FINAL

A SECRET

 

Woo Hyun melangkah masuk ke dalam wad Sung Gyu dengan berlinangan air mata. "Hyunnie ah..." ucap Sung Gyu dengan lemahnya. Dia cuba tersenyum untuk menenangkan Woo Hyun. Woo Hyun mula menangis tatkala dia menghampiri Sung Gyu yang terlantar tidak bermaya di atas katil.
 
~Flashback~
 
"Kami dah cuba sedaya upaya untuk selamatkan dia tapi, dia mengalami pendarahan yang banyak. Mian..." ucap doktor. Woo Hyun tersentak. "Dia nak jumpa kamu buat kali terakhir. Bersabarlah..." Doktor itu segera beredar.
 
"Kamu masuklah jumpa dia. Omma nak pergi tengok anak-anak kamu." ucap Pn. Nam dengan berlinangan air mata. Dia segera beredar menuju ke wad bayi.
 
~End of flashback~
 
"Please don't leave me, Gyunie ah...I need you...anak-anak kitapun perlukan awak... Diorang masih kecil, Gyunie ah..." suara Woo Hyun kedengaran sebak. Dia menggenggam erat tangan Sung Gyu.
 
"Kalau diberi pilihan, saya nak sangat tengok mereka membesar, Hyunnie ah, tapi... Promise me, Hyunnie ah...Jaga mereka sebaik mungkin." pinta Sung Gyu dengan nada yang lemah. Air matanya mengalir tanpa henti.
 
Woo Hyun tidak menjawab. Dia perlahan naik ke atas katil dan berbaring di sebelah Sung Gyu. Dia mendakap Sung Gyu seeratnya. Suasana suram menyelubungi bilik itu. Dan hanya tangisan mereka yang sayup-sayup kedengaran.
 
"H-Hyunnie ah, promise me...please...kalau tak, saya takkan tenang di 'sana'." rayu Sung Gyu.
 
"Ya, I promise, G-Gyunie ah...saya akan jaga anak-anak kita sebaiknya." Woo Hyun mengucup dahi Sung Gyu.
 
"T-thanks, Hyunnie ah...Lagi satu saya minta, bila tiba masanya saya 'pergi', awak jangan menangis, ya? Saya nak awak sentiasa tersenyum demi anak-anak kita. Teruskan hidup dengan gembira. Can you do that for me?" pinta Sung Gyu dengan suara yang semakin lemah.
 
"Anything for you, Gyunnie-ah..." Woo Hyun mengesat air mata Sung Gyu. "Awak rehatlah. You're doing a good 'job' today. I know you were tired after giving birth the twins, right? I love you..." Woo Hyun mengucup dahi Sung Gyu dengan berlinangan air mata. 
 
"Hyunnie ah...can you sing 'Only Tears' for me? For the last time..." Woo Hyun semakin sebak mendengar permintaan Sung Gyu itu.
 
"Dae..." Woo Hyun mula menyanyikan lagu itu dalam sedu-sedan. Dia dapat merasakan yang nafas Sung Gyu semakin perlahan.
 
"Saranghae, Hyunie ah..." Itulah kata-kata terakhir dari Sung Gyu sebelum dia menutup matanya dan 'pergi' buat selama-lamanya. Woo Hyun memeluk jasad Sung Gyu seeratnya. "Saranghae, Gyunie ah..." Dia mengucup Sung Gyu untuk kali terakhirnya.
 
Woo Hyun perlahan turun dari katil lalu mengesat air matanya. "I promise, Gyunie ah...Saya akan hidup gembira bersama anak-anak kita. Terima kasih sebab menjadi penyeri hidup saya selama ini. Awaklah kenangan yang paling indah dalam hidup saya. Saranghae, Gyunie ah..."
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
Hope you guys enjoy reading my story.....
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hjkyung #1
Chapter 9: Gyuuuuu T___T
seoyoung89
#2
Chapter 8: Ohhh Sunggyu... dead? :'( Poor Woohyun and the twin :(
ChoiAsya #3
Chapter 8: Sedihnyaaaaa
esyahz
#4
Chapter 8: aishhh.. angst story.. poor woogyu babys..
Eternal_KPOP_Lover
#5
Chapter 8: And at the end my tears are out... LOL!!! Why!!!!! :''''''''(
dae_yeol
#6
Chapter 8: sad ending...
empresschingyu
#7
Chapter 8: sad ending, i wanna cry :""(
Twillight_Sparkle #8
Chapter 8: TT_TT......sedih nyer aher cta ni...