Bab 7: Love You Forever.

Love Till Heaven

2 bulan kemudian, N dan Yeri sudah sampai ke ambang perkahwinan. Mereka berdua terlalu gembira meskipun melalui keperitan hidup. Tempat mereka berkahwin di Sungai Han. Tempat itu dihiasi pelbagai aksesori indah, pelbagai jenis bunga dan aneka reben berwarna-warni. Semua chingusnya dan keluarga mereka pun datang ke majilis itu. “Saranghae Yeri, saya cintakan awak,” ucap N. “Saya pun sayangkan awak,” balas Yeri pula. Akhirnya mereka dapat menikmati momen bahagia bersama.  

*      *     * 

24 Mei 2017. Kini genap 5 tahun En. Jin berada di penjara. Pada tempoh itu, En Jin banyak membuat kerja kebajikan bersama dengan banduan lain. Tetapi dia sangat rindukan keluarganya. Dia berharap agar dapat dibebaskan. Tak lama kemudian, seorang pegawai membuka penjaranya. “En. Jin, awak dibebaskan. Saya harap awak tidak akan kembali ke sini. Pulanglah,” kata pegawai itu. En. Jin sangat gembira. En. Jin telah dijemput oleh isterinya, Pn. Irene. “Mari kita balik,” kata isterinya. “Nae, bagaimana dengan N dan Yeri? Saya sangat merindui mereka,” kata En. Jin. “Mereka baik-baik saja. Nanti kita bertemu lagi dengan mereka.” balas Pn. Irene.

 Mereka dah tiba di rumah. Pada ketika itu, dua orang budak perempuan sedang bermain di luar. En bertanya kepada isterinya, “anak siapakah ni?” tanya dia. “Ini cucu kita, Somi dan Sana,” kata isterinya. “Nampaknya saya jadi datuk ni,” balas En. Jin. “Mestilah. Saya dah serahkan tanggungjawab omma kepada Yeri. Saya dah letih jadi omma,” balas isterinya lagi. “N dan Yeri mana?” kata En Jin. Ketika itu Yeri datang. “Somi, Sana, berhenti bermain.  Jom masuk rumah. Appa dah siap masak makanan untuk kamu berdua,” arah Yeri. “Changi! Mari sini, Appa dah balik,” kata Yeri. N segera mendapatkan mertuanya. “Appa dah balik? Saya happy sebab appa dah balik,” dia pun memeluk appa mertuanya. “Appa dah gembira sebab dah balik.” “Ni anak-anak awak ke?” “Nae~ Somi dan Sana kembar seiras,” kata N  pula. “Sana, Somi, datuk kalian dah datang, mari sini sayang.”  En. Jin pun memeluk Somi dan Sana dan menciumnya. “Aigoo~ comellah kamu berdua ni!!” Dia sangat suka budak yang comel ni. “Tambah lagi cucu appa nanti,” ujar N pula. “Ada lagi, N? Mana dia?” tanya En. Jin. “Ia dekat sini,” N menujukkan kepada Yeri yang sedang hamil kali kedua. “Wah, appa tak tahu kamu berbadan dua lagi,” kata En. Jin pula.  “Betul, Yeri hamil lagi, bertambahlah cucu kita. Bagus kita meminang cucu yang ramai kan?” kata Pn Irene. “Boleh, saya suka dengan budak-budak,” kata suaminya. Keluarganya sangat bahagia berikutan N dan Yeri menjadi suami isteri. 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ROVIXAYEE_96
Fanfic saya dh mcm novel pulak... Ini baru je first sight. Kebanyakan novel cinta dkt fanfic lebih hebat daripada novel cinta yang dijual dkt pasaran. XD

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet