beritahu mak yang dia rasa tertekan disebabkan perkara ini." Woo Hyun memandang Pn. Nam dengan kehairanan. "Apa maksud mak?" soalnya.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hjkyung #1
Chapter 9: Gyuuuuu T___T
seoyoung89
#2
Chapter 8: Ohhh Sunggyu... dead? :'( Poor Woohyun and the twin :(
ChoiAsya #3
Chapter 8: Sedihnyaaaaa
esyahz
#4
Chapter 8: aishhh.. angst story.. poor woogyu babys..
Eternal_KPOP_Lover
#5
Chapter 8: And at the end my tears are out... LOL!!! Why!!!!! :''''''''(
dae_yeol
#6
Chapter 8: sad ending...
empresschingyu
#7
Chapter 8: sad ending, i wanna cry :""(
Twillight_Sparkle #8
Chapter 8: TT_TT......sedih nyer aher cta ni...