Part 2

Phoenix
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

Telefon pintar miliknya yang berdering buat kesekian kali benar-benar membingitkan gegendang telinga sehingga berjaya menganggu lena Chanyeol. Dengan iringian sebuah keluhan kasar, tangan panjangnya mencapai telefon pintar yang terletak elok di atas meja lamu bersebelahan katilnya. Skrin telefon disentuh sebelum suara Jongin yang panik menyapa gegendang telinganya.

 

“God…. Park Chanyeol! Tidur mati ke apa kau ni? Aku call kau- nope. That’s not important right now. Park Chanyeol, you better listen to me right now. Baekhyun is with Thyme now. Aku tak tahu apa plan dia sekarang ni. Budak-budak Sehun tengah cuba jejak Baekhyun dengan GPS,” ujar Jongin senafas.

 

Chanyeol yang masih lagi diurung mamai terus terasa segar apabila mengetahui Baekhyun berada dalam bahaya melintasi deria pendengarannya. Dengan pantas kepalanya ditolehkan ke tepi. Kosong. Tiada Baekhyun di sisinya. Matanya dengan pantas dihalakan ke arah jam yang melekat di dinding bilik. 3.30 pagi.

 

“Kau kat mana sekarang ni?”

 

“Aku kat base kita lagi. Ready nak tunggu arahan from Sehun,” balas Jongin pantas.

 

“Aku gerak sana,” dengan pantas talian dimatikan. Jantung Chanyeol sedari tadi berdegup dengan pantas benar-benar khuatir akan keadaan suri hatinya itu. Terasa sesak rongga pernafasannya memikirkan kemungkinan buruk yang sedang atau bakal menimpa Baekhyun. Baru beberapa jam yang lalu dia dan Baekhyun melelapkan mata di atas katil bersama-sama namun, kini suaminya itu tiba-tiba sahaja tiada di sisi. Pelbagai persoalan yang menerjah mindanya tika ini. Malas mahu membuang masa kerana setiap saat yang berlalu mampu melayangkan nyawa seseorang sekiranya dia terlambat bertindak walaupun sesaat. Nyawa Park Baekhyun, suaminya itu kini yang sedang diperjudikan.

 

Lantas, dia bangkit daripada katil dan menukar pakaian tidurnya sepantas mungkin. Kemudian, kenderaan empat roda mewah miliknya dipacu laju membelah jalan raya. Dalam kepalanya saat ini hanya mampu memutarkan kenangan indahnya bersama Baekhyun. Tidak henti-henti dia berdoa dalam hati agar suaminya itu dalam keadaan baik-baik sahaja. Tidak sanggup rasanya untuk dia melihat sekiranya sesuatu yang buruk menimpa ketua Phoenix itu kerana andai sahaja musuh mereka berjaya menyentuh suaminya maka, dia bukan sahaja telah mengingkari janji pada dirinya untuk melidungi Baekhyun malahan dia telah menghancurkan kepercayaan yang diberikan Encik Byun padanya suatu ketika dahulu.

 

Pedal minyak ditekannya kuat menandakan amarahnya semakin meningkat.

 

 

 

***

 

 

 

Baekhyun cuba mengangkat kelopak matanya dengan payah gara-gara kepalanya yang benar-benar terasa berat. Kaki dan tangannya cuba digerakkan namun gagal. Apabila dia berjaya membuka mata, sebuah bilik yang begitu asing menjamu matanya. Hanya memerlukan sekejap sahaja untuknya meneka keadaannya kini. Dengan pantas dia cuba mengingat kembali perkara terakhir yang dilakukan sebelum dia dibawa ke sini.

 

Samar-samar kotak memorinya memainkan semula kejadian sebelum dia kehilangan sedar. Dia pada mulanya senyap-senyap meninggalkan rumah pada jam 2 pagi gara-gara perutnya yang tiba-tiba sahaja berbunyi. Anehnya, tekaknya tiba-tiba sahaja terasa mahu makan aiskrim berperisa Oreo maka, mahu tidak mahu, dia terpaksa memandu keretanya menuju ke kedai yang beroperasi 24 jam. Dia cuba mengingati kejadian yang berlaku setelah dia berjaya membeli aiskrim yang diingini namun gagal. Pening di kepala semakin kuat terasa menyebabkan Baekhyun memejamkan matanya kembali.

 

Bunyi pintu dikuak membuatkan Baekhyun membuka kembali matanya sebelum kelihatan sebuah figura tinggi memasuki ruangan itu. Baekhyun kenal benar lelaki itu.

 

“Ini ke cara kau nak balas dendam?” soal Baekhyun tanpa basa-basi lagi.

 

Lelaki tinggi yang berdarah China itu hanya melepaskan tawa besar sebelum berjalan mendekatinya setapak demi setapak sebelum membongkokkan badan agar mata mereka searas.

 

“What do you think, my dear Phoenix?” soal lelaki tinggi lampai itu sebelum wajah Baekhyun yang sudah dibasahi keringat itu disentuh. Baekhyun sedaya upaya cuba menarik wajahnya ke tepi tidak mahu disentuh lelaki di hadapannya itu namun Thyme dengan pantas menguatkan cengkamannya pada dagu milik ketua Phoenix itu.

 

Baekhyun cuba menahan kesakitan apabila terasa kuku Thyme menusuk ke kulitnya dengan mengetap kuat giginya.

 

“Let’s see, berapa pantas Park Chanyeol, orang kanan kau atau pun lebih mesra digelar suami kau tu ambil masa untuk jadi hero datang selamatkan sang puteri yang diculik ini” ujar Thyme dengan nada mengejek sebelum melepaskan cengkaman tangannya pada wajah Baekhyun dengan kasar.

 

Baekhyun hanya mampu terdiam apabila mengetahui bahawa musuh sejatinya itu telah pun mendapat tahu mengenai hubungannya dengan Chanyeol.

 

“If you wanna seek for revenge, just kill me now, Thyme. Tak payah buang masa. Make it short and simple,” ujar Baekhyun sambil memandang tajam ketua Wong Syndicate yang sedang mundar-mandir di hadapannya.

 

“Why should I kill you, honey?”

 

“If you don’t to want to kill me then why the am I here, you er?”

 

“It’s not going to be as simple as that,” jawab Thyme perlahan.

 

Thyme kelihatan melangkah mendekatinya sekali lagi. Lelaki tinggi itu kemudian menacangkung di hadapannya sebelum menatapnya tajam. Sebuah senyuman sinis Thyme hadiahkan buatnya sebelum mendekatkan wajah ke arahnya, mensisakan beberapa inci sahaja antara mereka.

 

“Where is the fun if I kill you, Phoenix. Aku nak kau rasa apa yang aku rasa. Ingat Baekhyun, darah dibalas dengan darah,” ujar Thyme dengan senyuman sinis yang masih lagi jelas kelihatan membuatkan Baekhyun berang. Kening Baekhyun bertaut seketika cuba memproses setiap perkataan yang terlontar keluar daripada mulut Thyme. Apabila otaknya berjaya menafsir, matanya lantas terbeliak.

 

“Don’t you dare to lay your dirty finger on Chanyeol, Thyme. Aku yang bunuh Kavin jadi kau settle je lah dengan aku, bodoh. Dia tak ada kena mengena pun dengan hal ni!” jerit Baekhyun. Turun naik dadanya menahan amarah yang semakin membara dalam diri.

 

 

 

***

 

 

 

“Any news?” soal Chanyeol kepada Jongin sebaik sahaja dia tiba di bangunan Phoenix yang selalu menjadi tempat mereka berkumpul.

 

“Nope. Sehun still tak cakap apa-apa. Budak-budak El Dorado pun masih senyap,” balas Jongin panta

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
femaleda
#1
Chapter 4: <span class='smalltext text--lighter'>Comment on <a href='/story/view/1411391/4'>Drabble 1</a></span>
Terkejut woi dapat update! Thanks fiqah😍 tapi wasilah antara kita ada update ke?
femaleda
#2
Chapter 3: Wow this fic is really amazing! I love the story line. Thanks for writing this great ff author nim.
mpreggoland
#3
Chapter 5: uwaaaaaaaaaaa
ni citer malay-mpreg yg paling terbaik pernah saya baca!
i'm so happy, and almost crying huhu
sy suka storylinenya, couplenya...marvelous! mmg yg sy inginkan!
sorry ter-over plak XD
but serius, sy mmg suka citer ni! *thumbs up*
thanks for sharing this story ^^
femaleda
#4
Chapter 5: I want more!!!!!!!! Love your fic
femaleda
#5
Chapter 5: I want more!!!!!!!! Love your fic
bhcy0506
#6
Chapter 3: Been so long since I read a fanfic, let alone a malay one. Catch my attention right away because it's mafia we're talking about. You did a good job writing this hehe. Oh! And kindly wanna read more about their 'little' park-byun family ♡
mellow22haru
#7
Chapter 3: I just want to know, can baekhyun and kyungsoo see each other? I mean, they can share everything since they are related to each other. Or maybe el dorado and phoenix can join the group. And i would to to have the drabbles. Or maybe epilogue. It just that kyungsoo is a nice guy. Btw, thank you authornim for the great story