CHAPTER 5 - Miracle and second chance...

A SECRET

 

~Flashback~
 
"Saya tak tahu pada siapa lagi saya nak luahkan masalah saya. Maaf, mengganggu puan..." ucap Sung Gyu dengan berlinangan air mata.
 
"Kamu dah kahwin dengan anak saya, jadi panggil saya omma. Dan masalah kamu, masalah omma juga. Ya?" Pn. Nam memeluk Sung Gyu sambil cuba menenangkannya. Sung Gyu tahu dia membuat keputusan yang betul dengan berjumpa Pn. Nam. "Omma..."
 
Beberapa minit kemudian, Sung Gyu mulai tenang dan Pn. Nam mengesat air matanya. "Baiklah, sekarang cerita apa masalah kamu? Woo Hyun buli kamu, ke?" gurau Pn. Nam untuk menceriakan Sung Gyu. "I'm...i'm pregnant..." Sebaik sahaja Sung Gyu memberitahu tentang itu, Pn. Nam mengangguk tanda faham. Dan Sung Gyu kehairanan kerana Pn. Nam sedikitpun tidak terkejut tentang itu.
 
"Puan...eh, omma tak terkejut, ke?" soal Sung Gyu.
 
"Kenapa perlu terkejut? Sebab kamu lelaki dan kamu boleh hamil? Itu memang tak masuk di akal, tapi ia kenyataan. So, nak taknak, kita harus menerimanya." Pn. Nam mencubit pipi Sung Gyu lalu tertawa kecil. "I'm fine about that cuz' I really wanted a grandchild. Thanks to you!" Sung Gyu tersenyum mendengar kata-kata Pn. Nam itu. Sekurang-kurangnya ada juga orang yang memahaminya. 
 
"But the problem is Woo Hyun. He doesn't like a children, and that's why he married a guy. And it's you." Sung Gyu mulai bermuram. "Nampaknya, takdir tak menyebelahi dia bila dia tetap akan jadi seorang ayah walaupun mengahwini lelaki."
 
Pn. Nam memandang Sung Gyu. "Kamu tentu tertekan, kan?" Sung Gyu mengangguk lemah. "Please don't. Ia boleh memudaratkan bayi kamu, Gyunie ah..." ucap Pn. Nam yang risaukan keadaan Sung Gyu. "Omma, what should I do? Saya takut dia taknak anak ini dan tinggalkan saya. Dan yang paling teruk saya fikir...dia suruh saya gugurkan kandungan, ni. I'm scared." Sung Gyu mulai menangis teresak-esak.
 
"Shh...don't cry, Gyunie ah...I'll be here for you. If Woo Hyun try to hurt you and the baby, I'll protect you. Always remember that i'm your omma now. Arasseo?" Sung Gyu mengangguk tanda faham dan dia mula berhenti menangis. "Sekarang balik ke rumah kamu dan cuba bincang tentang ini dengan Woo Hyun. I'm his omma. Omma tahu sekeras-keras hati dia, lambat laun dia akan menerimanya. Trust me. Eo?" pujuk Pn. Nam. 
 
Sung Gyu mulai merasa lega. Dengan adanya sokongan daripada Pn. Nam, dia merasa lebih berani untuk memberitahu Woo Hyun tentang perkara ini. 'So, that's it. I'll tell him about this no matter he like or not. Lagipun, ini anak dia juga dan dia berhak untuk tahu...' ngomel Sung Gyu sambil tersenyum.
 
~End of Flashback~
 
"Tapi, dia takda cakap apa-apapun kat saya." kata Woo Hyun.
 
"Mungkin dia begitu takut kehilangan kamu sebab dia begitu mencintai kamu, Hyunnie." ucap Pn. Nam yang sememangnya memahami perasaan Sung Gyu. Memang pada mulanya Sung Gyu begitu berani untuk memberitahu Woo Hyun, tapi apabila dia melihat Woo Hyun, dia tidak sanggup. Dia belum bersedia untuk kehilangan Woo Hyun ataupun bayinya. Woo Hyun hanya tertunduk mendengar kata-kata ommanya itu.
 
"Saya harap, akan ada peluang kedua untuk saya betulkan semuanya. Kalau Sung Gyu dan bayinya selamat, saya akan melayan mereka sebaik mungkin...saya juga belum bersedia untuk kehilangan Sung Gyu jadi saya akan cuba menerima bayinya." ucap Woo Hyun dan mata Pn. Nam terbeliak memandang Woo Hyun.
 
"Cuba menerima bayinya? Hyunnie, untuk kali terakhirnya omma nak ingatkan kamu yang bayi itu anak kamu juga. Jangan kamu buatnya seperti orang asing." ucap Pn. Nam dengan suara yang sedikit meninggi. Apalah yang susah sangat untuk Woo Hyun akui yang Sung Gyu sedang mengandungkan anaknya? "Kalau kamu masih taknak terima hakikat tentang ini, omma akan bawa Sung Gyu tinggal bersama mak. Dan kamu dilarang sama sekali untuk jumpa dia ataupun anaknya. Arasseo?"
 
Woo Hyun tercengang mendengar kata-kata ommanya itu. Dan belum sempat dia berkata apa-apa, doktor yang merawat Sung Gyu menghampiri mereka dengan senyuman. "It's a miracle!" ucapnya. Woo Hyun dan ommanya yang tidak memahami maksud doktor itu segera bertanya. "What miracle? Macam mana keadaan Gyunie dan bayi kami?" Woo Hyun kelihatan cemas.
 
"Sung Gyu dan kandungannya selamat. Keadaan dia dah stabil sekarang dan kamu boleh jumpa dia lepas kami pindahkan dia ke wad." ucap doktor itu.
 
Woo Hyun tercengang. "Mereka selamat? Tapi, macam mana? Saya tengok Gyunie berdarah banyak..." "That's why I say it's a miracle. Isn't it? Now, excuse me..." Doktor itu menepuk bahu Woo Hyun sebelum beredar.
 
"So, as you wish Hyunnie. The second chance..." Woo Hyun mengangguk mendengar kata-kata ommanya itu. "Take care of him or you'll regret it." "Saya akan jaga dia sebaik-baiknya. Saya takkan sia-siakan peluang kedua ini." Woo Hyun mengesat air matanya dan segera menuju ke wad Sung Gyu.
 
 
 
 
 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hjkyung #1
Chapter 9: Gyuuuuu T___T
seoyoung89
#2
Chapter 8: Ohhh Sunggyu... dead? :'( Poor Woohyun and the twin :(
ChoiAsya #3
Chapter 8: Sedihnyaaaaa
esyahz
#4
Chapter 8: aishhh.. angst story.. poor woogyu babys..
Eternal_KPOP_Lover
#5
Chapter 8: And at the end my tears are out... LOL!!! Why!!!!! :''''''''(
dae_yeol
#6
Chapter 8: sad ending...
empresschingyu
#7
Chapter 8: sad ending, i wanna cry :""(
Twillight_Sparkle #8
Chapter 8: TT_TT......sedih nyer aher cta ni...