009

ZEROSEVEN

-jungkook -

jungkook menggenggam tangannya. sejak darupada tadi telefon bimbitnya berdering. ada yang call ada yang sms ada yang email. semuanya daripada member Red Dragon. selepas keamanan yang di kecapi oleh 07 dan Viex Blue, permasalahan mereka di selesaikan secara baik dan kedua-dua group disband. namun sesekali mereka akan bertemu dengan Red Slayer berkenaan Red Dragon yang membuat masalah, Red Dragon terkenal dengan kumpulan yang bermasalah seperti membuli, vendalisme, dan perosak, namun mereka bukan pembunuh, perompak dan peragut atau penculik. namun ada beberapa orang dalam gropu tersebut yang membuat hal. Phoenix atau 007 kini telah bersatu dengan 07. namunkeamana tersebut hancur apabila kumpulan Red Dragon di ancam dengan kumpulan yang wujud secara tetiba, iaitu Acrux Green

kumpulan yang berpakaian hijau tu mula menonjilkan diri dengan mencari masalah dengan Red Dragon. mereka juga dikenali sebagai group motor yang sering membuat bising. nampaknya jungkook mula ada persaing, selagi group tersebut mengacau anak buahnya, dan sebagai Slayer dia tidak akan duduk diam. jungkook ter fikir sesuatu. dia kemudian tersenyum, ada satu cara yang boleh membuatkan dia menang. * Acrux Green huh * jungkook tersenyum.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- besoknya, di sekolah -

" yo ho ho, korang dengar tak pasal Acrux Green?" jungkook menyapa dua orang rakannya.

" tak tak pernah dengar pon " yein berpura tadak tahu kerena dia tedak mahu terlibat. " betul tu, aman je semalam " begitu juga yuri.

" weh~ tolong lah~ kali ni je aku mintak tolong korang." yuri meangkat kening " kita orang? KITAORANG?" jungkook mengnagguk kemudian jungkook perasan senuatu " yein, kau tak bagi tahu yuri lagi?" yein mengaluh " kalau boleh aku taknak "namun sekarang dia tak ada pilihan. lalu yein memberitahu yuri bahawa dia ialah 07. " eeehhh~ a..asal... kau tak bagi tahu " yuri bergitu terkejut " kau pun tak bagi tahu aku kau Phoenix "yein tersenum " daah dah dah, so korang boleh tak tolong aku malam ni?" jungkook mengulang soalannya balik, nampaknya yuri dan yein tiada pilihan lain kerana jungkook banyak tolong mereka, jadi mereka setuju. yein tersenyum hatinya berbisik * walaupun dulu di dunia lain dengan peaggilan lain kita bermusuh, namun siapa sangka realiti dengan dunia lain itulan membuatkan kita jadi kawan dan kuat *

==========================================================================================================================

- malam tersebut -

07, Phoenix dan RedSlayer , hanya mereka bertiga berkumpul di satu tempat. " aku dah tahu siapa leader Acrux Green, dia ialah excalibur, atau nama sebenar byun baekhyun, dan budaksekolah kita." 07 memberikan data " wow budak sekolah kita not bad huh, semua leader kongsi gelab bagai " RedSlayer tergelak " bukan kita orang, kitaorang dah stop " Phoenix membetulkan ayat Red Slayer. " lepas Acrux Green, group apalah wujud, kuning, hitam, kelabu?" 07 menggeleng. " 

" group Acrux Green around Dong-gu, Daegu, pape nanti aku tunjuk, tapi kau yakin nak kita bertiga je pergi " 07 memandang Red Slayer 

" pfftt hahahahaha, kau takut ke, sejak bila ni 07 " Red Slayer tidak berhenti gelak.

" bukan tu masud aku " 07 mamandany fonnya yang digunakan untuk hack cctv Daegu. " cer tengok "07 memberikan fon nya kepada Red Slayer, Phoenix turut tengok. sementara itu, 07 membuka laptopnya dan hack kesemua cctv Daegu untuk memaskikan jumlah sebenar. dengan beberapa klick 07 terjumpa sesuatu yang menarik, lalu dia tersenyum dan meneruskan hacknya.

" a..aku.. tak percaya yang dia orang ramah macam ni" Phoenix terkejut.

" jangan merendahkan dirikau tu sangat " Phoenix memandang Red Slayer. semangat Red Slayer itu menaikan semangat Phoenix, namun bergitu Phoenix sedar bahawa dia tak sehebat sahabatnya itu.

" dapat !" " dapat!" serentak Red Slayer dan 07 sebut " kau dulu" 07 memberikan laluan untuk Red Slayer berbicara.

" cctv ni dia ada perulangan kat masa 2:54 sampai 3:15 kalau tengok betul-betul ada beberapa orang member Acrux Green yang menonjolkan perulangan , ni ni ngan ni " Red Slayer menunjukkan member Acrux trsebut. 

" aku tak sangka ada hacker dalam Acrux Green, ni hah jumlah sebenar Acrux Green," 07 menunjukkan jumlah sebenar Acrux Green kepada phoenix dan Red Slayer sambil menunjukkan laptopnya.

" mana kau dapat ni " mereka tersenyum, jumlahnya tidak bergitu banyak." aku hack someone fon yang hack cctv" 07 membalas pertanyaan Red Slayer.

" kenapa korang perlukan aku dalam misi ni, sedangkan aku tk buat apa-apa, fight puntak pandai " Phoenix memandang 07 dan Red Slayer, dia kagum dengan kemahiran mereka berdua.

Red Slayer tergelk " hahahaha, aku memang tunggu soalan tu keluar dari mulut kau, hahaha" 07 tersenyum " kita orang ada misi untuk kau sorang." lalu mereka bergerak ke tempat perkumpulan kumpulan Acux Green.

============================================================================================================================

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Acrux Green -

 Excalibur hanya duduk diatas kerusi, melihat anak buahnya membincangkan tentang Red Dragon, tiba-tiba mereka didatangi dengan seseorang yang berpakaian biru dan brtopengkan burung berwaena biau ungu. keadaan tempat tersenut kini sunyi. Phoenix mara kehadapan. kini Phoenix berdepan dengan Excalibur. yang adi Excalibur duduk kini berdiri. " Excalibur huh, the sword name. korang tahu tak yang dunia aman bila korang tak de, sjak bila korang wuju, apa tujuan korang wujud." Phoenix berkata-kata sambil bergerak berdekataan kerusi yang di duduki Excalibur. lalu Phoenix duduk. tindakkan phoenix menimbulkam kemarahan pada Acrux Green. 07 yang memerhati terseyum. Phoenix  bijak dan pandai dalam provok, itulah tugasan Phoenix yang diberikan Red Slayer sementara 07 dan Red Slayer memilit kebubukan untuk menyerang.

" Phoenix , i heard about you. Viex Blue huh,disband. apa tujuan kita tubuhkan dan sebab apa bukan urusan kau. kau boleh berambus, oh ye, did  Viex Blue in here?" Excalibur mula berbicara. phoenix mengeluh. susah nak provok Excalibur. dia nampak begitu tenang.ahli Acrux Green tidak lah bergitu ramai, dalam lingkungan 12 orang. sikit, tetapi macammana Red Dragon kene belasah? itu tidak pasti. Phoenix bangun dari kerusi tersebut. " memang Viex Blue ada mengeliling tempat ni. dan jumlah kami terlalu ramai boleh dikatakan 8 kali jumlah korang, tapi aku pelik macam mana Red Slayer...i mean Red Dragon boleh HAMPIR kalah?" Phoenix berdebar. kata-katanya tersasul dia takut bahawa Excalibur cam sesuatu. seseorang yang tinggi lapai tersenyum lalu mengeluarkan fonnya. " walaupun jumlah kita orang sikit tapi kekuatan kita orang seberki 1200 orang group Red Dragon. " kata-kata excalibur membuatkan 07 perasan sesuatu * 1200 orang, hacker, fon, call, email? alamak !* 07 lalu mengeluarkan fonnya, dia memasuki email Red Slayer, lalu 07 dapat hack fon Red Slayer. selepas hack 07 call Red Slayer. " helo weh, member kau yang call, email nagn sms kau tu semua hack " lalu 07 mematikan panggilan agar hacker Acrux Green tidak cam, namun terlambat, hacker Acrux Green memegang telefon dan dia sempat hacker cctv berdekatan. " Excalibur, yang kepung kita hanyalah dua orang " kata-kata hacker Acrux Green membuatkan Phoenix terkejut, Excalibur tersenyum. " siapa? " soalan daripada Excalibur dapat di jawab " 07 dan Red Slayer " Red Slayer ang mendangar mula marah. sebab dia di perdaya walaupun bergitu dia tersenyum.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
93Hanafayana
sorry patutnya Phoenix bukan phoneix huhu sorry sorry T^T

Comments

You must be logged in to comment
lovely_syrena
#1
Chapter 8: Update soon.. Interesting duh